کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مجتمع آهن و فولاد بافق یزد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[color=var(--red)][color=var(--red)]مجتمع آهن و فولاد بافق یزد[/color][/color]
مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق، فعالیت خود را از سال 1390 در زمینۀ تولید انواع میلگردهای فولادی آغاز کرد. از مزیت‌های این شرکت می‌توان به مجاورت آن با معدن سنگ‌آهن مرکزی ایران که «بهشت معادن ایران» نیز نام دارد اشاره کرد. از دیگر مزایای کارخانه آهن و فولاد بافق، موقعیت جغرافیایی مناسب آن است که در مرکز کشور واقع شده و دسترسی آن را به تمام نقاط و با جادۀ ترانزیت و شبکۀ ریلی آسان کرده است.
این تولیدکننده دارای 5 کارخانه اصلی شامل گندله‌سازی، احیای مستقیم، ذوب و ریخته‌گری، نورد میلگرد و نورد مقاطع با مجموع ظرفیت تولید حدود 8 میلیون تن در سال است.
گفتنی است فولاد بافق با بازیافت قراضه، در جهت فعالیت‌های زیست‌محیطی نیز کوشا بوده است.
 
[color=var(--red)][color=var(--red)]آدرس کارخانه میلگرد بافق یزد[/color][/color]
آدرس کارخانه: یزد، بافق، جنب سنگ‌آهن چغارت
 
[color=var(--red)][color=var(--red)]محصولات مجتمع فولاد بافق یزد[/color][/color]
فولاد بافق در تولیدات خط‌نورد از شمش‌های مرغوب با درصد آلیاژ بالا استفاده می‌کند. همچنین با نظارت بر فرآیند تولید، موفق به اخذ استاندارد ملی ایران [color=var(--bs-dark)]ISIR3132 شده و با تولیدکنندگان بین‌المللی در رقابت است.[/color]
از ویژگی‌های محصولات نورد میلگرد بافق می‌توان به این موارد اشاره کرد:
  • رژیم حرارتی یکنواخت با کوره پیش‌گرم

  • حرارت‌دهی شمش 130 و 150 با کمترین مقدار اکسیداسیون

  • بهره‌گیری از تکنولوژی روز اروپا در تولید محصول با ابعاد و تلورانس استاندارد

  • تست‌های مکانیکی مانند کشش، خمش و بازخمش
 
برخی از محصولات این کارخانه شامل میلگرد[color=var(--bs-dark)]A3  بافق یزد از سایز 8 تا 32 است. این میلگرد دارای آج جناقی 400 بوده که تنش تسلیمی آن 4 هزار کیلوگرم بر سانتی‌مترمربع و تنش گسیختگی آن 6 هزار کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. این میلگرد با تغییر شکل نسبی پلاستیک 16 درصد، برای عملیات صنعتی و ساختمانی بسیار مناسب است.[/color]
 
در کل میلگرد ساده، میلگرد آجدار مارپیچ، میلگرد آجدار جناقی و میلگرد آجدار مرکب از انواع تولیدات کارخانه بافق یزد است. در تولید این محصولات ترکیبات شیمیایی کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر و گوگرد به کار می‌رود. لازم به ذکر است میلگرد سایز 12، 14، 16، 18 و 32 به‌صورت تک شاخه و دو شاخه در این کارخانه تولید می‌شوند.
 
[color=var(--red)][color=var(--red)]جدول وزن میلگرد بافق یزد[/color][/color]
علاوه بر قیمت، وزن و کیفیت میلگرد هم از نکات دیگری است که خریداران این محصول به آن توجه ویژه‌ای دارند. در جدول زیر وزن سایزهای مختلف میلگرد بافق آمده است:
 
[color=var(--bs-dark)]جدول وزنی میلگرد بافق یزد
[color=var(--bs-dark)]سایز[/color]
[color=var(--bs-dark)]8[/color]
[color=var(--bs-dark)]10[/color]
[color=var(--bs-dark)]12[/color]
[color=var(--bs-dark)]14[/color]
[color=var(--bs-dark)]16[/color]
[color=var(--bs-dark)]18[/color]
[color=var(--bs-dark)]20[/color]
[color=var(--bs-dark)]وزن اشتال[/color]
[color=var(--bs-dark)]4.356 تا 5.124[/color]
[color=var(--bs-dark)]6.948 تا 7.836[/color]
[color=var(--bs-dark)]10.020 تا 11.292[/color]
[color=var(--bs-dark)]13.8[/color]
[color=var(--bs-dark)]تا 15.252[/color]
[color=var(--bs-dark)]18.012 تا 19.908[/color]
[color=var(--bs-dark)]22.8 تا 25.2[/color]
[color=var(--bs-dark)]28.164 تا 31.128[/color]
[color=var(--bs-dark)]وزن میلگرد بافق یزد[/color]
[color=var(--bs-dark)]4.7[/color]
[color=var(--bs-dark)]7.4[/color]
[color=var(--bs-dark)]10.7[/color]
[color=var(--bs-dark)]14.5[/color]
[color=var(--bs-dark)]19[/color]
[color=var(--bs-dark)]24[/color]
[color=var(--bs-dark)]29[/color]
[/color]
 
 
 
 
 
 
 
[color=var(--red)][color=var(--red)]شناسایی میلگرد فولاد بافق[/color][/color]
برای شناسایی میلگرد فولاد بافق 2 راه وجود دارد. ابتدا می‌توانید پلاک مشخصات متصل به هر بسته که در انتهای میلگردها قرار گرفته را ملاحظه کنید. همچنین اسم کارخانه فولاد بافق و علامت اختصاری آن ([color=var(--bs-dark)]BMISCO-CT) روی تمامی شاخه‌ها حک شده است که تشخیص محصولات بافق را از سایر کارخانه‌ها ساده می‌کند.[/color]
 
[color=var(--red)][color=var(--red)]مزیت خرید میلگرد از کارخانه فولاد بافق یزد[/color][/color]
  • هزینه مناسب: هزینه محصولات این کارخانه به دلیل موقعیت جغرافیای مناسب آن و قرارگیری در مسیر ترانزیت و حمل‌ونقل ریلی بسیار مناسب است.

  • مشتری مداری: طول میلگرد این کارخانه با توجه به نیاز مشتریان تولید می‌شود و در مورد شرایط پرداخت و تحویل کالا رضایتمندی مشتری را جلب خواهند کرد.

  • بسته‌بندی مناسب: کارخانه فولاد بافق یزد انتقال بسته‌های میلگرد را از طریق مگنت انجام می‌دهد تا در میلگردها تنش ایجاد نشود. همچنین بسته‌بندی‌های 2 تنی در 6 نقطه توسط مفتول فولادی بسته می‌شوند.

  • کیفیت بالا: در تولید محصولات این کارخانه از شمش مرغوب با خاصیت شیمیایی و مکانیکی مطلوب استفاده می‌شود و ازلحاظ کیفیت با تولیدکنندگان بین‌المللی رقابت می‌کند. همچنین میلگرد سایز 8 و 10 بدون استفاده از کلاف و به‌صورت شاخه تولید می‌شوند.
 
[color=var(--red)]قیمت روز میلگرد بافق یزد[/color]
گفتنی است تمامی محصولات این شرکت در وب‌سایت آسرون با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌شود. قیمت میلگرد بافق یزد به‌صورت روزانه در پایین همین صفحه قرار می‌گیرد.
برای اطلاع از وزن میلگرد آجدار فولاد بافق به صفحه جدول وزنی محصولات میلگرد مراجعه نمایید.
جهت مشاور و خرید میلگرد بافق یزد با شماره تلفن 43000023-021 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان آسرون اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.
 
[color=var(--bs-primary)]·قیمت میلگرد 12 بافق یزد[/color]
قیمت میلگرد 12 بافق یزد کمتر از میلگردهای 8 و 10 و بیشتر از قیمت میلگرد 14 است. این میلگرد با گرید [color=var(--bs-dark)]A3 تولید می‌شود که تنش جاری آن 4،000 کیلوگرم بر سانتی‌مترمربع و تنش گسیختگی آن 6،000 کیلوگرم بر سانتی‌مترمربع است.[/color]
 
[color=var(--bs-primary)]·قیمت میلگرد 14 بافق یزد[/color]
عموما میلگرد سایز 14 تا 32 با یک قیمت در بازار به فروش می‌رسند و قیمت میلگرد 14 بافق یزد نسبت به دیگر برندهای بازار بیشتر است. قیمت این میلگرد مانند دیگر انواع میلگردها به‌صورت کیلویی اعلام شده و به دلیل نوسانات بازار آهن و فولاد، استعلام قیمت این میلگرد قبل از خرید الزامی است.
 
[color=var(--bs-primary)]·قیمت میلگرد 16 بافق یزد[/color]
میلگرد 16 یکی از میلگردهای پرتقاضا در بازار است که برای ساخت‌وساز کاربرد فراوانی دارد. از این ‌رو اغلب سازندگان به دنبال قیمت روز این میلگرد و مقایسه قیمت برندهای مختلف هستند. وب‌سایت آسرون این کار را برای شما ساده کرده و می‌توانید با مراجعه به این سایت از قیمت به‌روز انواع برندهای میلگرد موجود در بازار اطلاع یابید.
مفتول (wire)
مفتول به معنای رشته سیم باریک فلزی و تاب داده شده می باشد اما در صنعت به سیم خشک که از میلگرد کشیده شده است ، گفته می شود . فرایند همانطور که گفته شد با توجه به مصرف مورد نیاز به گرید یا مقاومت و سایزی که می خواهیم ، مفتول رو می کشیم .
  • مفتول سیاه ( آنیل شده
  • مفتول گالوانیزه  (مفتول سفید )
  • مفتول مسوار
  • مفتول استنلس استیل  (استیل نگیر)
  • مفتول فنر  (پر کربن)
مفتول سیاه (Black Annealed Wire )
این نوع سیم که به مفتول آنیل شده یا  نیز شناخته می شود که معمولا کاربرد آنها در بسته بندی ، قالب بندی ، ساخت انواع مفتول گالوانیزه ، آرماتوربندی و می باشد که توضیح داده شده است.
در روش آنیل اول میلگرد کلاف شده شماره 5.5 تا 8 را که به آن مفتول صنعتی ( wire ) نیز گفته می شود.
در دمای بین ۸۰۰ الی ۹۰۰ درجه ی سانتی گراد طی فرایند نورد سرد در دستگاه های کشش به ۱.۲ الی ۶ میلی متر باریک به شکل کلاف های ۱۵ الی ۲۰ کیلویی دسته بندی می شود و بعد از آن در خلاء در کوره ی آنیل حرارت می بینند و بعد از ساعت ها به آرامی دمای اولیه خود را به دست می آورند.
همانطور که در بالا گفته شد مفتول سیاه در اندازه های مختلف تولید می شوند و هرکدام از آن ها استفاده ی خاصی دارند. به طور کلی این در کارهای مختلفی مانند آرماتوربندی، قالب بندی، بسته بندی کشاورزی، عایق بندی ، نجاری و کاربرد دارند.با توجه به نوع کار و توانایی و قدرتی که لازم دارد، قطر و اندازه ی مفتول نیز متغیر می باشد. در رابطه با وزن بسته بندی های آن هم همینطور است و با توجه به اندازه و قطر، وزن هر بسته از مفتول سیاه تغییر می کند
بسته بندی مفتول
در رابطه با بسته بندی نیز باید بگوییم که مفتول های سیاه را مانند سیم خاردار خطیبه صورت کلافی بسته بندی می کنند.دلیل انتخاب این نوع بسته بندی، سهولت در جابجایی و استفاده می باشد.
در بسته بندی کلافی، رشته های مفتول به صورت کلافی پیچیده می شوند تا در هنگام بارگیری و جابجایی ، این کار به راحتی صورت بگیرد .
انواع مفتول و کاربرد های آن
همچنین برای استفاده نیز با باز کردن کلاف به سادگی و با کمترین نیرو می توان از محصول استفاده کرد .برای قیمت مفتول سیاه به لیست قیمت در وب سایت فولاد صنعت زمانی مراجعه نمایید .
کاربرد مفتول سیاه براساس سایز
  • ۱.۵ میلی متری:
    در ساختمان سازی و در مرحله آرماتوربندی.

  • ۲.۵ میلی متری :
    در ساختمان سازی و در محله قالب بندی.

  • ۳ و ۴ میلی متری :
    معمولا در صنعت کشاورزی، نجاری و چوب.

سیم گالوانیزه  که در دنیای امروزه با توجه به کارایی آن به‌ عنوان صنعت مادر شناخته ‌شده است.
مفتول گالوانیزه سفید در واقع نوعی از سیم است که طی فرآیندی که در آن فولادی که بدون هیچ‌ گونه اکسیژن و چربی است را در محفظه و یا وان پر از فلز روی که به حالت مذاب است شناور می کنند .
سپس در نتیجه این فرآیند پوششی از آلیاژی مقاوم از جنس فلز روی بر روی آن ایجاد می‌شود.
این کار باعث بالاتر رفتن مقاومت فولاد می‌شود. نتیجه این کار فلزی به وجود می ‌آید که از روی و فولاد تشکیل‌ شده است.
برای لیست قیمت سیم گالوانیزه به وب سایت فولاد صنعت زمانی مراجعه نمایید .
انواع سیم مفتول گالوانیزه
۱- مفتول گالوانیزه سرد
۲- مفتول گالوانیزه گرم
دلایل استفاده از مفتول گالوانیزه
  • جلوگیری از زنگ زدگی
  • مقاوم در برابر آسیب
  • مقاوم برابر آتش
  • کم هزینه بودن
  • قدرت حمایتی