کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چرا بازاریابی به شکل دیجیتال؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شاید این سوال برایتان ایجاد شود که بازاریابی را چرا به صورت دیجیتال در فضای مجازی انجام دهیم؟ جواب این سوال واضح است؛ پیشرفت پرسرعت تکنولوژی و استفاده فراگیر همه افراد از وسایل ارتباطی هوشمند و از بین رفتن مرزها.

شاید سال‌ها پیش فقط یک تلفن همراه در هر خانه ای وجود داشت که آن هم تکنولوژی خاصی را در خود نداشت و یا همه دارای یک سیستم شخصی در خانه نبودند. اما در حال حاضر هر فرد یک گوشی هوشمند با خود به همراه دارد و در هر خانه یک سیستم کامپیوتر پیدا می‌شود. بالا رفتن استفاده از گوشی‌های همراه هوشمند و حضور افراد در فضاهای مجازی بهترین راه برای معرفی و فروش محصولات و خدمات است. چرا که سیل عظیمی از افراد می‌توانند به راحتی تبلیغات شما را ببینند و با شما و محصولاتتان آشنا بشوند چه چیز از این بهتر؟


فرآیند دیجیتال مارکتینگ:
اگر یک فرد قصد خرید آنلاین را داشته باشد فرآیند خاصی را باید طی کند تا به محصول مورد نظر خود برسد. در این بخش به تشریح این مراحل خواهیم پرداخت:

جستجو
معمولاً افراد قبل انجام هرگونه خریدی در اینترنت درباره آن جستجو می‌کنند. در این جستوجوی ساده و راحت می‌توان تمامی قابلیت‌های محصول مورد نظر، قیمت آن و مشخصات کامل آن را بدست آورد. اما در این مرحله دیجیتال مارکتینگ چه باید بکند؟

نقش بازاریابی دیجیتال آن است که از قبل در مورد محصولات خود مقاله، تصاویر و ویدئو کاملی را تهیه کرده و در معرض دید افراد قرار دهد. این قرار گرفتن در معرض دید امری بسیار مهم و تاثیرگذار است که تحت عنوان سئو از آن یاد می‌شود. در تعریفی ساده می‌توان گفت که با سئو و بهینه‌سازی صفحه و مطالب شما اول از همه به دید کاربران می‌رسد و در قسمت‌های بالایی سرچ گوگل قرار خواهد گرفت. این موضوع باعث جلب مخاطب بیشتر به سمت فعالیت شما خواهد شد.

مقایسه
معمولا بعد از جستوجوی کلی فرد به‌صورت دقیق‌تر به دنبال یک یا دومدل از محصول موردنظر خود می‌رود. برای دریافت اطلاعات دقیق و کامل در مورد آن‌ها به‌صورت جداگانه تحقیق کرده و آن‌ها را باهم مقایسه می‌کند.
برای این‌کار فرد نام مدل‌های پیشنهادی خود را جستجو کرد و دو الی سه تب بالای صفحه نتایج را باز می‌کند. یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید به صورت کاملا حرفه‌ای و بهینه، تبلیغات دیجیتال مارکتینگ را طراحی و مدیریت کند که در مواقع لازم و هدفمند نمایش داده شود.

ترغیب به خرید
گام بعدی در این فرآیند ترغیب فرد به خرید محصول مورد نظر است. باید تمامی ویژگی‌های موجود در محصول را به‌صورت کامل و حرفه‌ای مورد ارزیابی قرار گیرد که مشتری را از خرید خود مطمئن کند.

وفاداری و جلب اعتماد مشتری برای خرید بعدی
پس از اتمام خرید باید به خریدهای بعدی فرد و رجوع دوباره به فروشگاه خود نیز فکر کنید. پس با ارائه تخفیفات ویژه و ارسال محصولات فروشگاه خود برای وی می‌توانید به ادامه دار شدن روند ارتباطی خود کمک کنید.