کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چگونه کاتالوگ تبدیل به برگ برنده در فروش می شود؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کاتالوگ ابزاری است که در قرن بیست و یک تبدیل به یک ابزار و برگ برنده برای فروش بهتر بدل شده است. امروزه طراحی کاتالوگ حرفه ای و با کیفیت تبدیل به یک برد زودهنگام نسبت به رقبا و سایرین تولیدکنندگان گشته است.میتوان با چاپ کاتالوگ و ارائه آن به مشتری ها در امر فروش محصولات و کالاها گامهای موثری برداشت.
کاتالوگ و چاپ آن امری بی بدیل در حیطه فروش محصولات بدل شده است و نقشی که در حوزه بازاریابی و مارکتینگ بازی میکند بی تردید جزو اساسی ترین نقش ها محسوب میشود.اگر تا به حال به فروش محصولات خود بدون چاپ اقدام کرده اید حتما توصیه ما این است که چاپ کردن کاتالوگ را امروز امتحان کرده و فروش خود را چند برابر کنید.
در این مطلب دوست داریم شما را با این مقوله آشناتر سازیم. پس با ما همراه باشید: Smile
 
نقش تصاویر
 کاتالوگ ها ابزارهای بازاریابی بسیار بصری هستند و باید به همین ترتیب طراحی شوند. از گرافیک ها و عکس های تولید شده باید برای تجزیه بخش هایی از متن و جلب توجه یک صفحه استفاده کرد.
اگر منابع لازم برای استخدام یک عکاس حرفه ای را ندارید ، یک دانشجو را در رشته عکاسی برای عکاسی از محصولات خود استخدام کنید. یا اگر خدمات شما کلی تر است ، سعی کنید عکس های با کیفیت بالا را پیدا کنید. Rolleyes

[عکس: What-is-a-catalog-5.jpg]

 
بررسی نتایج
بعد از اینکه کاتالوگ شما چاپ و برای مشتریان ارسال شد ، بسیار مهم است که بررسی کنید که طراحی چقدر موثر بوده است. توجه به اینکه کدام محصولات از کاتالوگ بیشتر یا کم فروخته می شوند یا کدام ویژگی های کاتالوگ پاسخ قابل توجهی از مشتریان را به خود جلب می کند ، Photosmile
 به طور کلی نشان دهنده اثربخشی کاتالوگ است. و اگر هر نوع کوپن یا کد تخفیف را درج کرده اید ، می توانید موفقیت فروش برخی محصولات را به راحتی در مقایسه با سایرین اندازه گیری کنید. برای بررسی تغییرات و اصلاحات در آینده ، بازبینی اثربخشی هر بخش بازاریابی همیشه مهم است.
گرماژ کاتالوگ
در قسمت سایز درباره ضخامت کاغذ مورد استفاده در انواع کاتالوگ اشاره کوتاهی داشتیم. اما اینکه چطور ضخامت انواع کاغذ را تشخیص دهید نیازمند آشنایی با موضوع گرماژ کاغذ است. هر نوع کاغذی بر مبنای گرماژ آن در متر مربع تعریف می‌شود. مثلا کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم به این معناست که یک برگ ۱۰۰ سانتی‌متر در ۱۰۰ سانتی‌متر از این کاغذ، ۳۰۰ گرم وزن دارد.
همچنین در مورد گرماژ مناسب برای کاغذ کاتالوگ، فارغ از سلیقه شخصی و هدف از طراحی کاتالوگ، معمولا برای جلد کاتالوگ از کاغذ گلاسه ۲۵۰ یا ۳۰۰ گرم و برای صفحات داخلی آن از کاغذ با گرم ۱۳۵ ،۱۵۰ ،۱۷۰ و ۲۰۰ استفاده می‌گردد.
[عکس: brochure.jpg]
 
نوع صحافی کاتالوگ
صحافی کاتالوگ بر اساس سه سبک مفتول تخت، مفتول لوپ و چسب گرم انجام می‌شود. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت منظور از صحافی مفتول همان منگنه است. اگر این منگنه همان حالت ساده همیشگی را داشته باشد؛ به نام صحافی مفتول تخت شناخته می‌شود. اما اگر قسمت بیرون منگنه حالت نیم‌دایره داشته باشد؛ به آن صحافی مفتول لوپ می‌گویند. مزیت حالت لوپ در این است که قابلیت آویزان کردن کاتالوگ را از آویزهای مختلف فراهم می‌کند.
 
بازاریابی توسط کاتالوگ
کاتالوگ‌ها می‌توانند به‌خوبی مسئولیت بازاریابی حضوری مشتریان بالقوه را بر عهده بگیرند. در واقع بازاریابی را می‌توان جذاب‌ترین کاربرد کاتالوگ دانست. البته کاربرد کاتالوگ به عنوان یک ابزار بازاریابی دارای تفاوت‌هایی مهم با سایر اقلام چاپی و تبلیغاتی است.
برای استفاده از کاتالوگ در مسیر تبلیغ هر کالایی، باید مراحل خاصی مورد توجه قرار گیرد. در عمل نیز این مراحل گوناگون است؛ که کاربرد کاتالوگ را در بازاریابی مشخص می‌کند.
به‌طور معمول کاتالوگ‌ها به عنوان خط مقدم تبلیغات حضوری یک محصول برای مشتریان بالقوه کاربرد دارند. به عنوان مثال برای معرفی خودروهای یک کمپانی به مشتریان حاضر در نمایندگی، در مرحله اول کاتالوگ محصولات ارائه می‌شود. کاتالوگ محصولات با طراحی جذاب و گیرا، به معرفی کلی خودروها، شکل ظاهری و ویژگی‌های اساسی آنها می‌پردازد.
در این مرحله مشتری علاوه بر اینکه شناختی کلی نسبت به محصولات کمپانی پیدا می‌کند؛ با توجه به جذابیت طراحی کاتالوگ، به بررسی بیشتر یکی از محصولات تمایل نشان می‌دهد. در ادامه این فرایند، استفاده از بروشور برای معرفی دقیق و با جزئیات کامل ویژگی‌های فنی هر خودرو، کمک می‌کند تا مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل شود. coffee
 
[عکس: taban-01.jpg]
مزایای استفاده از کاتالوگ
کاتالوگ یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی آفلاین و چاپی است و بسیاری از صاحبان برند و کسب وکار برای معرفی محصولات خود از آن استفاده می کنند.
کاتالوگ دارای مزایای بسیاری است که می توان از مهمترین آنها به معرفی برند و شرکت، معرفی محصولات و یا خدمات و افزایش فروش اشاره کرد.
 
انواع کاتالوگ
کسب‌وکارها با توجه به هدف و نوع پیام انتقال دهنده به مخاطب جهت طراحی کاتالوگ اقدام می‌کنند. کاتالوگ دارای انواع و دسته‌بندی‌های مختلفی است، که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کاتالوگ‌های علمی (معرفی محصولات علمی)، هنری (معرفی آثار هنری) و فروش اشاره کرد. همان‌طور که از اسم کاتالوگ فروش پیداست، این نوع کاتالوگ برای معرفی و فروش محصولات و خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با دقت برنامه ریزی کنید
همه پروژه های خوب با کمی برنامه ریزی شروع می شوند. برنامه ریزی کنید و از این مرحله هرگز عبور نکنید.

محتوای خود را جمع آوری کنید
اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع مرحله طراحی، تمام اطلاعات لازم را دارید. لیستی از محصولات و ویژگی های محصول و محتواهای دیگر را آماده کنید.

[عکس: %D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%A9%D8...%DB%8C.jpg]

طراحی جلد و صفحات
جلد کاتالوگ یکی از اساسی ترین عواملی است که نگاه مشتری را به سوی خود جلب می کند. طراحی نوآورانه برای جلد کاتالوگ می تواند درصد موفقیت و جذب مخاطب را افزایش دهد و موجب توجه مخاطب به صفحات داخلی شود.
هنگام طراحی صفحات، جریان چشم را در نظر بگیرید و تعادل و توازن در صفحه ایجاد کنید و از زمینه های شلوغ اجتناب کنید.
اگر می خواهید طرح های خود را برجسته کنید، سعی کنید یکی از تصاویر خود را بر روی صفحه غالب کنید و عکس های کوچکتر را در اطراف آن قرار دهید. این یک روش بسیار ساده است.

طراحی با توجه به مخاطبان
طراحی کاتالوگ را با توجه به شناخت از مخاطبان خود انجام دهید. اگر هدف شما مخاطبان جوان است باید آن را به طور قابل توجهی متفاوت از افرار مسن تر طراحی کنید.