کلیدستان

نسخه‌ی کامل: روش های هوشمند سازی ساختمان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
امروزه هوشمند سازی ساختمان بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار دارد چراکه با این کار کنترل و نظارت بر تمامی اجزای خانه امکان پذیر می شود . اگر شما هم به دنبال هوشمند سازی خانه خود هستید باید بدانید که روش های هوشمند سازی ساختمان برای هر شخصی متفاوت خواهد بود. در کل دو روش وجود دارد :هوشمند سازی بی سیم و هوشمند سازی باسیم.

هوشمند سازی بی سیم
در این روش تمامی تجهیزات هوشمند بدون نیاز به هیچگونه سیم کشی به وسیله سگنال هایی به یکدیگر متصل می شوند. این روش بیشتر برای خانه هایی که قدیمی هستند و امکان سیم کشی مجدد ندارند مورد استفاده قرار می گیرند.پس در این نوع هوشمند سازی کافی است دستگاه های هوشمند بی سیم را خریداری کنید و پس از نصب به وسیله تلفن هوشمند یا تبلت آن ها را کنترل کنید.

هوشمند سازی باسیم
در این روش هوشمند سازی همه ی دستگاه های هوشمند به وسیله سیم کشی داخل خانه با یکدیگر در ارتباط خواهند بود و فرمان های ارسالی از طریق این سیم ها منتقل می شوند.این روش بیشتر در خانه های در حال ساخت که استفاده می شود تا تمامی سیم کشی های مخصوص هوشمند سازی در همان ابتدای کار کشیده شوند.

در نهایت نمی شود گفت که کدام روش هوشمند سازی بهترین روش است زیرا باری هر شخصی با توجه به انتظاراتی که از هوشمند سازی دارد متفاوت خواهد .همجنین عواملی مانند هزینه هوشمند سازی ، مدت زمانی که هوشمند سازی طول می کشد و همچنین مزایا و معایبی که هوشمند سازی دارد در تصمیم گیری افراد نقش مهمی دارند.