۱۴۰۰/۰۹/۲۲, ۱۲:۴۰ ب.ظ
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بر پایه اشتراک عکس و فیلم است. استفاده اصلی از این شبکه، از طریق موبایل و تبلت صورت می گیرد. تولید محتوا در اینستاگرام بصورتهای مختلفی از جمله: تولید محتوای تصویری ، تولید اینفوگرافیک ، تولید محتوای متنی ، تولید پادکست و محتوای توضیحات محصول انجام میپذیرد که این یک فرصت طلایی برای کسب و کارها است تا بتوانند محتوا و خدماتشان را به صورتهای مختلف به نمایش بگذارند، به گونهای که از دید مخاطبان جذاب باشد. بیش از 1/3 کاربران اینستاگرام، از این پلت فرم برای خرید آنلاین استفاده میکنند که با بیش از 800 میلیون کاربر فعال در اینستاگرام، این عدد چشمگیری خواهد بود.
شاید اینطور به نظر برسد که پاسخ به این سوال کار آسودهای باشد اما در حقیقت به همین راحتیها نیست. روش تولید محتوا در اینستاگرام زیاد است که شما بایستی انواع مختلف را بصورت آزمایشی امتحان کنید و بازخورد آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. با این حال در این قسمت لازم میبینیم بصورت کلی توضیحی در این باره دهیم شاید برای شما عزیزان مفید واقع بشود.
در ابتدا مخاطبین بیزینس فعلی که قصد تولید محتوا دارید را مشخص کنید.
سپس باید بررسی بشود که برای کسب و کارتان چه محتوایی مناسبتر است و از طرفی مخاطبین شما چه محتوایی را بیشتر میپسندند.
بدین صورت میتوانید سلیقه آنها را بهتر بشناسید و متناسب با علایق آنها محتواهای خود را تولید کنید. برای این کار میتوانید به سراغ رقبای خود و بیزینس های مشابه رفته و پستهای موفق را بررسی کنید.
قدم آخر که باعث پیشرفت شما و دیده شدن هر چه بیشتر شما میگردد؛ منحصر به فرد بودن و خاص بودن شما میباشد.
در رابطه با تولید محتوا در اینستاگرام توصیه میکنیم تا جای ممکن از رقبای موفق خود الگو برداری کنید اما به هیچ عنوان مطالب و محتوای آنها را کپی نکنید (حتی با کسب اجازه !) زیرا علاوه برا اینکه به مذاق مخاطبین باهوش امروزی خوش نمیآید، الگوریتم های اینستاگرام هم پستهای کپی شده را به راحتی تشخیص داده و اعتبار بسیار پایینی به آنها میدهند که باعث افت اینگیجمنت ریت شما خواهد شد.
یک تقویم محتوایی منظم برای انتشار محتواهایتان داشته باشید
یک برنامه کتبی زمانبندی شده است که معمولاً برای مقالاتی که میخواهیم در آینده منتشر کنیم، مورد استفاده قرار میگیرد. به طور معمول شامل محتواهایی است که قرار است به زودی انتشار یابند و هم چنین شامل به روزرسانی تاریخ انتشار مقالات قدیمی، تبلیغات از قبل برنامهریزی شده و به روزرسانی محتواهای موجود است.
جهت طراحی، از قالبها و فرمتهای مختلف استفاده کنید
در صورتیکه تولید محتوای اینستاگرام شما فرمت نامناسبی از نظر ظاهری داشته باشید، اولین شانس جذب مخاطب را از دست میدهید. بنابراین این موضوع بسیار حائز اهمیت است که در طراحی پست و استوری خود به این موضوع توجه ویژهای داشته باشید.
از نرم افزارهای ساده و کاربردی تولید محتوا استفاده کنید
امروزه با پیشرفت اسمارت فون ها میتوان بسیاری از نرم افزارهای کاربردی را در گوشی همراه خود تحت اختیار داشت و با طی چند مرحله نچندان سخت طراحی محتوای نسبتا حرفهای را انجام داد.
برخی از این نرم فازارها عبارتند از:
1- inshot
2- Snapseed
3- picsart
4- vsco
از مدیاهای با کیفیت استفاده کنید (ویدیو، عکس و…)
بهترین راه برای جذب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام این است که به جای انتشار ویدیو و تصاویر متعدد، تنها بر روی کیفیت آنها کار کنیم تا مخاطبین ما را به عنوان یک صفحه حرفهای بشناسند که علاوه بر لذت بردن از محتوا، به ما اعتماد کنند.
کپشن کاربر پسند بنویسید
توجه کنید کپشنهایی که برای پستهای خود مینویسید، نشاندهنده هویت برند شما است در نتیجه لازم است در نوشتن و انتشار آن دقت کافی را به خرج دهید. یک کپشن اینستاگرام خوب و با کیفیت میتواند در جذب مخاطبان شما تاثیر زیادی داشته باشد و توجه آنها نسبت به محتوای شما را چند برابر کند. دقت داشته باشید که برای بهتر دیده شدن محتوایتان لازم است در متن کپشن حتما از هشتگ های مرتبط با موضوع کسب و کارتان استفاده کنید.
حتما از قابلیت استوری اینستاگرام و IG TV اینستاگرام استفاده کنید
قابلیت استوری و IG TV جزو ابزار نسبتا جدید تولید محتوا در اینستاگرام است که جهت کاملتر شدن این نرم افزار محبوب به آن اضافه گردیدهاند. هر کدام از آنها مزیتهای منحصر به فرد خود را دارند که بهتر است حتما از آنها استفاده کنید.
کمپین تبلیغاتی UGC جذاب راه بیندازید
این کمپینها در واقع در جهت تشویق کاربران برای تولید محتوا برای بیزینس ما اجرا میشوند که محتوای آن به محتوای کاربرساز نیز شناخته میشود. UGC آنقدر اهمیت دارد که حتی میتواند در سطح کلان و تصمیم گیریهای بزرگ شما نقش بسیار زیادی داشته باشد. این کمپینها مانند بمب عمل میکنند و به یکباره تاثیر فوقالعاده ای در صفحه کسب و کار شما خواهند داشت!
از طریق اینفلوئنسر ها تبلیغات انجام دهید
هم خودمان و هم اطرافیانمان قطعا در اینستاگرام چند اینفلوئنسر را فالو کرده و حتما مطالب منتشر شده توسط آنها را دنبال میکنیم. این عزیزان مرکز توجه بسیاری از کاربران اینستاگرام قرار دارند که همین موضوع باعث میشود تبلیغاتی که برایمان انجام میدهد به افراد زیادی نشان داده شود و به این ترتیب کسب و کار ما شناخته شود.
شاید اینطور به نظر برسد که پاسخ به این سوال کار آسودهای باشد اما در حقیقت به همین راحتیها نیست. روش تولید محتوا در اینستاگرام زیاد است که شما بایستی انواع مختلف را بصورت آزمایشی امتحان کنید و بازخورد آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. با این حال در این قسمت لازم میبینیم بصورت کلی توضیحی در این باره دهیم شاید برای شما عزیزان مفید واقع بشود.
در ابتدا مخاطبین بیزینس فعلی که قصد تولید محتوا دارید را مشخص کنید.
سپس باید بررسی بشود که برای کسب و کارتان چه محتوایی مناسبتر است و از طرفی مخاطبین شما چه محتوایی را بیشتر میپسندند.
بدین صورت میتوانید سلیقه آنها را بهتر بشناسید و متناسب با علایق آنها محتواهای خود را تولید کنید. برای این کار میتوانید به سراغ رقبای خود و بیزینس های مشابه رفته و پستهای موفق را بررسی کنید.
قدم آخر که باعث پیشرفت شما و دیده شدن هر چه بیشتر شما میگردد؛ منحصر به فرد بودن و خاص بودن شما میباشد.
در رابطه با تولید محتوا در اینستاگرام توصیه میکنیم تا جای ممکن از رقبای موفق خود الگو برداری کنید اما به هیچ عنوان مطالب و محتوای آنها را کپی نکنید (حتی با کسب اجازه !) زیرا علاوه برا اینکه به مذاق مخاطبین باهوش امروزی خوش نمیآید، الگوریتم های اینستاگرام هم پستهای کپی شده را به راحتی تشخیص داده و اعتبار بسیار پایینی به آنها میدهند که باعث افت اینگیجمنت ریت شما خواهد شد.
توصیه هایی جهت تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام:
یک تقویم محتوایی منظم برای انتشار محتواهایتان داشته باشید
یک برنامه کتبی زمانبندی شده است که معمولاً برای مقالاتی که میخواهیم در آینده منتشر کنیم، مورد استفاده قرار میگیرد. به طور معمول شامل محتواهایی است که قرار است به زودی انتشار یابند و هم چنین شامل به روزرسانی تاریخ انتشار مقالات قدیمی، تبلیغات از قبل برنامهریزی شده و به روزرسانی محتواهای موجود است.
جهت طراحی، از قالبها و فرمتهای مختلف استفاده کنید
در صورتیکه تولید محتوای اینستاگرام شما فرمت نامناسبی از نظر ظاهری داشته باشید، اولین شانس جذب مخاطب را از دست میدهید. بنابراین این موضوع بسیار حائز اهمیت است که در طراحی پست و استوری خود به این موضوع توجه ویژهای داشته باشید.
از نرم افزارهای ساده و کاربردی تولید محتوا استفاده کنید
امروزه با پیشرفت اسمارت فون ها میتوان بسیاری از نرم افزارهای کاربردی را در گوشی همراه خود تحت اختیار داشت و با طی چند مرحله نچندان سخت طراحی محتوای نسبتا حرفهای را انجام داد.
برخی از این نرم فازارها عبارتند از:
1- inshot
2- Snapseed
3- picsart
4- vsco
از مدیاهای با کیفیت استفاده کنید (ویدیو، عکس و…)
بهترین راه برای جذب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام این است که به جای انتشار ویدیو و تصاویر متعدد، تنها بر روی کیفیت آنها کار کنیم تا مخاطبین ما را به عنوان یک صفحه حرفهای بشناسند که علاوه بر لذت بردن از محتوا، به ما اعتماد کنند.
کپشن کاربر پسند بنویسید
توجه کنید کپشنهایی که برای پستهای خود مینویسید، نشاندهنده هویت برند شما است در نتیجه لازم است در نوشتن و انتشار آن دقت کافی را به خرج دهید. یک کپشن اینستاگرام خوب و با کیفیت میتواند در جذب مخاطبان شما تاثیر زیادی داشته باشد و توجه آنها نسبت به محتوای شما را چند برابر کند. دقت داشته باشید که برای بهتر دیده شدن محتوایتان لازم است در متن کپشن حتما از هشتگ های مرتبط با موضوع کسب و کارتان استفاده کنید.
حتما از قابلیت استوری اینستاگرام و IG TV اینستاگرام استفاده کنید
قابلیت استوری و IG TV جزو ابزار نسبتا جدید تولید محتوا در اینستاگرام است که جهت کاملتر شدن این نرم افزار محبوب به آن اضافه گردیدهاند. هر کدام از آنها مزیتهای منحصر به فرد خود را دارند که بهتر است حتما از آنها استفاده کنید.
کمپین تبلیغاتی UGC جذاب راه بیندازید
این کمپینها در واقع در جهت تشویق کاربران برای تولید محتوا برای بیزینس ما اجرا میشوند که محتوای آن به محتوای کاربرساز نیز شناخته میشود. UGC آنقدر اهمیت دارد که حتی میتواند در سطح کلان و تصمیم گیریهای بزرگ شما نقش بسیار زیادی داشته باشد. این کمپینها مانند بمب عمل میکنند و به یکباره تاثیر فوقالعاده ای در صفحه کسب و کار شما خواهند داشت!
از طریق اینفلوئنسر ها تبلیغات انجام دهید
هم خودمان و هم اطرافیانمان قطعا در اینستاگرام چند اینفلوئنسر را فالو کرده و حتما مطالب منتشر شده توسط آنها را دنبال میکنیم. این عزیزان مرکز توجه بسیاری از کاربران اینستاگرام قرار دارند که همین موضوع باعث میشود تبلیغاتی که برایمان انجام میدهد به افراد زیادی نشان داده شود و به این ترتیب کسب و کار ما شناخته شود.