کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ویژگی های یک رابطه سالم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
برای بسیاری از ما پیش آمده است که درگیر رابطه ی عاطفی شده باشیم. اما آیا توجه کرده اید که این رابطه ی عاطفی سالم یا نا سالم بوده است؟ رابطه ی سالم در ساده ترین تعریف به رابطه ای گفته می شود که شما در آن احساس خوبی داشته باشید. برای رسیدن به این هدف یعنی احساس خوب داشتن در یک رابطه نیز باید آن رابطه ویژگی هایی داشته باشد. ویژگی های یک رابطه سالم چیست؟، موضوع این مقاله از وبسایت دکتر سید سادات سپهرتاج دکتر اعصاب و روان خوب شیراز است، . با ما همراه باشید.
به یکدیگر احترام بگذارید
احترام همیشه و در هر رابطه ای یکی از مسائل مهم است. در ایجاد یک رابطه عاطفی سالم نیز اولین نکته ای که باید به آن توجه نشان داد، احترام است. احترام باید متقابل باشد و هر دو طرف باید این حس که برای هم ارزشمند و قابل احترام هستند را به یکدیگر انتقال دهند. احترام گذاشتن به علایق و نظرات یکدیگر و ارزش قائل شدن برای زمان طرف مقابل نمونه هایی از وجود ویژگی احترام در یک رابطه عاطفی سالم است.
با یکدیگر صادق باشید
در یک رابطه ی سالم افراد باید با یکدیگر صادق باشند. صداقت در یک رابطه سالم به این معنی است که شما بتوانید در مورد علایق و خواسته های خود با صراحت صحبت کنید و ترسی از آن نداشته باشید. همچنین صداقت در انجام کارها و مخفی نکردن چیزی از طرف مقابل نیز برای برقراری یک رابطه ی سالم بسیار مهم است.
شاد باشید
شاید باور نکنید که شاد بودن در ایجاد یک رابطه ی سالم معجزه می کند. به این منظور باید با هم وقت بگذرانید، شوخی کنید و از برنامه ها و رویاهایتان با یکدیگر صحبت کنید. لازمه ی چنین کارهایی نیز این است که اول بپذیرید اختلاف بین زن و شوهر امری طبیعی است، دوم از یکدیگر حمایت کنید، سوم مشکلات را با هم حل کنید، چهارم سعی نکنید طرف مقابل را تغییر دهید و در آخر برای انجام وظایف با یکدیگر همکاری کنید.
مسئولیت پذیر باشید
شما هنگامی قادر به برقراری رابطه ای سالم خواهید بود، که مسئولیت پذیر باشید. به این معنی که اگر مسئولیت انجام کاری را به عهده می گیرید، آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. همچنین در صورتی که هر یک از طرف ها اشتباهی انجام داد، اشتباه خود را قبول کرده و معذرت خواهی کند. البته این به معنی نیست که طرفین می توانند یکدیگر را سرزنش کنند، بلکه برعکس، باید از سرزنش کردن یکدیگر بپرهیزید.
سخن آخر اینکه اگر نمی دانید از رابطه ی سالمی با طرف مقابلتان برخوردار هستید یا خیر و یا این که می خواهید رابطه ناسالم خود را تبدیل به رابطه ای سالم کنید، پیشنهاد ما مشورت با بهترین متخصص اعصاب و روان شیراز است. با ما در تماس باشید.