کلیدستان

نسخه‌ی کامل: 10راهکاری که قبل از شرکت در آزمون استخدامی باید انجام دهیم ؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در آزمون استخدامی شما بر اساس معتبر ترین سوالاتی که در سایت استخدام اینده دریافت نمودید، مطالعه کرده اید پس بر تمامی مطالب اشراف خواهید داشت، بنابر این استرس های شما را با 10 راهکار کاهش خواهیم داد.

[عکس: 122.jpg]

1- ورزش، یکی از 10راهکاری که قبل از شرکت در آزمون استخدامی باید انجام دهیم ؟
[عکس: 52425.jpg]
حرکات فیزیکی باعث می‌شود خستگی از وجودتان رخت ببندد و سرشار از انرژی شوید .ورزش یک داروی طبیعیِ ضدافسردگی و تسکین‌دهنده‌ی قویِ اضطراب است که استرس را زمین‌گیر می‌کند.
بهترین ورزش ها برای رفع استرس و امادگی برای آزمون :
  •  یوگا در خانه
  •  پیاده روی
  •  پیلاتس
  •  تای چی
2- شام،دومین راهکار از 10راهکاری که قبل از شرکت در آزمون استخدامی باید انجام دهیم ؟
[عکس: 455.jpg]
شب قبل از ازمون ،شام سبکی مصرف کنید و از پرخوری بشدت پرهیز کنید.
  • مواد پروتئینی(مغز ها ،اجیل ها،لبنیات،خرما و عسل)
  • کربوهیدارت(برنج، نان، سیب زمینی )
نکته در مصرف کربوهیدرات زیاده روی نکنید، چون در روز آزمون خواب الودگی ایجاد می کند.
  • گوشت سفید( ماهی و مرغ )
    نکته گوشت حاوی نوعی آمینواسید ضروری به نام ال‌تریپتوفان است که شما را خواب‌آلود می‌کند.
3 موسیقی،سومین راهکار از 10راهکاری که قبل از شرکت در آزمون استخدامی باید انجام دهیم ؟
[عکس: 3443.jpg]
قدرت آرامش بخش موسیقی به خوبی تثبیت شده است. که پیوندای منحصر به فرد و با احساسات ما درگیر است . بنابراین ابزاری بسیار مؤثر برای مدیریت استرس و کاهش اضطراب می باشد.در سایت استخدام آینده برای شما همراهان همیشگی موسیقی مدیتیشن راقرار دادیم . همچنین موسیقی مدیتیشن می تواند تأثیر فوق العاده آرامش بخشی بر ذهن و بدن ما بگذارد.
موسیقی های مدیتیشن می تواند اثرات مفیدی بر عملکردهای فیزیولوژیکی ما، کاهش سرعت نبض و ضربان قلب، کاهش فشار خون و کاهش سطح هورمون های استرس داشته باشد. موسیقی می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای مدیریت استرس در زندگی ما عمل کند.
4. آماده کردن وسایل، چهارمین راهکار از10راهکاریشنهادی که قبل از شرکت در آزمون استخدامی باید انجام دهیم ؟
[عکس: 1212-250x300.jpg]
  1. 24 ساعت قبل از آزمون استخدامی وسایل مورد نیاز را مرتب در جایی اماده کنیدو در هیچ صورت به روز آزمون نیندازید .
  2. کارت ورود به جلسه (کارت ورود به جلسه یکی از مهمترین وسایلی هست که باید در روز آزمون همراهتان باشد)
  3. کارت ملی(برای مطابقت دادن چهرتون با کارت ملی و کارت ورود به جلسه)
    3.مداد و پاک کن و تراش (در آزمون استخدامی باید با مداد سیاه رنگ به سوالات جواب بدید)
  4. ساعت مچی (تقسیم بندی زمانتون در آزمون استخدامی بسیار مهم است پس با وجود یک ساعت مچی میتونید به راحتی زمانتون رو کنترل کنید)
  5. خودکار آبی
  6. سنجاق قفلی یا سوزن ته گرد(برای چسباندن کارت ورودبه جلسه در آزمون)
  7. ماسک و ضد عفونی کننده ( در روز آزمون از ماسک فیلتر دار جلوگیری میکنند پس در روز آزمون از ماسک سه لایه معمولی استفاده کنید.
  8. لباس سبک و راحت ( لباسی که برای آزمون در نظر گرفتید راحت و خنک باشد . بانوان عزیز مغنعه در روز آزمون اجباری است)
5. هفت ساعت خواب مفید
[عکس: index-300x300.jpg]
با توجه به آمار انیستیتو ملی سلامت آمریکا، به طور میانگین یک فرد بالغ کمتر از ۷ ساعت باید بخوابد. تحقیقاتی که در دانشگاه کالیفرنیا، انجام شده نشان می دهد که بعضی از مردم ژنی دارند که آنها را قادر می کند با ۶ ساعت خواب شبانه هم عملکرد خوبی داشته باشند. اما این ژن خیلی کم یاب است. کم خوابی عملکرد طبیعی سیستم بدن را مختل می‌کند. یادگیری، حافظه، جسم ، سلامت عمومی بدن ، چاقی مفرط ، بیماری قلبی و دیابت در اثرکم خوابی دچار مشکل می شود .
6. قرص ضد استرس
[عکس: 2252-300x300.jpg]
در آزمون های استخدامی میزان استرس و اضطراب بیشتر می شود و برای رفع این تنش ها بهتره از قرص ضد استرس استفاده کنید. انواع زیادی از این مدل دارو ها هستند که بعد از مصرف آن روی بدن و مغز باعث کاهش اضطراب و ترس و نگرانی می شود. دارو های ضد استرس را روان پزشک ها تجویز می کنند .
7. تنفس صحیح
[عکس: 1544-300x247.jpg]
استرس، دستگاه عصبی سمپاتیک شما را فعال می کند. و بدن شما به وضعیت “جنگ و ستیز” وارد می شود.
دراین حالت هورمون های استرس زا آزاد می شوند، و شما علائمی مانند تپش قلب سریع، تنفس سریع، و گرفتگی رگ های خونی را تجربه می کنید.
تمرین های تنفس عمیق می توانند به فعال سازی دستگاه عصبی پاراسمپاتیک شما کمک کنند.
تنفس صحیح یکی از تکنیک های موثر برای کاهش استرس است . برای این کار باید دم و بازدم نفس‌هایتان تا چهار شماره طول بکشد. برای تنفس از بینی خود هوا را داخل ریه‌ها دهید و باز از طریق بینی آن را خارج کنید. در هر مرتبه تا چهار شماره این کار را به درازا بکشانید تا آرامش و تعادل به بدن تان باز گردد. تنفس صحیح و یکسان باعث می‌شود اصطحکاک بصورت طبیعی در برابر جریان هوا ایجاد شود.این تکنیک را قبل از خواب انجام دهید . تلاش کنید زمان دم و بازدمتان را تا 8 شمراه به درازا بکشانید.
 تکنیک تنفسی مناسب درلحظه هوشیاری که باعث تمرکز و عملکرد مناسب باشد در این تکنیک شما می توانید در هر وضعیتی از این روش استفاده کنید، اما برای موثرتر بودن این روش چهار زانو بنشینید. شست دست راست خود را روی سوراخ راست بینی قرار دهید، یک دم عمیق از سوراخ چپ بینی انجام دهید، سپس انگشت حلقه را روی سوراخ سمت چپ بینی بگذارید و بازدم را از طریق سوراخ راست انجام دهید.
در مرحله بعدی دم و بازدم را با سوراخ‌های بینی به صورت برعکس انجام دهید؛ یعنی از طریق سوراخ سمت راست دم و سوراخ سمت چپ بازدم. این تمرین همانند عملکرد کافئین در بدن است؛ زیرا سبب پاکسازی کانال‌های انرژی می‌شود و فرد را بیدار نگه می‌دارد. این تمرین علاوه بر کاهش استرس باعث آرامش، تعادل و یکپارچگی در عملکرد نیمکره‌ های راست و چپ مغز می‌شود.
8. صبحانه کامل
[عکس: 434.jpg]

صبحانه مفید سطح گلوکز که یک کربوهیدرات ضروری برای عملکرد مغز است را در خون شما بازیابی می‌کند. صبحانه می‌تواند حافظه و میزان تمرکز را بهبود  و تنش را در بدن ما کاهش دهد .
صبحانه شامل 3 مولفه است:
  • بخش غلات و کربوهیدرات
  • بخش لبنیات
  • میوه
این سه  بخش در مجموع دارای 300 کالری می شود.
[عکس: 3434.jpg]

انواع صبحانه مفید
  1. جوپرک شده و میوه
  2. فرنی
  3. تخم مرغ
  4. نان سبوس دار
  5. املت با روغن حیوانی
  6. کله پاچه(برای روز ازمون به دلیل سنگین بودن غذا پیشنهاد نمی کنیم)
  7. عدسی
  8. آش
9. کلیپ انگیزشی
[عکس: 8778.jpg]

قبل از ازمون استخدامی کلیپ انگیزشی با تصاویر، موسیقی، سخنرانی و متن هایی که در خود می گنجاند دنیایی از انرژی را به ما هدیه می دهد. زمانی که ما تحت تاثیر ویدیو انگیزیشی قرار می گیریم انرژی بیشتری برای  کار هامون داریم. دنیا را زیباتر می بینیم، و یاد میگیریم سخت تلاش کنیم و برای اهدافمون بجنگیم . گروه تولید محتوای سایت استخدام آینده بهترین ویدیو های انگیزشی و آهنگ های آرامبخش را  برای شما فراهم آورده تا افکار و ذهنتان را به سمت افکار نیرومند رهنمون کنید.
10- توکل به خدا
[عکس: 121278787.jpg]
توکل عبارتست از اعتماد و اطمینان قلبی که  درهمه امور به خداوند تکیه کنیم.
مراتب توکل
ملا احمد نراقی مراتب توکل را نقد کردند:
  1. ضعیف ترین درجات توکل این است انسان اعتمادش به خدا فقط در حد حل شدن کارش باشد.
  2. حالت متوسط این است که غیر خدا را نشناسد و به جز او به کسی پناه نبرد.
  3. عالی ترین درجه توکل حالتی است که فرد، خود را 100% وابسته به خدا می بیند.
 خواندن قرآن موجب رفع دلشوره و کسب آرامش می شود. هر کس در هر شب و روز، سوره جمعه را قرائت کند از آنچه می ترسد ایمنی می یابد و هر چیز ترسناکی از او دور می شود.
لا حول ولا قوة الا با الله العلی العظیم برای رفع اضطراب مفید است . وخواندن سوره احقاف در هر جمعه و مداومت بر خواندن ذکر استغفر الله ربی و اتوب الیه و  سوره های قدر، عصر و همچنین آیه الکرسی در رفع پریشانی و اضطراب نافع است.