کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مالکیت معنوی ثبت برند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مالکیت معنوی ثبت برند
مالکیت معنوی در ثبت برند به نوعی حمایت قانونی از برند، کسب و کار و مشاغل و محصولات مختلف را به عهده دارد. در دنیای امروز برند ها نقش موثری در فروش محصولات یا خدمات یک مجموعه دارند. برای اینکه بتوانید از حقوق قانونی مالکیت معنوی برای ثبت برند استفاده کنید لازم است که بر اساس چهارچوب قانونی اقدام به ثبت برند خود کنید.

اما قبل از اینکه به چگونگی ثبت برند در اداره مالکیت صنعتی بپردازیم لازم است بدانید برند چیست؟ و چه چیز هایی در قالب برند قابل ثبت می باشد. برند می تواند یک اسم یا جمله یا ترکیب چند حرف به صورت مخفف و یا نماد و نشان تجاری باشد که معرف کالا یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار شما است، برند وجه تمایز بین چند کالا در بازار است و در واقع باعث می شود کالا ها بر اساس تولید کنندگان آن با هم تفکیک شوند.

مرجع صالح برای ثبت برند
اداره مالکیت معنوی ثبت برند، که در استان تهران مستقر می باشد وظیفه بررسی و ثبت برند را بر عهده دارد. این اداره با عنوان اداره مالکیت صنعتی نیز شناخته می شود، درخواست ثبت برند ابتدا در سامانه مالکیت صنعتی با تکمیل اظهار نامه برند انجام می شود. متقاضیان در سراسر ایران می توانند برای ثبت برند خود از این سامانه اقدام نمایند.


مالکیت معنوی در ثبت برند بین المللی
سازمان جهانی مالکیت فکری با عنوان WIPO در طی معاهده پاریس مالکیت معنوی در ثبت برند بین المللی را مورد تایید و تصویب قرار داد. پیش از این کشور ها برای ثبت برند در کشور دیگر باید به کشور مربوطه مراجعه حضوری می کردند، اما امروزه بر اساس معاهده پاریس شما ابتدا باید برند تان را در کشور مبدأ مانند ایران ثبت کنید و سپس از سیستم مادرید برای ثبت بین المللی برند خود در کشور های عضو این معاهده اقدام به ثبت برند خود در سطح بین المللی کنید.


حمایت مالکیت معنوی در ثبت برند
بعد از ثبت برند شما استفاده انحصاری از برند را به مدت ده سال خواهید داشت و در این محدوده زمانی اجازه ثبت عین نام و حتی مشابه نام تجاری به شخص دیگری داده نمی شود و در صورت مشاهده می توانید از حق اولویت ثبت برای اتمام اعتبار برند ثبت شده اقدام نمایید، همچنین استفاده برند شما توسط اشخاص دیگر قابل پیگیری قضایی خواهد بود و این اشخاص باید هزینه ضرر و زیان شما را پرداخت نمایند. بنابراین با ثبت برند صاحب نام تجاری انحصاری خواهید شد.

همچنین به موجب ثبت برند حق مالکیت خود را می توانید به اشخاص دیگر نیز انتقال دهید و یا حق انتفاع و استفاده از برند را واگذار نمایید بنابراین می توانید از برند ثبت شده درآمد غیر از فروش محصول نیز داشته باشید.

نقل قول:ثبت برند دارای هزینه هایی خواهد بود که مجموعه فکر برتر با حداقل هزینه حق الوکاله با تیم مجرب و کارآمد خدمات ثبت برند را از صفر تا صد انجام خواهد داد. همچنین این مجموعه مشاوره رایگان ثبت برند را هر روزه به متقاضیان ارائه می دهد. تلفن تماس 42143-021