کلیدستان

نسخه‌ی کامل: جدیدترین نسل محصولات آب بندی, عایق رطوبتی نانو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
نانوتکنولوژی دیگر فقط یک زمینه تحقیقاتی امیدوارکننده نیست. امروزه از فناوری نانو در آبگریز کردن شیشه برای اتومبیل ها یا یک محلول اسپری برای ایجاد خاصیت ضد آب در منسجات استفاده می شود. فناوری نانو تقریباً هر ماده ای را ضد آب کرده است. از منسوجات گرفته تا خودروها یا ساختمان‌ها: پوشش سرامیکی یا پوشش نانو روشی مطمئن برای جلوگیری از چسبیدن آب و خاک به هر سطحی است.

بعد از استفاده از عایق های رطوبتی نانو یک لایه بسیار نازک از ذرات میکروسکوپی نانو بر روی منافذ قرار می گیرند. پوشش نانو، پوستی ثانویه و ضد آب و ضد کثیفی و آلودگی را فراهم می کند. همچنین می تواند از خوردگی، ایجاد خط و خش بر روی سطوح محافظت کند. مهم نیست چه نوع سطح یا ماده ای باشد پوشش نانو  ضد آب باعث افزایش طول عمر و دوام هر جسمی می شود که بتوان روی آن اعمال کرد.

نانوپوشش را می توان در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار داد اگر از اینکه بخواهید مواد را در طول فرآیند تولید یا بعد از آن ضد آب کنید هم صرف نظر کنیم  محصولات عایق رطوبتی نانو طیف وسیعی از امکانات را برای کاربرد ارائه می دهند. عایق رطوبتی نانو یکی از جدیدترین راه حل های عایق رطوبتی است که امروزه در دسترس است. این فناوری از ذرات در اندازه نانو استفاده می کند تا به کوچک ترین شکاف ها و فضاها نفوذ کند تا آنها را با ذرات پیوند دهد تا یک پوشش بادوام عالی ایجاد کند.

[عکس: %D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B9%D8%A7%DB...%D8%AC.jpg]
نانوذرات نه تنها ترک‌ها و شکستگی‌های مواد را پر می‌کنند، بلکه می‌توانند با آب‌بندی کامل همه آن‌ها، از هرگونه ورودی بیشتر از محیط خارجی جلوگیری کنند. مهمتر از همه، ثابت شده است عایق های رطوبتی نانو در جلوگیری از باران، عناصر آلاینده، سرما و قارچ عملکرد نفوذی قابل اعتمادی دارد. این یک مزیت بی نظیر است زیرا اکثر عایق های رطوبتی دیگر با گذشت زمان ضعیف تر می شوند، عایق رطوبتی نانو برای 4-5 سال با دوام باقی می ماند.

فناوری نانو یک روش بسیار توصیه شده برای ترمیم در برابر نشتی کف و دیوار خانه شما است. عایق های رطوبتی به جلوگیری از شروع مشکلات زیست محیطی که ممکن است خانه شما را برای سال های طولانی آزار دهد کمک کند. نانوتکنولوژی در عایق‌های رطوبتی سطوح را ضد آب می کنند، اما به طور همزمان به آب در حالت گازی اجازه می‌دهند به داخل و خارج حرکت کنند. این یک لایه ضد آب ایجاد می کند که در همان زمان قابل تنفس است. این امر به آب یا رطوبت محبوس شده در سطح اجازه می دهد تا از منافذ تبخیر شود، در نتیجه با خشک نگه داشتن سطوح، آسیب های داخلی  کاهش می یابد.

نانوذرات بسیار بادوام هستند زیرا در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم هستند و در برابر آب و هوا حتی تحت تنش های نوسانات شدید دما نیز مقاوم هستند. این به آنها اجازه می دهد تا به شدت به بستر چسبیده و از شکسته شدن آنها در شرایط مختلف خارجی جلوگیری کنند. این در تضاد با غشاهای ضدآب سنتی است که با شکستن در دماها و شرایط شدید، کارایی خود را  از دست می دهند.

نانو ذرات از نظر فیزیکی بسیار کوچک هستند، بنابراین پوشش ضد آب کاملاً برای چشم نامرئی است. بنابراین، پوشش های ضد آب نانو ظاهر فیزیکی سطح را تغییر نمی دهند و اجازه می دهند رنگ، بافت و کیفیت سطح بدون تغییر باقی بماند.

[عکس: %D9%86%D8%A7%D9%86%D9%88-%D8%A2%D8%AC%D8...144414.jpg]
ویژگی های عایق های رطوبتی نانو:
  • دافع آب و روغن
  • محافظت در برابر اشعه فرا بنفش
  • دوام طولانی
  • اجرای سریع
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • سازگار با محیط زیست
  • ضد آب 
  •  قابل تنفس
  • صرفه جویی در هزینه


محصولات عایق رطوبتی نانو بر روی چه سطوحی کاربرد دارند؟

عایق رطوبتی نانو به دلیل استحکام چسبندگی مواد و دوام بالای آن برای مقاومت در برابر آب و هوای شدید و ترافیک انسان، برای انواع سطوح قابل اجرا است.

عایق های رطوبت پشت بام :



عایق های سنتی مثل قیر و ایزوگام معایب بسیاری دارد از جمله اینکه طول عمر آنها بسیار پایین و قیمت آنها بالا است؛ اما قیمت عایق های رطوبتی نانو نسبت به طول عمر و دوام آنها بسیار مقرون به صرفه می باشد.

عایق رطوبتی نانو نما :

از مشکلاتی که در نماهای مختلف ساختمان ها وجود دارد از بین رفتن زیبایی نما بر اثر ایجاد لک، شوره و بروز آلودگی‌های مختلف بر روی نما می باشد. یکی از ویژگی های نانو عایق های رطوبتی که برای نما استفاده می‌شود ایجاد خاصیت تمیز شوندگی آسان در سطح نما می باشد.

عایق رطوبتی چوب :

محصولات چوبی در مقابل رطوبت، آب و نور خورشید بسیار ضعیف و حساس می باشند. یکی از روش‌هایی که باعث کنترل روند پوسیدگی، جلوگیری از ورم کردن و افزایش عمر طبیعی محصولات چوبی می‌شود استفاده از عایق‌های مناسب برای جلوگیری از ورود رطوبت و آب به این محصولات می باشد


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع عایق های رطوبتی نانو به دکتر نانو مراجعه کنید.

منبع : https://dryproof.com.sg/nano-waterproofing-repair/