کلیدستان

نسخه‌ی کامل: خرید خانه در استانبول
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 
استانبول
آشنایی با شهر استانبول می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد که در اصل یکی از بزرگترین شهرهای جهان و بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه است. این شهر در بین ایرانیان نیز بسیار طرفدار دارد و در طول سال پذیرای مهمانان زیادی است. تور استانبول بی شک یکی از تورهای محبوب سال جدید خواهد بود. البته  تور استانبول نه فقط در روزهای عید بلکه تمام مدت سال طرفداران خود را دارد. غالبا در این شهر هر فردی با هر سلیقه ای می تواند خوش بگذراند؛ چرا که شهر هم از نظر تاریخی بسیار غنی است و هم از نظر جاذبه های رفاهی و تفریحی در جایگاه عالی قرار دارد. از طرفی زیبایی شهر و آب و هوای آن هر گردشگری را برای این سفر مشتاق می کند.
این شهر در کنار دریای مرمره و تنگه بسفر  قرار دارد. تنگه دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و به عبارتی استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. 
 مزایای خرید آپارتمان در استانبول  
مزایای  خرید خانه در استانبول زیاد است که یکی از آنها زندگی در شهر توریستی استانبول می باشد. پس اول باید مزایای زندگی در استانبول را بدانیم :
آب و هوای بسیار خوب و چهارفصل
حمل و نقل عمومی ایده آل و 24 ساعته
هزینه های کم زندگی ( بخصوص خورد و خوراک و پوشاک )
جاذبه های توریستی و گردشگری فراوان
نزدیکی به کشور ایران برای راحتی رفت و آمد
نداشتن ویزا برای مسافرت و رفت و آمد با ترکیه
قوانین خرید ملک در استانبول :
طبق قانون شماره ۳۵ املاک و اراضی ترکیه که در سال ۲۰۱۲ تصویب شده یک تبعه ی خارجی میتواند ملک و اراضی در ترکیه خریداری نماید به شرطی که مساحت کل این املاک و اراضی از ۳۰ هکتار فراتر نرود و همجنین در محدوده ی منطقه ی نظامی قرار نگرفته باشد.
بر اساس این قانون اتباع خارجی میتوانند با استعلام از مراجع مربوطه هر نوع ملکی از قبیل مسکونی ، تجاری ، اراضی و… را خریداری نمایند.
شما میتوانید با مراجعه به سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی در ترکیه ، در مورد ملک یا اراضی که قصد خرید دارید استعلام کنید .
اتباع خارجی در صورتیکه اراضی خریداری کنند باید طی دو سال اقدام به شروع ساخت کنند و طی این دو سال پروژه را به وزارت مربوطه معرفی نمایند. همچنین پروژه های تجاری بایستی مراحل اداری خود را طی کرده و اقدامات لازم را قبل از شروع پروژه انجام دهند.
در صورت عدم رعایت موارد زیر قرارداد خرید شما باطل خواهد شد:
۱-در صورتیکه ملک خریداری شده موجب نقض قوانین جمهوری ترکیه شود.
۲- در صورتیکه ملک مورد معامله از طرف وزارت مربوطه و یا سازمانهای امنیتی تائید نگردد.
۳- اتمام مهلت قانونی برای شروع پروژه.
۴- نداشتن پایان کار طبق پلنی که به وزارت مربوطه ارائه شده است.
همچنین اتباع خارجی که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند بایستی دارای تابعیت یکی از کشورهای مجاز به خرید ملک در ترکیه باشند. اتباع کشور ایران مجاز به خرید میباشند.
خریدار و یا وکیل قانونی وی باید فرم درخواست خود را برای انجام مراحل قانونی نقل و انتقال سند و امور اداری قبل از معامله و عقد قرارداد را به وزارت مربوطه ارجاع دهد.
تاخیر در ارائه ی این فرم بالطبع موجب تاخیر انتقال سند خواهد شد.
افرادی که تمایل به خرید ملک در ترکیه دارند باید تابعیت یکی از کشورهای مجاز به خرید اراضی را دارا باشند. اتباع ایرانی جزو افراد مجاز به خرید ملک در ترکیه هستند.
مالک یا وکیل قانونی او باید درخواست خود را مبنی بر ارائه اقدامات مقدماتی انتقال سند و انجام امور اداری پیش از انجام معامله و عقد هرگونه قرارداد به وزارتخانه مربوطه ارائه دهد. در صورت عدم ارائه درخواست در زمان تعیین شده انتقال سند و عقد قرارداد نیز با تاخیر مواجه خواهد شد.
مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه
برای خرید ملک در ترکیه به مدارک زیر نیاز دارید:
سند ملک مورد نظر و تمامی اطلاعات اعم از محل قرارگیری ملک، آدرس آن، مختصات زمین و تاییدیه سازمان ثبت اسناد در مورد احراض مالکیت ملک
مدارک مالک اعم از کارت ملی، پاسپورت و شناسنامنه با ارائه ترجمه رسمی به زبان ترکی
پرداخت عوارض شهرداری برای خرید ملک مورد نظر
دو قطعه عکس ۶*۴ از فروشنده و مالک
دو نفر شاهد عادل برای انجام معامله
حضور وکیل طرفین، اصل و کپی وکالت‌نامه همراه با ترجمه رسمی و تایید وزارت خارجه و دادگستری کشور صادر کننده
حضور مترجم همزمان در صورت آشنا نبودن به زبان ترکی