کلیدستان

نسخه‌ی کامل: موتور آسانسور
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
موتورهای آسانسور دارای انواع مختلفی می‌باشند که در این مقاله از فروشگاه آسانسور یاران به بررسی هر یک از انواع موتور های آسانسور می‌پردازیم و بین هر یک از آن ها مقایسه خواهیم کرد که کدام یک برای محل و نیاز شما قابل اجرا و استفاده است.

قبل از هر چیز موتور های موجود در بازار را میتوانیم به دو دسته تقسیم بندی کنیم ، موتور آسانسور خارجی ، موتور آسانسور ایرانی که هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.


موتور آسانسور خارجی

برند های مختلفی در زمینه آسانسور فعالیت دارند و از معروف ترین برند موتور آسانسور میتوانیم به


موتور آسانسور فوجی(به‌انگلیسی:FUJI)
[عکس: fuji.jpg]

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مدل های موتور فوجی ژاپن به صفحه فوجی مراجعه کنید.

موتور آسانسور فوجی از قدیم در ایران رایج بوده است این شرکت یکی از برترین برند های تولید کننده آسانسور و بالابر در کشور ژاپن می‌باشد ، شرکت فوجی ژاپن همچنین در زمینه ساخت و تولید انواع کابین آسانسور فعالیت دارد و یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کابین های سفارشی در سرتاسر دنیا می‌باشد.


موتور آسانسور سیکور ایتالیا(به‌انگلیسی:SICOR)
[عکس: LOGO_new1.png]

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مدل های موتور سیکور می‌توانید به صفحه موتور های سیکور ایتالیا مراجعه کنید.

سیکور یکی از اولین شرکت های تولید کنند قطعات و به خصوص موتور آسانسور در ایتالیا می‌باشد شرکت سیکور فعالیت خود را ازسال 1981میلادی آغاز کرده است.


موتور آسانسور جی‌ام وای کانادا (به‌انگلیسی:GMY)

[عکس: GMY.png]

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مدل های موتور جی‌ام‌وای کانادا می‌توانید به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

موتور های آسانسور GMY کانادا یکی از بهترین برند های بازار در زمینه موتور های خارجی در ایران می‌باشد. که دارای انواع های مختلف برای کابین های 4 نفره ، کابین 6 نفره و کابین 8 نفره می‌باشد.


موتور آسانسور ایرانی
در چند سال اخیر به دلیل وجود تحریم های شدید در زمینه واردات قطعات آسانسور به ویژه موتور آسانسور سبب شده است تا موتور های تولید شده مشابه موتور اسانسور خارجی در بازار داخلی ایران به شدت مورد تقاضا باشد ، به همین جهت موتور های ایرانی در زمینه کیفیت و قدرت خود را توانستند با توجه به نیاز های بازار داخل وقف بدهند و موتوری را مناسب با سلیقه و کاربری مردم در ایران تولید کنند.

از نمونه موتور هایی که مانند نمونه های خارجی ساخته شده است میتوانیم به موتور آسانسور بهران ، موتور آسانسور سیفکو و موتور آسانسور الکمپ و موتور آسانسور یاران اشاره کرد.

موتور آسانسور بهران
که در ادامه به بررسی هر یک از موتور های تولید شده میپردازیم و قدرت های آن هارا بررسی خواهیم کرد.[color=var(--h3_typography-color)][عکس: logo5.png][/color]

موتور های اسانسور بهران از معروف ترین برند های بازار داخلی در ایران است ، این موتور های دارای قدرت های مختلف است ، نوع گیربکس و گیرلس دارند ، از بومی سازی در ساخت این موتور ها استفاده شده است به همین دلیل قیمت پایین تری نسبت به رقبا خارجی خود دارد.

نمایندگی موتور آسانسور بهران در سرتاسر ایران فعال هستند و میتوانیم بگوییم یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که دارای نماینده بسیار در نقاط مختلف ایران دارد.

این برند ایران در زمان تحریم در بازار داخلی بسیار خوش درخشید و توانست تامین کننده موتور های آسانسور در بازار ایران باشد ، موتور های بهران بدون صدا و مشابه موتور های خارجی هستند اما نمیتوان گفت کیفیت و قدرت موتور های میتسوبیشی و سیکور و … را خواهد داشت و نمی‌توان چنین انتظاری از این موتور داشت.


انواع موتور آسانسور بهران

موتور 5.5 کیلووات بهران


[عکس: behran5-5.jpg]

موتور 5.5کیلووات بهران مناسب آسانسور های با ظرفیت 6 نفر قدرت پایین مناسب برای نهایتا 5 طبقه دارای دو سرعت و تک سرعته است دو مدل موتور های 5.5KW بهران دارد که به ترتیب برابر است با موتور 5.5 کیلووات بهران 3VF وموتور 5.5 کیلووات بهران AC2 ، برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید موتور های 5.5 کیلووات بهران میتوانید با مشاورین اسانسور یاران در تماس باشید.


موتور 6.1 کیلووات بهران

 

[color=var(--h5_typography-color)][عکس: behran61.jpg][/color]

موتور های 6.1 KW بهران دارای دو مدل به صورت کلی می‌باشد که به ترتیب برابر است با AC2  و موتور بهران 3VF این موتور برای اسانسور های 8 نفره تعبیه شده است و کیفیت بسیار بالایی دارد به طوری که میتواند تا وزن 630 کیلوگرم را در داخل کابین آسانسور در راستای افق حمل کند.
موتور آسانسور 6.1 کیلووات بهران به دلیل تقاضای بسیار بالا در بازار ایران گاها کم یاب می‌شوند تا مجدداً توسط کارخانه بهران تولید شوند و به بازار داخلی عرضه شود.


موتور 7.3کیلووات بهران
موتور 7.3KW  بهران مانند موتور های 6.1 دارای قدرت برای حمل تا 8 نفر را دارا هستند و دارای 17 گام می‌باشند این موتور به دلیل قدرت بالاتر میتواند ارتفاع بیشتر و وزن بیشتری را در راستای افقی حمل کند ، این مدل موتور دارای دو مدل 3VF و AC2  می‌باشد. و قدرت حمل وزن تا 630کیلوگرم را دارا است.


موتور آسانسور سیفکو


شرکت سیفکو یکی از شرکت های فعال در زمینه موتور می‌باشد ، این شرکت به تازگی کار خود را شروع کرده است. این شرکت به دلیل تازه کار بودن دارای مشکلات فنی بسیاری در موتور های خود بود اما امروزه توانسته است با تکیه بر دانش داخلی موتور هایی با کیفیت جهانی و بالا تولید کند.

[عکس: seifco.jpg]

امروزه در بازار موتور آسانسور شرکت سیفکو موتور هایی با قیمت بسیار پایین تر و با کیفیتی تقریبا مشابه موتور شرکت بهران را تولید میکند ، اما از مزیت های موتور سیفکو میتوانیم به کم بودن میزان لرزش و صدا در هنگام کار کردن موتور اشاره کرد.


موتور آسانسور سیفکو S5

در حال حاضر شرکت سیفکو تنها یک موتور در بازار دارد که آن هم موتور S5 است قدرت این موتور برابر 6.1 کیلووات است ، که دارای دو مدل دو سرعته و تک سرعته در بازار می‌باشد. تقلید از طراحی موتور های سیکور در مدل موتور های این شرکت به چشم میخورد.


موتور آسانسور الکمپ ایران
موتور های الکمپ در بازار ایران بسیار معروف هستند ، این نوع موتور ها در ابتدا تحت انحصار کشور ایتالیا در بازار ایران به فروش میرسیدند اما با وجود تحریم ها و عدم واردات موتور الکمپ از کشور ایتالیا شرکت الکمپ ایران در شهر تبریز فعالیت خود را در زمینه ساخت موتور های الکمپ آغاز کرد.

[color=var(--h3_typography-color)]موتور آسانسور یاران[عکس: logoyaranelevator-e1615669697670.png][/color]

شرکت یاران با تولید انواع موتور آسانسور با قیمت مناسب یکی از برترین تولید کنندگان موتور آسانسور در ایران می‌باشد ، این شرکت فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرده است و تا به امروز توانسته است در زمینه تولید موتور آسانسور ، فلکه آسانسور ، کابین آسانسور و ریل آسانسور پیشرفت های بسیاری داشته باشد.