کلیدستان

نسخه‌ی کامل: کانتورینگ لثه برای چه کسانی مناسب است؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کانتورینگ لثه برای چه کسانی مناسب است؟ 
همان طور که در بند‌های بالا اشاره کردیم؛ عمل جراحی لیفت به افرادی که لبخند لثه‌ای دارند یا لثه‌شان بیش از حد عقب رفته است و یا لثه‌شان بیش از حد بلند است توصیه می‌شود. افراد نامبرده با این عمل می‌توانند لبخند زیبایی برای خود بسازند و از زیباییشان لذت ببرند.
از طرفی لثه بلند ممکن است مشکلات جبران ناپذیری برای سلامت دندان و لثه به وجود بیاورد؛ به همین دلیل به افرادی که لثه بلند دارد توصیه می‌شود که حتی اگر مشکلی با ظاهر این موضوع ندارید، عمل لیفت لثه را انجام دهید.
در حالت کلی قبل از انجام این عمل حساس بهتر است با یک دندان پزشک متخصص در این حوزه مشورت کنید و به توصیه‌هایی که در رابطه با عمل کانتورینگ یا لیفت به شما ارائه می‌دهند توجه کنید.
مزایا و معایب کانتورینگ لثه

اگر چه با استفاده از روش لیفت لثه یا کانتورینگ لثه می‌توانید به یک طرح لبخند زیبا و صورتی زیباتر دست پیدا کنید یا از عوارض ناشی از بلند بودن لثه در امان بمانید؛ اما توجه داشته باشید که اگر عمل جراحی لثه شما توسط یک فرد متخصص و مجرب انجام نشود ممکن است دچار مشکلاتی از جمله عفونت لثه، خونریزی بیش از اندازه و… شود.
بهتر است قبل از اقدام به عمل لیفت یا کانتوریگ لثه به یک متخصص جهت چکاپ وضعیت دهان و دندان خود مراجعه کنید.
در صورتی که دهان و دندان شما در معرض عواملی مانند بیماری های لثه ای، پوسیدگی دندان، آسیب پذیری یا حساس شدن لثه، تغییر ظاهر دندان و… قرار گیرد، بهتر است این عمل را انجام ندهید چرا که می‌تواند برای سلامت دهان و دندانتان بسیار مضر و خطرناک باشد.
از متخصص بخواهید که حتما سلامت ریشه دندان شما را نیز مورد بررسی قرار دهد. اگر مشکلاتی مانند پوسیدگی ریشه دندان وجود داشته باشد؛ علم لیفت یا کانتوریگ موجب مشکلات جبران ناپذیری برای دندان‌های شما خواهد شد.
بعد از جراحی لیفت لثه چی بخوریم؟
تغذیه مناسب پس از انواع جراحی‌های لثه،‌ در بهبود سلامت عمومی بیمار بسیار کمک‌کننده است. استفاده از مواد مغذی و نرم همچون سوپ، مایعات و میوه‌ها موجب کاهش فشار بر لثه شده و درعین‌حال ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز را به‌ بدن می‌رساند. برای مثال استفاده از شیر کم‌چرب، کنجد،‌ پودر بادام و تخم‌مرغ می‌تواند کلسیم و پروتئین ضروری بدن را تأمین کند.
از سوی دیگر مصرف سبزیجات و میوه‌ها می‌تواند به تأمین املاح معدنی، فیبرها و ویتامین‌ها کمک به‌سزایی کند. به‌عنوان مثال مصرف سیب‌زمینی علاوه بر دارا بودن بافت نرم می‌تواند در بهبود زخم مؤثر باشد.
استفاده از انواع نوشیدنی‌ها با دمای مناسب و به‌همراه ادویه‌های مفید مانند زنجبیل،‌ سرعت بهبود لثه‌ها را بالا می‌برد. سوپ این معجون فوق‌العاده سرشار از سبزیجات، پروتئین و غلات است. در واقع فوایدی که در مصرف انواع سوپ است در هیچ ماده غذایی‌ای یافت نمی‌شود. تنها نکته قابل‌توجه در مصرف سوپ آن است که نباید داغ باشد!

برای خواندن کل مطلب عبارت لیفت لثه دکتر نصیری را سرچ کنید.