کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مزایای برش لیزری
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
برش لیزری فناوری است که در آن از اشعه لیزر برای برش اجسام استفاده می شود . از این فناوری در زمینه صنعت استفاده می گردد . برش لیزری مزایایی دارد که به شرح زیر است :
دقت بالا : به علت داشتن پرتوی با قطر اندک، این روش دقت بالایی داشته و هیچ روش دیگری حتی واترجت نیز چنین دقتی ندارد . در مواردی که لازم است شکاف برش اندک باشد و تلورانس های ابعادی سختگیرانه است برش لیزری بهترین گزینه است .
عدم تولید پلیسه و سطح برش تمیز : برش لیزری در اغلب موارد لبه برش صاف و تمیز بوجود می آورد و ضمناً به خاطر عدم استفاده از ابزار براده برداری، پلیسه تولید نمی شود، البته در مواردی مانند برش لیزری آلومینیوم ممکن است پلیسه تولید شود .
نداشتن آلودگی صوتی : در بسیاری از روش های برش به خاطر استفاده از ابزار براده برداری مانند تیغه، مته و شعله، آلودگی صوتی ایجاد می شود ولی برش لیزر کم صداست و صدای آن آزار دهنده نیست .
سرعت بالا : نسبت به سرعت برش دستی مثل برش چوب برای معرق کاری، هویه کاری برای ساخت مصنوعات پارچه ای و مانند اینها سرعت برش لیزر به مراتب بالاتر است . ضمناً در مقایسه با برش دستی قطعات یکنواخت تری بدست می دهد .


برش لیزری مرکز لیزر پاسارگاد