کلیدستان

نسخه‌ی کامل: قوطی پروفیل در چه سایزهایی تولید می‌شود؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ضخامت روی سایز قوطی پروفیل تاثیر مستقیم دارد

انواع قوطی پروفیل بر اساس ضخامت کاربردهای مختلفی دارند. با توجه به قیمت اهن ، اگر با مقاطع فولادی سروکار دارید بهتر است با این انواع آشنایی داشته باشید.
کارخانه‌های قوطی پروفیل در ایران از ورق‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد نورد گیلان و فولاد اهواز برای تولید پروفیل استفاده می‌کنند. در حال حاضر 3 دسته قوطی پروفیل با ضخامت‌های متفاوت در بازار موجود است:
 
1. پروفیل‌ سبک و مبلی (ضخامت 0.5 تا 1.5 میلی‌متر)
2. قوطی‌ ساختمانی (ضخامت 2 تا 3 میلی‌متر)
3. قوطی‌ صنعتی (با ضخامت بالای 4 میلی‌متر)

انواع قوطی پروفیل دارای چه طولی هستند؟
در حال حاضر انواع مختلف پروفیل بر اساس سایز در دو طول 6 متر و 12 متر در بازار موجودند. بیشتر پروفیل‌های با سایز پایین‌تر در طول 6 متری و پروفیل‌هایی با سایزهای بالاتر در هر دو طول 6 و 12 متری تولید می‌شوند.
 
بسته‌بندی قوطی پروفیل هم به سایز آن وابسته است
معمولاً قوطی پروفیل نیز مانند دیگر مقاطع طویل فولادی به‌صورت بندیل بسته‌بندی می‌شود. وزن هر بندیل می‌تواند بسته به سایز قوطی پروفیل موردنظر از 1 تا 2 تن متغیر باشد.

قیمت سایزهای مختلف قوطی پروفیل متفاوت است؟

قیمت پروفیل بیشتر از آنکه به کارخانه تولیدکننده بستگی داشته باشد، به ضخامت ورقی بستگی دارد که در تولید آن به‌کاررفته است. پروفیل‌های ضخیم‌تر به دلیل وزن بالاتر، قیمت بیشتری دارند. البته قیمت پروفیل 20*20 و دیگر پروفیل‌های ریز بار نیز کمی گران‌تر از ابعاد بزرگ‌تر تولید شده از ورقی با ضخامت مشابه است.

سایز پروفیل عامل مهمی است که در دسته‌بندی قوطی پروفیل مورد توجه قرار می‌گیرد. ضخامت، ابعاد و طول موارد مهمی است که سایز یک محصول را تعیین می‌کنند. ازآنجایی‌که ضخامت پروفیل‌ها مؤثرترین عامل در تعیین کاربرد و قیمت پروفیل هستند، آشنایی شما با دسته‌بندی انواع پروفیل بر اساس سایز برای خریداران این محصول ضروری است.