کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مقایسه استیل و تیتانیوم – زیورآلات تیتانیوم بخریم یا استیل
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مقایسه استیل و تیتانیوم – کدام بهتر است ؟
استیل و تیتانیوم از جمله فلزات پر مصرف در ساخت زیورآلات و بدلیجات است که زیبایی های فراوانی را نیز نمایش می گذارند. امروزه در بازار دستبند و انگشتر و سرویس های مختلفی از جنس تیتانیوم و استیل دیده می شود که هر کدام دارای ویژگی های مخصوص به خود است . البته هر دو نوع از این نوع زیورآلات خواهان و طرفداران زیادی دارد و شما باید با توجه به نیاز خود اقدام به انتخاب زیورآلات مناسب خود کنید. در این مقاله از لوکس گلامور سعی خواهیم کرد مقایسه ای بین این دو نوع از زیورآلات انجام بدهیم .
استیل :
[عکس: steel.jpg]
استیل ویژگی های زیادی دارد که آن را برای استفاده در زیورآلات مناسب می کند، این فلز به ندرت حساسیت می دهد و رنگ مخصوص به خود دارد و با فلز دیگری قابل مقایسه نیست. به هیج وجه تغییر رنگ نمی دهد و ماندگاری آن بسیار بالاست. قیمت آن بستگی به کیفیت آن دارد.همچنین شرکت های معتبر با قیمت های بسیار بالا در کارهایشان از این نوع فلز استفاده می کنند
استیل از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و تغییر رنگ نمی دهد و برای استفاده های روزانه بسیار مناسب است زیرا اکثرا با شست و شو و انجام کارهای روزمره رنگ آن از بین نمی رود . ولی باید دقت داشته باشید که استیل به دلیل سفتی و محکم بودن آن امکان ایجاد طرح های بسیار ریز و ظریف را از سازندگان زیورآلات گرفته است و جنس مورد نظر شما نمی تواند از ظرافت بسیار بالایی برخوردار باشد ولی می توانید از کیفیت و رنگ ثابتی آن اطمینان داشته باشید. باید توجه داشته باشید اگر پوست حساسی دارید و زیورآلات مختلف بر روی پوست شما ایجاد حساسیت می کند نباید موقع استفاده از زیورآلات و بدلیجات استیل نگرانی داشته باشید چون این فلز ایجاد حساسیت نمی کند و با پوست شما سازگاری دارد.
تیتانیوم :
[عکس: 51Xy7ymPHUL._UY395_.jpg]تیتانیوم
فلز تیتانیوم در اوایل قرن هیجدهم کشف شده است. فلز تیتانیوم به عنوان یک فلز صنعتی در ضمینه ی ساخت زیورآلات با بکارگیری ماشین آلات پیچیده که با دقت و ظرافت بالایی آن را شکل دهی و صیقل می دهد مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در ساخت برخی از زیورآلات تیتانیوم از الماس و دیگر سنگ های قیمتی استفاده می گردد.
زیورآلات ساخته شده با استفاده از تیتانیوم از زیبایی و ظرافت بالایی برخوردار هستند که نظر بیننده را به خود جلب میکند و و کسانی که از این نوع زیورآلات استفاده می کنند حتما احساس راحتی خواهند کرد. زیورآلات تیتانیوم به وفور در بازار موجود است و می توانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید ولی این زیورالات نقاط ضعف خاص خود را نیز دارند . زیورآلات ساخته شده با استفاده از تیتانیوم بسیار حساس هستند و نباید با مواد شوینده در ارتباط باشند تا تغییر رنگ ندهند و ممکن است اگر پوست حساسی دارید به این نوع از زیورآلات حساسیت دهید.
نتیجه گیری :
زیورآلات تیتانیوم از زیبایی و ظرافت ساخت بالایی برخوردار هستند و قیمت به مراتب مناسبتری نسبت به زیورآلات استیل دارند ولی باید بسیار مراقب آن ها بود چون در صورت مراقبت نکردن رنگشان خواهد رفت . اگر پوست حساسی دارید ممکن است به تیتانیوم حساسیت دهید.
زیورآلات استیل از قدرت و کیفیت بالاتری نسبت به تیتانیوم برخوردار است که این جنس را برای کارهای روزمره و عادی بسیار مناسب تر کرده است . این نوع زیورآلات باعث ایجاد حساسیت های پوستی نمی شود. استیل به دلیل استحکام بالایی که دارد کمتر قابل دستکاری است و زیورآلات ساخته شده با این فلز معمولا از ظرافت کمتری برخوردار است و قالب های خاصی برای تولید دارند.