کلیدستان

نسخه‌ی کامل: علت تیک تیک کردن یخچال وایت هاوس
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: %D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D...%D8%B3.jpg]علت تیک تیک کردن یخچال وایت هاوس چیست؟ یخچال فریزرها یکی از کم مصرف‌ترین، به صرفه‌ترین و البته پرکاربردترین وسایل برقی خانگی محسوب می‌شوند؛ بنابراین با ایجاد کوچکترین مشکلی در آن‌ها ممکن است دچار شک شوید؛ زیرا انتظار چنین چیزی را ندارید. در حالت عادی شاید یخچال شما هیچ صدایی از خود بروز ندهد، حتی اگر اینطور باشد، این صدا نمی‌تواند آزار دهنده باشد.گاهی مواقع هم صداهایی وجود دارد که به عنوان یک مشکل جزئی تلقی می‌شوند و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه آن را برطرف کنید؛ اما اگر این صدا غیرطبیعی و در مواقعی آزاردهنده باشد، می‌تواند نشان از یک مشکل بزرگ‌تر باشد که نیاز به چکاپ حرفه‌ای دارد.اگر شما با چنین مشکلی مواجه شدید، لازم نیست خودتان را نگران کنید؛ زیرا قدم به قدم با ما می‌توانید مشکل یخچال را شناسایی و حتی خودتان آن را رفع کنید. با ما همراه باشید تا علل سر و صدای عجیب یخچال را با شما در میان بگذاریم.علت تیک تیک کردن یخچال وایت هاوس چیست؟اولین کاری که در مواجه با مشکلات یخچال فریزر باید انجام دهید، مراجعه به دفترچه راهنما است. اگر نتوانستید اطلاعات لازم مربوط به مشکل خود را پیدا کنید، بهتر است یخچال را یکی دو ساعتی از برق بکشید و سپس دوباره آن را به پریز برق متصل کنید. شاید با یک ایراد جزئی روبرو هستید که پس از انجام این حرکت خیلی زود برطرف شود و صدای ناهنجار را متوقف کند. با این حال اگر صدای تیک تیک یا صداهای مشابه همچنان ادامه داشت، موارد زیر را برای رفع مشکل حتما بررسی کنید.
  1. پر بودن بیش از حد یخچال
    یکی از ساده ترین مواردی که حتما بارها برای همه ما پیش آمده است، شنیدن صدای غیر طبیعی ناشی از پر بودن یخچال فریزر است. برای اینکه از این قضیه مطمئن شوید، حتما فضای درون یخچال را چک کنید و یقین پیدا کنید که فضای کافی بین خوراکی‌ها خصوصا بطری‌های شیشه‌ای یا ظروفی که می‌توانند صدایی ایجاد کنند وجود داشته باشد.ارتعاشات طبیعی ناشی از عملکردهای قطعات یخچال در صورت پر بودن آن می‌تواند باعث به وجود آمدن سر و صدای ناخواسته شود. برای کاهش این صداها لازم است یخچال خود را بررسی و محتویات درون آن را دوباره سازماندهی کنید.

    1. ایجاد صدا از یخ ساز
      از دیگر عللی که ممکن است باعث ایجاد صدای غیر طبیعی و تیک تیک در یخچال شود، یخساز آن است. در مواقعی یخ‌ساز اصلا کار نمی‌کند و حتی به خط آب هم وصل نیست، چه برسد به اینکه یخ تولید کند؛ بنابراین ممکن است روشن باشد و باعث ایجاد صدا شود؛ حتی خود عمل یخسازی هم با صدا دادن همراه است که اگر تازه یخچالتان را خریداری کرده باشید، شاید برایتان غیر عادی به نظر برسد.

      1. نزدیکی به دیوار
        شاید تعجب کنید اما در برخی از یخچال‌ها که سیستم پیشرفته تری دارند، نزدیک بودن بیش از حد به دیوار می‌تواند باعث ایجاد نویز شود که از عملکرد طبیعی موتور یخچال نشأت می‌گیرد. اگر دوست ندارید با این صدا مواجه شوید به اندازه استانداردی که در دفترچه راهنما توضیح داده شده، یخچال را از دیوار فاصله دهید.

        1. صدای تیک تیک لولای درب
          اگر اخیرا به دلیل خاصی درب یخچال را برداشته اید، ممکن است با صداهای ناهنجاری مواجه شوید که به دلیل حرکت پیچ و مهره‌های لولای در و پیچ‌های درپوش آن ایجاد می‌شود.

          1. صدای ناشی از کمپرسور
            یکی دیگر از صدایی که ممکن است از یخچال به گوش برسد، صدای کارکرد کمپرسور است. این یک صدای طبیعی محسوب می‌شود، مگر اینکه کمپرسور یخچال دچار مشکل شده باشد. این صدا مخصوصا وقتی که کمپرسور درحال آف کردن است و زمانی که قصد راه اندازی دوباره را دارد بیشتر شنیده می‌شود.یخچال‌های جدید به دلیل سیستم‌های مجهزتر دارای کمپرسورهای هستند که نسبت به نمونه‌های قدیمی تر بازدهی بسیار بالاتری دارند. آن‌ها همچنین مصرف انرژی کمتر و سرعت بهتر دارند، اما در مقابل ممکن است صدای بیشتری نیز تولید کنند.

            1. صدای انقباضات و انبساطات
              صدای انقباض و انبساط یخچال هم می‌تواند منجر به ایجاد یک سر و صدای طبیعی شود. زمانی که دمای داخلی یخچال تغییر پیدا می‌کند، شنیدن این صدا یک روند عادی محسوب می‌شود؛ بنابراین زمانی که اجزای داخلی خنک یا گرم می‌شوند، پس از تنظیم شدن دوباره دما باعث ایجاد صدا خواهند شد.علت تیک یخچال وایت هاوس چیست: عیب یابیبرای اینکه بدانید دقیقا مشکل از چه قطعه‌ای از یخچال است، باید حسابی روی صدا متمرکز شده و از منبع آن مطمئن شوید.

              1. صدای فن اواپراتور
                اگر متوجه شدید که صدای یخچال از سمت فریزر می‌آید، به احتمال زیاد مشکل در فن اواپراتور است. این فن مانند هر فن دیگری می‌تواند صداهای مختلفی ایجاد کند؛ مثل صدای جیر جیر، تیک تیک کردن و حتی صدای شبیه ناله. این مسئله می‌تواند به علت نیاز به روغن کاری باشد یا اینکه بلبرینگ فرسوده شده باشد. در مواقعی که فن دچار مشکل و گرفتگی می‌شود با یک بررسی و تعویض قطعه مشکل رفع خواهد شد.

                1. صدای فن کندانسور
                  اگر صدایی که می‌شنوید در قسمت عقب یخچال بود و بیشتر از تیک تیک به سوت زدن نزدیک بود احتمالا مشکل می‌تواند از فن کندانسور یخچال باشد. در صورتی که اجزای موتور مثل یاتاقان‌ها فرسوده شده باشند، کارکرد موتور و فن آن می‌تواند صدای غیر طبیعی ایجاد کند. اگر با این مسئله روبرو هستید باید موتور فن را تعویض کنید؛ حتی آلودگی روی فن‌ها در طولانی مدت هم می‌تواند منجر به ایجاد صدای ناهنجار شود.کلام آخردر این نوشتار به سوال علت صدای تیک تیک یخچال وایت هاوس چیست پاسخ دادیم. از آنجا که منبع صدای یخچال از اجزای الکتریکی است، ممکن است بخواهید با یک متخصص تعمیرات یخچال و یا نمایندگی وایت هاوس در تهران تماس بگیرید، مگر اینکه خودتان در این زمینه مهارت کافی داشته باشید. در هر صورت بهتر است کار را به کسی بسپارید که از قدرت عیب یابی آن مطمئن هستید.نمایندگی وایت هاوس در تهران | نمایندگی وایت هاوس | نمایندگی تعمیرات وایت هاوس | تعمیر برد وایت هاوس | تعمیرات برد وایت هاوس | تعمیر برد یخچال وایت هاوس | تعویض فیلتر یخچال وایت هاوس | تنظیم دما یخچال فریزر وایت هاوس |تنظیم دما یخچال وایت هاوس | نمایندگی مجاز تعمیر وایت هاوس | | | نمایندگی مجاز تعمیرات ظرفشویی وایت هاوس | تعمیرگاه مرکزی کولر گازی وایت هاوس |نمایندگی مرکزی کولر گازی وایت هاوس | نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی وایت هاوس |