کلیدستان

نسخه‌ی کامل: بیماری وسواس و درمان آن
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
بیماری وسواس یکی از بیماری های شایع در حوزه روانپزشکی است که بسیاری از مردم جهان را گرفتار خود نموده است . شیوع این بیماری بین 2 تا 3 درصد می باشد . در حقیقت بیماری وسواس، فکر یا رفتاری است که بارها توسط فرد تکرار می شود به گونه ای که زندگی روزمره فرد را دچار اختلال می کند . فرد به غیر منطقی بودن آن فکر یا عمل واقف است اما قادر به توقف آن نیست .
انواع وسواس :
- وسواس فکری : افکار مزاحم که به صورت مداوم و پی در پی به ذهن فرد می آیند و فرد توانایی خلاص شدن از این افکار را ندارد و نمی تواند این افکار را از خود دور نماید .
- وسواس عملی :  این نوع وسواس انجام عمل تکراری است مانند اینکه فرد چندین بار دست خود را شستشو می دهد . این افراد در صورتی که رفتاری را تکرار نکنند دچار استرس و اضطراب می گردند .
- وسواس فکری و عملی : برخی از افراد هم وسواس فکری دارند و هم وسواس عملی . در واقع 80 % از مراجعین بیماری وسواس از این نوع می باشند .
اگر به بیماری وسواس دچار هستید، می توانید به روانپزشک دکتر فرامرز ذاکری مراجعه نمایید تا درمان های دارویی و غیر دارویی برای شما انجام گیرد . درمان این نوع اختلال، طولانی و زمان بر است و به صبر و حوصله بیمار، خانواده و حتی روانپزشک نیاز است .