کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تعمیر سیستم تهویه مطبوع vrf
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تعمیر سیستم تهویه مطبوع vrf

[attachment=2256]
 
شاید تا به امروز هنگام مطالعه کاتالوگ محصولات بعضی از شرکت ها، با سیستم های تهویه مطبوع vrf مواجه شده باشید و این نام برایتان آشنا باشد. سیستم های تهویه مطبوع vrf یکی از پرکاربردترین محصولات در حوزه سرمایش و گرمایش می باشند. در این مطلب قصد داریم شما را با سیستم های vrf و تعمیرات آنها بیشتر آشنا کنیم.

سیستم تهویه مطبوع vrf چیست؟
vrf مخفف سه واژه لاتین Variable ،Refrigerant ،Flow می باشد که به معنای جریان متغیر سیال در پنل یا واحد داخلی است؛ به بیان ساده تر می توان گفت که vrf نوعی سیستم سرمایشی و گرمایشی با چندین واحد داخلی می باشد. سیستم vrf برای اولین بار در سال 1982 در ژاپن اختراع شد و مورد استفاده قرار گرفت. اکنون در بسیاری از ساختمان های اداری، منازل و… از سیستم vrf استفاده می شود.

نحوه عملکرد سیستم vrf چگونه است؟
نحوه عملکرد سیستم تهویه مطبوع vrf به این صورت است که مایع مبرد حاصل از چگالش یونیت خارجی به شاخه های مختلفی تقسیم شده، وارد یونیت داخلی می شود و پس از عبور کردن از شیر انبساط، به کویل سرمایش DX وارد می گردد؛ از سمت دیگر هوای ورودی به یونیت داخلی، از کویل عبور کرده و پس از کاسته شدن دمای آن، به داخل اتاق دمیده می شود. در سیستم vrf به علت استفاده از کمپرسورهای اسکرال اینورتر دار و یا کمپرسورهای دیجیتالی، نرخ جریان مبرد ورودی به کویل یونیت های داخلی می تواند متفاوت باشد؛ به این ترتیب به راحتی امکان کنترل دمای هر فضا به صورت جداگانه و بخش بندی شده وجود خواهد داشت.

سیستم vrf در حالت گرمایش
یکی از ویژگی های جالب سیستم vrf این است که می تواند در زمستان نقش سیستم گرمایشی و در تابستان نقش سیستم سرمایشی را برای شما ایفا کند.

این سیستم به دو روش زیر هوای گرم مورد نیاز ساختمان را تامین می کند:
  • هیت پمپ – سیستم vrf دو لوله ای
    در روش اول که با نام سیستم دو لوله ای نیز شناخته می شود، امکان سرمایش یا گرمایش تمامی زون ها وجود خواهد داشت که این فرآیند به صورت هم‌ زمان امکان پذیر نمی باشد. نحوه کار این سیستم بسیار جالب است. در فصل زمستان، هنگام گرمایش، کویل یونیت های داخلی با دریافت بخار داغی که از کمپرسور خارج می شود، به عنوان یک کندانسور عمل می کند و در فصل گرما، هنگام سرمایش، کویل یونیت های داخلی با دریافت مایع مبرد که از شیر انبساط عبور کرده است، به عنوان یک اپراتور عمل می کند.
  • بازیابی حرارت – سیستم Vrf سه لوله ای
    در این سیستم که با نام vrf سه لوله ای شناخته می شود، امکان سرمایش و گرمایش تمامی زون ها به صورت همزمان وجود دارد. در این سیستم هر یونیت داخلی به کمک یک جعبه برقی مجهز به یک سری شیرهای برقی، از سه لوله مجزا به نام های مکش، دهش و خط مایع منشعب می گردد. نحوه کار vrf سه لوله ای به این صورت می باشد که در یونیت های سرمایشی، مسیر رفت خط مایع و برگشت خط مکش باز می شود و کویل یونیت به منزله یک اپراتور عمل می نماید. در مقابل در یونیت های گرمایشی، مسیر برگشت خط مایع و رفت خط دهش باز شده و کویل یونیت به منزله یک کندانسور عمل می کند. لازم به ذکر است که اصولا چند عدد مبدل حرارتی در جعبه های توزیع تعبیه می شود تا به وسیله آن حرارت بخار داغ خروجی از یونیت های سرمایشی به جریان مبرد در حال رفتن به سمت زون های نیازمند گرمایش انتقال پیدا کند.
تعمیر سیستم vrf
تعمیر دستگاه هایی مانند یخچال و یا لباسشویی، در بعضی مواقع می تواند توسط افراد عادی و غیر متخصص نیز انجام بگیرد، اما سیستم vrf به دلیل حساسیت بالا و آسیب پذیری آن، حتما باید از ابتدای مراحل نصب و اجرای آن به یک تیم تعمیرکار حرفه ای سپرده شود. شما می توانید برای تعمیر vrf خود، با کارشناسان آوش پایتخت با چندین سال سابقه کار در حوزه تعمیرات لوازم برقی تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنند. جدا از حساس بودن سیستم vrf، دلایل محکم دیگری وجود دارد که باعث می شود شما بتوانید به آوش پایتخت برای تعمیر لوازم خود اعتماد کنید.
  • سرعت ارائه خدمات
    یکی از دلایلی که مشتریان به آوش پایتخت اعتماد می کنند، خدمات رسانی سریع می باشد. داشتن تکنسین هایی با تجربه، ما را قادر ساخته است تا در سریع ترین زمان ممکن بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کنیم.
  • گارانتی خدمات
    آوش پایتخت برای خدمات خود، گارانتی 90 روزه به مشتریان خود ارائه می کند. شما می توانید تا 90 روز پس از تعمیر، در صورت بروز مجدد مشکل با آوش پایتخت تماس بگیرید تا تکنسین های آوش پایتخت به صورت رایگان، مجددا به تعمیر کالای شما بپردازند.
  • صرفه جویی در هزینه
    در انجام هر کاری یکی از مهم ترین موضوعاتی که اهمیت پیدا می کند بحث هزینه آن است. آوش پایتخت در عین حال که با کیفیت ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می کند، قیمتی به صرفه تر از سایر نمایندگی ها را برای مشتریان خود در نظر گرفته است تا تعمیر vrf شما تا حد زیادی مقرون به صرفه باشد.
منبع: https://avashpaytakht.com/