کلیدستان

نسخه‌ی کامل: انواع روش های صافی و احیای مو کدامند؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
این روزها صافی و احیای موها طرفداران زیادی دارد و به یکی از خدمات مهم و پر متقاضی سالن های زیبایی تبدیل شده است. اما لازم است قبل از مراجعه به سالن های زیبایی اطلاعات کافی در مورد روش های مختلف انجام صافی داشته باشید تا روشی که با موی شما سازگار است را انتخاب کنید. در این مطلب انواع روش ها را معرفی و بررسی خواهیم کرد.
انواع روش های صاف کردن و کراتینه مو
حالت دهی حرارتی یا صاف کردن ژاپنی
این تکنیک که به عنوان صاف کننده ژاپنی شناخته می شود، برای موهای پرپشت ، فرهای متوسط تا درشت مناسب است ، اما برای فرهای خیلی ریز خوب نیست.  در این روش موها به طور مکرر با یک محلول شیمیایی شسته می شوند ، که به شکستن پیوندهای داخلی موها کمک می کند. سپس، هر رشته تغییر شکل داده سرانجام برای دستیابی به یک ظاهر صاف و ابریشمی ، از خنثی کننده استفاده می شود. این روش دائماً ساختار موهای شما را تغییر می دهد و بسته به میزان رشد موهای شما ، هر پنج تا شش ماه یکبار به طور منظم لازم است انجام شود.و مناسب موهای رنگ شده یا احیا شده نیست. شما می توانید در سایت چچیلاس بهترین سالن های زیبایی بانوان را مشاهده کرده  و از آن ها در مورد انتخاب روش مناسب مشاوره بگیرید. https://b2n.ir/d38560
بوتاکس
وتاکس مو یک روش درمانی است که که باعث نرمی و سلامت مو میشود در این روش فیبرهای مو با فیلرهایی مثل کراتین پوشیده می شود که باعث از بین رفتن بی آبی و وزی مو میشود و نازکی مو را پر می کند.
بوتاکس مو یک فرآیند شیمیایی نیست بلکه باعث آبرسانی و نرم کنندگی عمیق مو میشود زیرا که با ساختار خود می تواند مواد اولیه مثل پروتیئن، آمینو اسید، و ویتامین های لازم را به مو برگردانده  و هرگونه شکاف در الیاف مو را پر کند و ظاهر مو را جلا دهد.
کراتینه برزیلی
این تکنیک به دلیل استفاده از کراتین که برای موها آسیب کمتری دارد ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سطح مو را صاف می کند ، اما پیوندها را به طور دائم نمی شکند. این روش درمانی با حفظ حجم و بافت مو ، وز مو را کنترل می کند. هیچ خطری برای موهای رنگی ندارد و برای همه نوع مو از حالت دار تا فرهای ریز مناسب است. ماندگاری این روش تا زمانی که تارهای مو روی سرتان باقی است، ادامه دارد.
پروتئین تراپی
کراتین به عنوان یک پروتیئن در رشته های موی انسان وجود دارد که باعث سلامت و زیبایی مو می شود و خاصیت ارتجاعی به مو می دهد. گاهی ممکن است به خاطر آسیب های وارده به مو بر اثر حرارت دادن زیاد یا رنگ کردن های مداوم ،کراتین مو آسیب ببند از بین برود. البته برخی از مشکلات ذاخلی یا کمبود ویتامین ها یا رژیم غذایی نا مناسب میتواند باعث کمبود این پروتیئن در ساختار مو شود.
پروتیئن تراپی در واقع استفاده از محصولی است که دارای پروتئین است، و مو به راحتی آن را جذب کرده و شروع به تقویت و ساختار خود می کند. این روش جز کارهایی است که در طی فرآیند نیاز به حرارت دارد و مهمترین ترکیبات پروتیئن تراپی وجود امگا 3،6،9 در آن می باشد.
آرگان تراپی
روغن آرگان به دلیل محدودیت تولید و تقاضای فراوانی که دارد جز روغنهای گران دنیاست و به نام طلای مایع یا طلای بیابان شهرت یافته است. روغن آرگان سرشار از اسیدهای چربی همچون اسید لینولئیک و لیئولنیک ( امگا3 و امگا6 و قدری امگا9) ویتامین های AوE، آنتی اکسیدان و هیالورونیک اسید است که بسیار برای پوست و مو مفید است.
. این روغن اگر به صورت استعمال خارجی مصرف شود باعث رشد و تولید سلول در بافت پوست و مو می شود . به همین دلیل است که در محصولات آرایشی و بهداشتی این روغن به وفور یافت می‌شود.
صافی مو با دستگاه نانو چیست؟
نانو استیم یا نانو اسپری دستگاهی است که باعث ماندگاری و ثبات روش های مراقبتی مو مثل کراتین، ریباندینگ، بوتاکس یا رنگ و دکلره می شود.
فرآیند کار این دستگاه به گونه ای است که تک مولکولهای آب را به ذرات نانومتری تبدیل میکند و با ایجاد گرمای بخار و آنیون سازی قوی خود در کوتیکول و کورتکس مو نفوذ کرده و باعث ثبات محصولات مراقبتی می شود.
همچنین این دستگاه با آبرسانی به مو باعث از بین بردن یون های منفی و رایحه های مرده مو می شود و می تواند زمان فرآیند ترمیم مو، رنگ و روشن کردن مو را بسیار کاهش دهد.