کلیدستان

نسخه‌ی کامل: خروج آب از جاپودری لباسشویی – علت ماندن آب در جا پودری چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: nashte-ab-japoodri-lebasshuyi-600x400.jpg]

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربرد ترین دستگاه هایی است که قطعا در آشپزخانه ی هر خانه ای وجود دارد. با گذشت زمان ممکن است دستگاه شما معیوب شود و یا آسیب ببیند که حتما این موضوع برای شما نگران کننده است. خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی یک از رایج ترین مشکلاتی است که قصد داریم امروز در این مقاله به طور کامل درباره ی آن صحبت کنیم تا اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین می خواهیم علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را هم بیان کنیم تا در صورت بروز هر گونه مشکلی خودتان آن را به راحتی و خیلی سریع برطرف کنید.

علت خارج شدن آب از جاپودری
  • نصب اشتباه ماشین لباسشویی: اگر هنگام نصب لباسشویی، شیب آن رو به جلو باشد امکان دارد که در حین روند شست و شو و یا روند آبکشی، آب از جاپودری خارج بشود. برای درست نصب کردن دستگاه باید ابتدا پایه های جلویی ماشین را باز کرده و سپس لباسشویی را بسیار دقیق تراز کنید. اگر نحوه ی صحیح تراز کردن ماشین لباسشویی را بلد نیستید، می توانید از یک فرد ماهر و کاربلد کمک بگیرید این گونه به دستگاهتان آسیب های جدی تر و بزرگ تری وارد نخواهد شد.

  • کیپ شدن مسیر جاپودری: لوله ی لاستیکی قطور مشکی رنگی به نام جنت لاستیکی در زیرن مخزن اصلی جاپودری قرار گرفته که موظف است آب و پودر داخل جاپودری را با هم وارد دیگ یا مخزن شست و شو کند. گاهی اوقات این لوله به خاطر جرم یا پودر بیش از حد مسدود می شود که این موضوع باعث نشت آب از داخل جاپودری خواهد شد. برای رفع انسداد باید در گام اول درب روی ماشین لباسشویی را باز کنید (در برخی از لباسشویی ها باید قاب جلوی دستگاه بردارید تا به جنت دسترسی داشته باشید) در نهایت باید جنت را تمیز کنید تا مسیر کیپ نباشد. در صورتی که دانش فنی لازم را ندارید حتما از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

  • شکستن جاپودری: جاپودری شامل دو قسمت می شود که یکی از آنها ثابت است و تمامی اتصالات و شیلنگ های ورودی و خروجی آب به آن متصل شده اند و دیگری محرک است که در آن پودر یا مایع لباسشویی می ریزیم. گاهی اوقات یک کدام از قسمت های جاپودری بر اثر عوامل طبیعی مانند ضربه می شکنند و یا ترک می خورند و این گونه آب از درون جاپودری خارج می شود. تعویض جاپودری یک کار تخصصی است در نتیجه این کار را بر عهده ی یک تکنسین ماهر بگذارید.

  • به چه دلیلی آب درون جاپودری لباسشویی می ماند؟
    شاید تا به الان پس از اتمام روند شست و شو لباس ها درون لباسشویی متوجه شده اید که مقداری آب درون جاپودری مانده است. اگر پس از هر بار استفاده از دستگاه، جاپودری را تمیز کنید و یا بشویید از ماندن آب یا پودر درون جاپودری جلوگیری خواهید کرد. برای شستن جاپودری باید ابتدا نکات ایمنی را رعایت نمایید یعنی دستگاه را خاموش کرده و از برق به بیرون بکشید. در مرحله ی دوم جاپودری را به بیرون بیاورید و با کمک آب گرم و یک پارچه آن را تمیز کنید. برای شستن محفظه ی داخلی بهتر است از دستمال مرطوب استفاده نمایید. در نهایت جاپودری را دوباره سر جای خود قرار دهید.
    امروز در این مقاله به طور کامل درباره ی خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی توضیح دادیم و علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی را بیان کردیم. اکنون که اطلاعات کافی دارید می توانید در صورت بروز هر گونه مشکلی آن را به راحتی برطرف نمایید.
    منبع