کلیدستان

نسخه‌ی کامل: خرید دستگاه اسپکتروفتومتر و نحوه کار دستگاه طیف سنج نوری
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: Shimadzu-1800-500x500-1-300x300.jpg]

دستگاه اسپکتروفتومتر

خرید دستگاه اسپکتروفتومتر

اسپکتروفتومتری یا طیف سنجی روشی است که با استفاده از عبور نور از یک آنالیت در یک محلول شیمیایی و تعیین میزان جذب و عبور نور از آن به تعیین خصوصیات آن آنالیت و ماده شیمیایی می پردازد. نور مورد استفاده طیفی از انرژی الکترومغناطیس می­باشد که هر طیف نوری دارای طول موج و فرکانس مشخصی است.


دو طبقه‌بندی اصلی از دستگاه‌های اسپکتروفتومتری وجود دارد

اسپکتروفتومتر تک پرتویی
شدت نور نسبی پرتو را قبل و بعد از قرار دادن نمونه آزمایش (Test Sample) اندازه‌گیری می‌کند.

اسپکتروفتومتر دو پرتویی
شدت نور بین دو مسیر نور را مقایسه می‌کند، یکی مسیر حاوی نمونه مرجع (reference sample) و دیگری مسیر حاوی نمونه آزمایش (Test Sample).


اگرچه مقایسه اندازه‌گیری‌های دستگاه‌های دو پرتویی آسان‌تر و پایدار تر است، دستگاه‌های تک پرتویی می‌توانند دامنه دینامیکی بیشتری داشته باشند و از لحاظ اپتیکی ساده‌تر و فشرده تر هستند. علاوه بر این، بعضی از ابزارهای تخصصی مانند اسپکتروفتومترهایی که بر روی میکروسکوپ ها یا تلسکوپ ها نصب شده‌اند، به دلیل عملی شدن، تک پرتویی هستند.



نحوه کار دستگاه طیف سنج نوری

میزان جذب هر ماده شیمیایی در طول موج های مختلف انرژی الکترومغناطیس متفاوت می باشد. با توجه به این امر، هر ماده شیمیایی در طول موج خاصی از انرژی الکترومغناطیس حداکثر جذب و حداقل عبور را خواهد داشت که این فرآیند در جهت تعیین خاصیت آن ماده شیمیایی استفاده می شود.
همچنین غلظت هر ماده شیمیایی نیز در میزان جذب طول موج خاصی از امواج الکترومغناطیس تاثیر دارد. بطوریکه با افزایش غلظت ماده، میزان جذب در طول موج مشخص افزایش و با کاهش غلظت، میزان جذب کاهش و مقدار نور عبوری افزایش می یابد که به نام قانون بیر شناخته می شود.



در این روش با استفاده از تاثیر متقابل غلظت ماده و میزان جذب نور عبوری از آن ماده، به تعیین رابطه و معادله غلظت – جذب هر ماده شیمیایی می پردازند که کاربردهای زیادی در شیمی و تجزیه و تحلیل مواد شیمیایی دارد. جهت مشاوره و خرید دستگاه اسپکتروفتومتر با واحد مشاوره و فروش شرکت پرتوژن در ارتباط باشید.



اسپکتروفتومترuv-visible مدل 2600 ساخت کمپانی شیمادزو

اسپکتروفتومتر uv-visible مدل 2600
از جمله اسپکتروفتومترهای شاخص شیمادزو در جهان می‌باشند که در عین فشرده بودن کاربرد‌های متنوع و گسترده ای دارند.


بهره گیری از integrating sphere، آنالیز نمونه‌ها را در محدوده‌ی طول موج 300nm الی 1400nm برای UV-2600 و UV-2700 امکان پذیر می کند(پشتیبانی از محدوده طول موج 300nm-1100nm در حالت استاندارد، همچنان در رده‌ی بهترین‌های این کلاس قرار دارد).

به علاوه، مدل UV-2700 با امکان اندازه گیری تا عدد جذبی 8، ابزاری مناسب جهت آزمایش انواع نمونه‌‌های کدر می‌باشد. لازم به ذکر است وجود دو مونوکروماتور در این اسپکتروفتومتر موجب کاهش میزان زیادی از straylight خواهد شد.


ابعاد UV-2600/2700 در مقایسه با نسل قبل %28 کاهش داشته است، ضمن آن که تا %10 مصرف انرژی کمتری دارند.


این دو دستگاه از نرم افزار قدرتمند شرکت شیمادزو به نام uv-probe استفاده می‌کنند. به منظور جلوگیری از هرگونه نگرانی در مورد نتایج آزمایشات، امکان بررسی صحت عملکرد سیستم توسط نرم افزار فراهم شده است.


دستگاه اسپکتروفتومتر ویزیبل مدل DR-3900 ساخت HACH

اسپکتروفتومتر ویزیبل مدل DR-3900
  • منبع نوری: تنگستن
  • سیستم نوری: تک پرتویی
  • رنج طول موجی: 1100-320 نانومتر
  • صحت طول موج: 1.5± نانومتر
  • کالیبراسیون طول موج: اتوماتیک
  • پهنای باند: 5 نانومتر
  • ابعاد: 151mm*350mm*255mm

دستگاه طیف سنج Cary 670 FTIR

دستگاه طیف سنج تبدیل فوریه FTIR سری Cary 670 محصول کمپانی Agilent امریکا، تنها در ارتباط با سیستم های Cary 610 یا Cary 620 FTIR Microscope در دسترس است. دستگاه اسپکترومتر Cary 670 FTIR بالاترین سطح عملکرد را در صنعت ارائه می دهد. Cary 670 FTIR با استفاده از نرم افزار با کارایی بالا کنترل می شود و همچنین می تواند با طیف وسیعی از لوازم جانبی برای ارائه قابلیت های بیشتر مجهز شود. سیستم Fourier-transform infrared spectroscopy سری Agilent Cary 670 قابل ارتقاء است و برای گسترش مرز های عملکرد در حوزه های کاربردی مانند پلیمر ها، مواد شیمیایی، داروسازی، بیوتکنولوژی و برنامه های ویژه برای اهداف خاص تر طراحی شده است.


ویژگی های برتر دستگاه مادون قرمز CARY 670 FTIR

بالاترین عملکرد سیگنال به نویز (S/N)؛ سیستم Cary 670 FTIR تا 4 برابر بهتر از هر سیستم FTIR موجود دیگر، بالاترین حساسیت و بهره وری در صنعت را ارائه می دهد.

بهترین رزولوشن طیفی و سریعترین سرعت سینتیکی؛ دستگاه Cary 670 نتایجی غنی از اطلاعات را بدون ارتقاء های پرهزینه ارائه می دهد.

شامل طیف جامعی از گزینه ها، مانند اسکن گام به گام، TGA-IR، میکروسکوپ و تصویر برداری شیمیایی برای رفع نیاز های کاربران است.

الکترونیک هوشمند برای تشخیص اجزاء و لوازم جانبی، تغییرات یکپارچه و بهینه سازی روش اتوماتیک را ارائه می دهد.

سخت افزار مقاوم و مطمئن؛ به همراه نرم افزار قدرتمند و منحصر به فرد امکان بهره وری غایی را فراهم می کند.

نرم افزار چند منظوره و با عملکرد بالا؛ برای کنترل مؤثر.