کلیدستان

نسخه‌ی کامل: علت تعویض روغن موتور خودرو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
علت تعویض روغن موتور خودرو 


[عکس: %D8%A7%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8...%D8%B1.jpg]

چرا باید روغن موتور خودرو را هرچند وقت یک بار تعویض نمود؟ در صورت تعویض نکردن به موقع روغن موتور خودرو چه مشکلاتی پیش خواهد آمد؟
     1. کاهش سطح روغن موتور اتومبیل
کاهش سطح روغن موتور می تواند به علل گوناگونی همچون؛ روغن سوزی، نشت روغن به بیرون از مخزن، چکه کردن و … اتفاق بیفتد. کاهش سطح روغن موتور موجب افزایش سطح اصطکاک بین قطعات، کاهش قدرت موتور، کاهش کارکرد خودرو و … می شود و به  آسیب جدی وارد خواهد کرد. از این رو به شما توصیه می کنیم سطح روغن موتور خودرو را به صورت مداوم چک کنید تا از این موارد بتوانید جلوگیری نمایید.

     2. کاهش کیفیت روغن موتور اتومبیل
کاهش کیفیت و کارایی روغن موتور اکثر مواقع به علت اکسیده شدن روغن موتور و از بین رفتن خواص مواد افزودنی در اتومبیل جک جی5 ایجاد می شود. این موارد می تواند به دلایل گوناگونی همچون؛ تجزیه حرارتی، نفوذ آب در محفظه روغن و استفاده از سوخت بی کیفیت ایجاد شود. برای جلوگیری از این مورد به شما توصیه می کنیم، پیش از کاهش سطح روغن موتور و روشن شدن چراغ اخطار تعویض اقدام به تعویض روغن موتور نمایید تا موتور اتومبیل شما سالم و تمیز بماند.

     3. کثیف شدن و سیاه شدن روغن موتور اتومبیل
یکی دیگر از دلایل تعویض روغن موتور کثیف شدن و سیاه شدن روغن موتور می باشد. این موضوع می تواند موجب کاهش کارکرد و قدرت موتور  شود که به علت تمیز کردن اجزای داخلی موتور و بی کیفیت بودن فیلتر روغن پیش می آید. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور خودرو به علت کثیف شدن روغن موتور اتومبیل، تعویض به موقع روغن و همچنین تعویض فیلتر روغن را به شما توصیه می کنیم.

در نبود روغن موتور چه مشکلاتی برای خودرو ایجاد می شود؟
در صورت عدم استفاده از روغن موتور در ماشین های موفق و جدید چینی و استفاده نکردن به موقع از روغن موتور اصل و با کیفیت به اندازه کافی، اتومبیل پس از مدت کوتاهی دچار آسیب شدید می شود. همچنین استفاده از روغن موتور بی کیفیت و نامناسب با نوع موتور برای خودرو، موجب اصطکاک بالای قطعات، انبار شدن و ته نشین شدن آلودگی های محیط موتور و در نتیجه موجب بروز مشکلات و خرابی های جدی در موتور خودرو و همچنین سایر می شود.

اهمیت تعویض به موقع روغن موتور:
با وجود تمام مشکلاتی که ممکن است بر اثر تعویض نکردن به موقع روغن موتور پیش آید باز هم برخی افراد تا زمانی که چراغ هشدار تعویض روغن موتور روشن نشود و یا سطح روغن موتور کاهش نیابد اقدام به تعویض روغن موتور نخواهند کرد. این موضوع می تواند در دراز مدت به خودرو بینجامد.

چگونه بفهمیم زمان تعویض روغن موتور خودرو فرا رسیده است؟
روغن موتور یکی از بخش های مهم در موتور خودرو می‌باشد، زیرا بدون وجود این ماده موتور خودرو نمی تواند کار کند و در صورت کارکرد آسیب جدی خواهد دید.

وظیفه اصلی روغن موتور اتومبیل، روان سازی و جلوگیری از اصطکاک اجزای متحرک موتور و هم چنین جلوگیری از فرسودگی موتور می‌باشد و موجب کاهش صدای فعالیت موتور خودرو نیز می شود. حال در صورت دیده شدن هرگونه از نشانه های مرتبط به روغن موتور، باید اقدام به تعویض روغن موتور نمود.

بهترین زمان برای تعویض روغن موتور خودرو چگونه تشخیص داده می‌شود؟
در جواب به این سوال باید گفت، اغلب سازندگان خودرو‌‌‌ توصیه می‌کنند در خودروهای بنزینی با تکنولوژی روز دنیا هر 10000 هزار کیلومتر، یا هر سال یک یا دو بار، باید تعویض روغن شوند.

نقل قول:منبع:شارکو یدک (فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی)