کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مقایسه طراحی ظاهری گوشی موبایل آیفون 12 پرو با 11 پرو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در بررسی اولیه‌ ای که از گوشی آیفون 11 پرو در سال 2019 داشتیم؛ تا حد زیادی ناامید شدیم. زیرا 11 پرو بسیار شبیه به آیفون ایکس 2017 بود. در زمان آنباکسینگ 12 پرو نیز باز همان حس به سراغ مان آمد.
اپل تنها تغییرات ریزی را در آیفون 12 پرو انجام داده است. شکل گوشی از نظر هندسی مرتبط‌ تر شده و حاشیه‌ ها کمتر از قبل شده‌ اند. علاوه بر این موارد، آیفون 12 پرو در بخش پشتی خود دارای یک پوشش مات است که اثر انگشت کمتر بر روی آن باقی می‌ ماند و به براقی نسل قبلی خود نیست. این یک نکته مثبت برای آیفون 12 پرو در نظر گرفته شده است.
در بخش پشتی همچنین ماژول دوربین سه گانه برای اولین بار در آیفون 11 پرو مشاهده شد. همان طراحی در آیفون 12 پرو نیز اجرا شده است. آیفون 11 پرو برای چنین طرحی مورد تمسخر قرار گرفت، اما در آیفون 12 پرو کاربران کاملا به آن عادت کرده و برایشان عادی به نظر می‌رسد.
لبه‌ های گوشی آیفون 12 پرو در مقایسه با آیفون 11 پرو بیشتر به سمت 90 درجه رفته و لبه‌ ها تیزتر شده‌‌ اند. این لبه‌ ها در دست گرفتن آیفون 12 پرو را ساده‌ تر کرده است، در نتیجه راحت‌ تر می‌ توانید آن را با یک دست نگه دارید و با آن کار کنید.
وزن این دو گوشی هر دو به یک اندازه است. اما آیفون 12 پرو 0.7 میلی‌ متر ضخیم‌ تر از مدل قبلی است. هر دوی این گوشی‌ ها نیز دارای استاندارد IP68 هستند. با این وجود می‌ توانید برای مدت طولانی‌ تری از آیفون 12 پرو زیر آب استفاده کنید. هرچند که توصیه می‌ شود ابدا اجازه ندهید گوشی شما به درون آب پرتاب شود.
مقایسه صفحه نمایش‌ ها
اصلی‌ ترین تفاوت بین آیفون 12 پرو و آیفون 11 پرو اندازه صفحه نمایش آن‌ ها است. صفحه نمایش 6.1 اینچی آیفون 12 پرو 0.3 اینچ از آیفون 11 پرو بزرگتر است.
هر دوی این گوشی‌ ها دارای صفحه نمایش Super Retina XDR OLED هستند و روشنایی آن‌ ها در محیط معمولی 800 نیت است. تراکم پیکسلی هر دو نیز مشابه بوده و 460 می‌ باشد.
این تشابه نباید شما را از کیفیت صفحه نمایش ناامید کند. زیرا هر دوی این گوشی‌ ها بهترین نمایشگر‌ها را بر روی خود دارند. همچنین رنگ سیاه در آن‌ ها عمیق بوده و رنگ سفید و دیگر رنگ‌ها به روشنی دیده می‌ شوند. نرخ رفرش شدن صفحه در هر دو گوشی 60 هرتز است، اگر چه انتظار داشتیم آیفون 12 پرو به نرخ به روز رسانی 120 هرتز در صفحه نمایش برسد. زیرا رقبای این گوشی همگی به نرخ رفرش صفحه 120 هرتز رسیده‌ اند.
[عکس: gooshi21-1024x455.jpg]