کلیدستان

نسخه‌ی کامل: سانروف آپکو و نصب آن
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سانروف آپکو امروزه یکی از آپشن‌ های جدید خودروها محسوب می‌ شود که باعث ایجاد زیبایی ماشین و بهره‌ مندی سرنشینان از نور بیرون و هوای تازه می‌ گردد. انواع مختلفی از سانروف وجود دارد که تکنولوژی و ساختار آنها با یکدیگر تفاوت دارد. نصب سانروف با توجه به نوع آن و همچنین نوع خودرو به روش‌ های مختلفی صورت می‌ گیرد.

در این مقاله از نمایندگی آپکو ایل بیگی قصد داریم به بررسی انواع سانروف آپکو و نصب آن بپردازیم. اگر شما هم قصد دارید برای ماشین خود از سقف سانروف استفاده کنید، با ما همراه باشید.
سانروف چیست؟
سانروف قطعه متحرکی از جنس شیشه در سقف ماشین می‌ باشد که با هدف جذب نور و ورود جریان هوا به داخل اتاق خودرو استفاده می‌ شود. سانروف آپکو قابلیت تنظیم مقدار باز و بسته شدن دارد و به دو صورت الکترونیکی و یا دستی کنترل می‌ گردد. البته با ظهور تکنولوژی الکترونیکی در حال حاضر ماشین‌ های جدید دیگر با سانروف مکانیکی تولید نمی‌ شوند.
برخی از ماشین از ابتدای تولید دارای آپشن و رفاهی سانروف هستند؛ اما برای آن دسته از ماشین‌ های قدیمی که سقف سانروف برای آنها طراحی نشده است نیز می‌ توان نصب سانروف آپکو را انجام داد. در صورت تمایل می‌ توانید به نمایندگی مرکزی آپکو مراجعه نموده و روی خودروی خود سانروف نصب کنید. با توجه به نوع خودروی شما، ابعاد و تکنولوژی به کار رفته در آن، سانروفی که روی خودرویتان نصب می‌ شود، متفاوت خواهد بود. این تفاوت می‌تواند هم در نوع سانروف به کار رفته باشد و هم در ابعادی که از آن استفاده می‌ شود.

انواع سانروف

پنل های سانروف با توجه به نوع خودرو، موقعیت و حالت قرارگیری بر روی سقف، مدل باز و بسته شدن، کنترل دستی و یا الکتریکی، جنس، ابعاد و زاویه شیب به انواع مختلفی تقسیم می‌ شوند. هر کدام از این مدل‌ ها ویژگی‌ های مخصوص به خود را دارند و از ساختاری متفاوت با یکدیگر برخوردارند.
  • سانروف داخلی
    این نوع سانروف هنگام جمع شدن داخل سقف و بدنه خودرو پنهان می‌ گردد. برای استفاده از سانروف داخلی سقف خودرو باید ضخیم باشد تا پنل سانروف بتواند به داخل آن جمع گردد. در ماشین‌ هایی که ضخامت سقف آنها بیشتر از ماشین‌ های دیگر است شکافی متناسب با اندازه و قطر پنل شیشه‌ ای سانروف تعبیه شده است.


  • سانروف اسپویلر
    در سانروف اسپویلر پنل و دریچه مورد نظر به سمت بیرون خودرو باز و بسته می‌ گردد. پنل اسپویلر با زاویه ساخته شده است و حرکت آن به سمت عقب ماشین می‌ باشد. این نوع سانروف برای ماشین‌ های کوچک بسیار استفاده می‌ شود و به صورت کاملا الکتریکی کنترل می‌ گردد.


  • سانروف پاپ آپ
    این مدل از سانروف به صورت دستی و با بلند کردن پنل به سمت بالای خودرو با زاویه‌ ای در جهت جلو باز و بسته می‌ گردد. اگر از سانروف پاپ آپ برای خودروی خود بهره بگیرید، می‌ توانید در صورت نیاز کاملا آن را جدا کنید و جای آن روی سقف خالی باشد. البته نصب این مدل سانروف برای خودروهایی که سانروف ندارند، نیاز به تغییرات زیادی در سقف و صرف هزینه بسیار دارد.


  • سانروف جمع شونده
    صفحه یا پنل شیشه‌ ای سانروف جمع شونده هنگام بسته شدن مابین سقف و لایه تزئینات داخلی خودرو قرار می‌ گیرد. در این سانروف از یک سطح دوم پارچه‌ ای نیز برای نمای بیرونی استفاده شده است که بعد از باز شدن سانروف باید به صورت دستی آن را جمع کرد.


  • در برخی از ماشین‌ ها سقف سانروف جمع شونده را به نحوی طراحی می‌ کنند که امکان باز شدن کامل آن تا انتهای ماشین و باز شدن تمام سقف وجود دارد.

  • سانروف جدا شونده
    در این مدل امکان جدا شدن کامل سقف ماشین وجود دارد. صفحات سانروف جدا شونده بزرگتر از مدل‌ های دیگر و البته گرانتر نیز هستند. از این مدل سانروف بیشتر برای ماشین‌ های خاص استفاده می‌ شود.


  • سانروف چشم انداز
    نسل جدید از سانروف‌ ها که به سانروف چشم انداز یا پانورامیک شناخته می‌ شود، از دو پنل شیشه‌ ای بزرگ در کنار یکدیگر ساخته شده است. باز و بسته شدن این دو پنل جدا از یکدیگر امکان پذیر است و می‌ توان یکی از صفحه‌ ها را برای سرنشینان جلو و صفحه دیگری را برای سرنشینان عقب خودرو استفاده نمود.

    برای اطلاع از قیمت و دیگر خدمات به سایت ما مراجعه فرمائید.