کلیدستان

نسخه‌ی کامل: جدول ريزفضاهاي موزه رومی در المان طراحی شده
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
جدول ريزفضاهاي موزه لیمز در آلن - بزرگترین موزه رومی در جنوب آلمان - طراحی جدید مبتنی بر محتوا دریافت کرده است. این توسط صحنه‌نگاران مستقر در اشتوتگارت، ATELIER BRÜCKNER، با همکاری نزدیک با متصدیان موزه باستان‌شناسی ایالت بادن-وورتمبرگ ساخته شده است.
این نمایشگاه بخش 164 کیلومتری لیمز واقع در بادن-وورتمبرگ امروزی را زنده می کند.جدول ريزفضاهاي موزه دو رویکرد به بازدیدکنندگان ارائه می شود: در محیط تاریک ایجاد شده در طبقه همکف، بازدیدکنندگان در محیط زندگی رومی ها و توتون ها در امتداد لیمز غوطه ور می شوند. غرق در نور، طبقه فوقانی همه چیز در مورد تحقیق در مورد مرز سابق و اهمیت آن امروز است. تصاویر در مقیاس بزرگ تصاویر فضایی متفاوتی را ایجاد می کنند.
ساختمان موزه که در سال 1964 افتتاح شد و توسط Egger Kolb Architekten بازسازی شد، در محل قلعه سواره نظام رومی واقع شده است که در حدود پنج کیلومتری جنوب خط لیمز باستانی قرار دارد.جدول ريزفضاهاي موزه این بزرگترین شمال آلپ بود. از حدود 160 تا 260 پس از میلاد، Ala II Flavia، یک گروه نخبه از امپراتوری روم، در اینجا مستقر بود. این نمایشگاه بر ارتباط با مکان باستانی تاکید دارد و داستان آن را روایت می کند.
در طبقه همکف، بازدیدکنندگان از زندگی در لیمز مطلع می شوند. آنها وارد مناطق نظامی و غیرنظامی زندگی می شوند: یک برج دیده بان لیمز، یک شهرک غیرنظامی، قلعه با چشم انداز پارک باستان شناسی مستقیماً خارج از پنجره، ساختمان ستاد و پادگان سواره نظام. هر واحد فضایی مملو از اشیاء است، که منعکس کننده اندازه بزرگ یافته است. در مجموع 1500 اثر باستانی در موزه به نمایش گذاشته شده است، از جمله اشیاء روزمره متعددی مانند دیگ های سرامیکی پخت و پز، کلیدهای برنزی و آهنی و همچنین کفش های چرمی که آزمون زمان را پس داده اند. یکی از با ارزش ترین نمایشگاه ها مجموعه ای از قطعات متعدد زره رژه است که برخی از آنها در ولزایم،جدول ريزفضاهاي موزه رویت و آلن پیدا شده است. اینها را می توان در دنیای زندگی "پادگان سواره نظام" مشاهده کرد.جهان های زندگی در اطراف یک اتاق پانورامای تاریک قرار گرفته اند که توجه را بر آلن باستان متمرکز می کند. یک دیورامای قلع از سال 1972 با جزئیات فراوان و یک تصویر در مقیاس بزرگ که در اطراف فضا پیچیده شده است،جدول ريزفضاهاي موزه یکدیگر را تکمیل می کنند. تصویر (Burkard Pfeifroth) با استفاده از پیش‌بینی‌های متحرک، افرادی را از دوران باستان معرفی می‌کند که بازدیدکنندگان را در تورهای مداری خود در طبقه همکف نیز همراهی می‌کنند. شخصیت ها از کتیبه های باستانی شناخته شده اند. در ساختمان کارکنان، بازدیدکنندگان با پرفکت مارکوس اولپیوس دیگنوس، استاد بیش از 1000 سرباز سواره نظام مواجه می شوند. و در شهرک غیرنظامی با دکتر کلودیا مسورینا و دخترش اورلیا روبرو می شوند. آنها که به صورت شبح هایی در اتاق ارائه می شوند، از زندگی روزمره خود می گویند.
یک اتاق روشن پر از نور روز پذیرای بازدیدکنندگان در طبقه بالایی است. در اطراف دیوارهای پانوراما، عکس های کف تا سقف در قالب پرتره، یافته های ساختمانی را نشان می دهد (عکاس: گونتر بایرل). به صورت گرافیکی توسط تصویرگر Burkard Pfeifroth تکمیل شده است، اینها در امتداد یک خط افق تلطیف شده به هم متصل شده اند. نتیجه یک نمای کلی مرتبط از 14 مکان باستانی لیمز بادن-وورتمبرگ است. اشیاء نمایش داده شده با مکان یافت مربوطه تراز هستند. در ایستگاه‌های رسانه‌ای، بازدیدکنندگان می‌توانند آنها را به صورت تعاملی کاوش کنند و در مورد روش‌های مختلف تحقیق در این فرآیند بیاموزند. برای مثال، در مورد اورینگن، یک کتیبه باستانی باید خوانده شود تا مکان مقدس به خوبی تعبیر شود، در حالی که Rainau-Dalkingen با ستون های بلوط خود در قبر لیمز بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا در مورد روش دندروکرونولوژی بیشتر بدانند.جدول ريزفضاهاي موزه ایستگاه رسانه ای فراگیر "The Limes در بادن-وورتمبرگ" یک مدل زمینی از خط Limes در بادن-وورتمبرگ را با نمای تعاملی از عملکرد قبلی آن به عنوان زنجیره سیگنال ارائه می دهد. روش‌های تحقیقی که در اینجا ارائه می‌شود، عکاسی هوایی و اسکن لیزری است.
تحقیقات در مورد لیمز تفسیر آن به عنوان دیوار مرزی را تغییر داده است. این موضوع در عنوان The Limes نیز نشان داده شده است. مرزی برای رم» در ورودی نمایشگاه. اینجا، در لبه امپراتوری روم، بسیاری از روابط تجاری و مبادلات فرهنگی باز وجود داشت. پایان نمایشگاه نگاهی به مرزها و ساختارهای مرزی تاریخ حال و معاصر دارد، به عنوان مثال دیوار برلین: مرزها برای ما و در زمان ما چه معنایی دارند؟ واقعیت این است که لیمز به عنوان یک میراث فرهنگی مشترک اروپایی به هم متصل می شود. دکتر مارتین کمکس، سرپرست نمایشگاه (موزه باستان شناسی ایالت بادن-وورتمبرگ) می گوید: «ما می توانیم نحوه برخورد با مرزها را شکل دهیم.
لیمز طولانی ترین بنای زمینی در اروپا است. از سال 2005، آهک‌های آلمانی-راتیان بالا به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. به همراه دیوار هادریان و دیوار آنتونین در بریتانیای کبیر، سایت میراث جهانی فراملی "مرزهای امپراتوری روم" را تشکیل می دهد. موزه لیمز در آلن، موزه شعبه ای از موزه باستان شناسی ایالت بادن-وورتمبرگ، موزه مرکزی برای ارائه میراث جهانی یونسکو در جنوب غربی آلمان است.