کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چه چمن مصنوعی مناسب بالکن من است؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
چمن مصنوعی ابتدا باهدف ایجاد پوششی امن و زیبا برای حیاط‌ها و مراکز ورزشی و فضاهای آزاد به بازار عرضه شد، ولی آن‌قدر قابلیت‌های مختلف را از خود به نمایش گذاشته که امروزه انواع مختلف آن در عرصه‌های دیگر نیز به‌خوبی می‌درخشد. چمن مصنوعی مناسب بالکن یک کالای متنوع و دارای طرفداران بسیاری است که تأثیر فراوان حضور آن در ایجاد روحیه و نشاط برای ساکنین منزل را نمی‌توان انکار نمود. اگر شما نیز شیفته این محصول شده‌اید و تمایل دارید بالکن ساختمان خود را به یک نمونه از آن آراسته نمایید و در سرما و گرما از مزایای فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید باید به نکاتی راجع به نحوه نصب و شرایط ویژه استفاده از آن آگاهی بیابید، زیرا چمنی که به‌درستی نصب‌شده باشد، می‌تواند مزایای ارزنده خود را ارائه دهد.
چگونگی نصب چمن مصنوعی مناسب بالکن:
برای افرادی که ناچار هستند فضای محدود آپارتمان‌ها را تحمل نمایند، داشتن یک محیط هرچند کوچک اما زیبا و آراسته‌شده با چمن و انواع گلدان‌های رنگارنگ موهبتی بزرگ است. بالکن‌ها اغلب فضاهای مناسبی برای اجرای چمن مصنوعی بوده اما اکثر افراد از آن غفلت ورزیده و آن را به مکانی غیرقابل استفاده بدل ساخته‌اند. حال‌آنکه با یک تمهید درست می‌توان از این فضای محدود بیشترین بهره‌وری را داشت و آن را به مدد نصب چمن مصنوعی مناسب بالکن به‌گونه‌ای مفید، بهینه نمود.
1.      بررسی سطح بالکن:
برای آنکه بتوانید از هوای تازه و نور خورشید در یک مکان ایدئال بیشترین استفاده را نمایید، باید دست‌به‌کار شده و هرچه سریع‌تر بالکن‌های خود را به یک مکان تفریحی و پرنشاط، با نصب چمن تبدیل نمایید. برای این منظور ابتدا به بررسی سطح بالکن خود پرداخته تا برحسب نوع کفپوش‌های آن‌که سنگ، چوب، سرامیک و ... است، بتوانید به‌گزینش یکی از مدل‌های مناسب چمن مصنوعی اقدام نمایید.
 
برخی از کفپوش‌ها مانند چوب بسیار حساس هستند و اگر چمن به‌خوبی و در فاصله‌ای مشخص نصب نشود، احتمال پوسیدگی چوب به علت تجمع آب باران و یا شست و شوی چمن وجود دارد. پس به‌گزینش نمونه‌ای بپردازید که با سطح شما هم‌خوانی بیشتر داشته تا نصبی اصولی را از آن شاهد باشید.
2.      شیب سطح بالکن:
شیب بندی و عدم وجود ناهمواری در سطح از نکات مهمی است که قبل از هرگونه اقدامی باید موردبررسی و رفع قرار گیرد. هم‌تراز بودن تمامی قسمت‌ها و عدم سطحی نامیزان در برخی قسمت‌های بالکن سبب می‌شود، در طولانی‌مدت با افت کیفیت چمن روبرو نشوید. باید دقت نمود، علاوه بر این موارد، برآمدگی‌ها و فرورفتگی ظاهر چمن را نامناسب نموده و آن را از طرح شکیلش خارج می‌سازند.
3.      اندازه بالکن:
برخی از افراد با انتخاب نمونه‌های مختلف چمن مصنوعی مناسب بالکن باعث ایجاد محیطی متفاوت شده و از یکنواختی طرح می‌کاهند و هر قسمت از بالکن خود را در صورت وسیع بودن به نمونه‌ای از آن اختصاص می‌دهند. برخی نیز از کفپوش‌های دیگر به‌صورت ترکیبی در کنار این چمن‌ها بهره برده و بدین روش فضا را به چندین بخش مجزا برای انجام امور مختلف تقسیم می کنند.
4.      نصب اصولی چمن مصنوعی:
 چمن مصنوعی را با نوارچسب‌های دوطرفه به زمین محکم نموده و در مناطقی که امکان پاگیری وجود دارد، از چسب مایع نیز برای تکمیل کار استفاده می کنند. چسباندن صحیح چمن به‌گونه‌ای که مانع تخلیه کامل آب زیر آن شود، بسیار مهم است و در دوام و ماندگاری آن و پرهیز از رها شدن برخی قسمت‌های آن از زمین تأثیر بسزایی دارد.