کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تکنیک هایی برای افزایش فروش محصولات در اینستاگرام
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
فروش در اینستاگرام فعالیتی است که در سال‌های اخیر به شکل گسترده و جدی از سوی کسب‌وکارها دنبال شده است. برای افزایش فروش در اینستاگرام لازم است راهکارهای کلیدی و مهمی را به کار ببندیم تا در نهایت به نتیجه مطلوب و مورد نظرمان دست پیدا کنیم.


عکس با کیفیت قرار دهید

اولین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، کیفیت بالای عکس‌هاست. اینستاگرام یک رسانه تصویری است که روزانه عکس‌های زیادی در آن منتشر می‌شود که خیلی از آن‌ها با کیفیت هستند، پس با گذاشتن عکس‌های بی‌کیفیت نه تنها غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسید، بلکه محصولاتتان را هم بی‌کیفیت نشان می‌دهید.

وقتی صحبت از کسب درآمد از اینستاگرام می‌شود، پیج اینستاگرام شما دقیقا همانند فروشگاه شماست. من کمتر فروشگاه معتبری را دیدم که دکور زشت یا شیشه‌های کثیفی داشته باشد، به طوری که حتی نتوان محصولات را به خوبی از پشت ویترین مشاهده کرد. استفاده از ابعاد درست عکس ها برای اشتراک گذاری در فضای مجازی بسیار مهم است


اکانت بیزینس داشته باشید

مهم‌ترین قدم برای ایجاد فضایی جهت فروش در اینستاگرام ، ساخت اکانت بیزنس است. امروزه بخش گسترده‌ای از مشتریان، به جای جست‌وجوی برند مورد نظرشان در گوگل، به اینستاگرام روی آورده‌اند. بنابراین قدم بسیار مهم برای این کار، ساخت یک اکانت بیزنس است. شما باید به همان میزانی که وبسایتتان را به‌روزرسانی می‌کنید و تغییر می‌دهید، برای اکانت اینستاگرامتان هم وقت بگذارید. اکانت تجاری شما، اغلب اولین نقطه تماس مشتری با تجارت شماست. بنابراین ایجاد یک حس نزدیکی با مشتری، کمک زیادی به دیده شدن کسب‌وکارتان می‌کند‌.

این اکانت باید خاص کسب‌وکار و برند شما باشد و آن را به شکل دقیقی با اهداف خود هماهنگ کنید. توجه داشته باشید که نمایه تجاری شما، باید شامل تمام چیزهایی باشد که به بیزنس‌تان مرتبط است.


هشتگ

برای دیده شدن و جذب کردن مشتریان خود و افزایش فروش پیج اینستاگرام از هشتگ های مرتبط با محصول و یا خدمت خود استفاده کنید. با استفاده از هشتگ ها، مخاطبان هدف شما، بهتر و راحت تر شما را پیدا می کنند و به این ترتیب آگاهی از برند شما نیز افزایش می یابد.اما آیا پیدا کردن هشتگ های درست و مناسب راحت است؟ خیر!
شما باید وقت و انرژی زیادی برای پیدا کردن هشتگ های مناسب صرف کنید. هشتگ های مختلفی را امتحان کنید و آنهایی که بیشتر از بقیه تاثیرگذار هستند را انتخاب کنید. سعی کنید علاوه بر هشتگ های پرطرفدار در رابطه با کسب و کار خود هشتگ های اختصاصی برای کسب و کار خود را نیز طراحی و از آنها استفاده کنید.

تبلیغات

برای افزایش فروش در هر بستری از جمله اینستاگرام، به احتمال زیاد به تبلیغ نیاز پیدا می‌کنیم. اینجاست که به افرادی مانند بلاگرها، اینفلوئنسرها و پیج‌های بزرگ خبری و رسانه‌ای نیاز پیدا می‌کنید. در مقاله، رمز و رازهای پول درآوردن از اینستاگرام، در مورد این پیج‌ها، کامل صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم، آن را از دست ندهید.


شما با پرداخت مبلغی، تبلیغ محصولات و خدمات‌تان را به افرادی مانند بلاگرها، اینفلوئنسرها یا پیج‌های بزرگ خبری و رسانه‌ای که ترجیحا با کسب و کار شما مرتبط باشند، می‌دهید. البته این جمله را به یاد داشته باشید که تبلیغات نامناسب و اشتباه دور ریختن پول است. اگر فلان بلاگر شناخته شده 5 میلیون می گیرد تا شما را در استوری معرفی کند، دلیلی ندارد که حتما برای شما هم نتیجه بخش باشد.
باید ببینید که آیا اصلا آن بلاگر یا آن پیجی که به آن سفارش داده‌اید، به کار و محصول شما ارتباط دارد؟ مخاطبان او به درد شما می‌خورند؟ اگر غیر این باشد نتیجه‌ای که می‌خواهید را نمی گیرید. مثل بسیاری از افرادی که هزینه زیادی را صرف می کنند، در نهایت هم از این که نتیجه نگرفته‌اند، شاکی هستند.

استوری را دست کم نگیرید

استوری‌ها رایج‌ترین مدل برای تبلیغات و افزایش فروش در اینستاگرام هستند. تعداد، زمان و سبک هر استوری، هزینه تبلیغات را مشخص می‌کند. اما یک راه مهم برای فروش و تبلیغ از بستر استوری، تبلیغات محصول به همراه لینک خرید آن است. زمانی که لینک خرید در سایت خود را به استوری متصل می‌کنید، فضای راحت‌تر و مناسب‌تری برای خرید مشتری فراهم خواهید کرد. وجود لینک روی استوری اینستاگرام و اتصال راحت مخاطب به درگاه خرید سایت، موجب اقدام سریعتر خریداران و مشتریان به انجام خرید می‌شود.