کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مزایا و معایب روف تاپ پکیج
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
روف تاپ پکیج یک سیستم ترکیبی از هواساز و چیلر می باشد که دارای کویل سرمایشی است و گاز مبرد در آن جریان دارد. این سیستم گرمایش و سرمایش، در سالن های ورزشی، پروژه های تجاری و ….. مورد استفاده قرار می گیرد. علت نام گذاری انواع روف تاپ پکیج این است که در پشت بام ساختمان ها نصب می شود.
این محصول دارای دو عدد کویل مجزای گرمایشی و سرمایشی است. که برای تولید کردن هوای سرد در این پکیج جریان هوا به وسیله فن و عبور کردن هوا از روی کویل هوا خنک می شود و به وسیله کانال ها به داخل فضای مورد نظر پخش می شود.
برای تولید گرمایش در روف تاپ پکیج از آب گرم دیگ موتورخانه استفاده می شود. این سیستم می تواند به راحتی در پشت بام نصب شود و هیچ فضای داخلی را اشغال نکند.
روف تاپ پکیج چیست؟
این دستگاه هوای بیرونی را فیلتر و تمیز کرده و به وسیله کویل های سرمایشی و گرمایشی به دمای دلخواه می رساند و به وسیله ی داکت های موجود در مکان پخش می کند. این پکیج یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی می باشد و نسبت به دیگر سیستم های اسپلیت متفاوت عمل می کند.
مزایا و معایب روف تاپ پکیج

امنیت: این سیستم به دلیل قرار گرفتن در پشت بام و در دسترس نبودن و همچنین داشتن تهویه مطبوع از آسیب دیدگی در امان می باشد.

صرفه جویی در فضا: به دلیل این که این پکیج در مکان ثابت و تقریبا در سقف قرار می گیرد پس در نتیجه فضای زیادی اشغال نمی کند و در بهینه سازی فضا کمک می کند.

هزینه پایین خرید دستگاه: هزینه خرید روف تاپ پکیج نسبت به دیگر پکیج ها کمتر خواهد بود به دلیل استفاده از کمپرسور های کوچکتر در مقایسه با چیلر و هواساز. حذف اوپراتور آبی و همچنین کاهش طول لوله کشی خط مایع.

مزایای کیفیت هوا: این پکیج با کمک تجهیزات تهویه می تواند به حفظ کردن هوای تازه و تمیز در محل کمک کند.
عملکرد انرژی بالا: رووف تاپ برای کنترل کردن دما و همچنین کاهش مصرف انرژی به انواعی از کنترل مجهز است این دستگاه به کم کردن هزینه های مصرفی کمک بسیاری کند.
https://betatahvie.com/%d8%b1%d9%88%d9%8...%8c%d8%ac/