کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تعمیر یخساز پروفایل
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تعمیرات یخساز پروفایل چگونه است؟ یخچال‌های پروفایل به دلیل کیفیت و کارایی بالا طرفداران زیادی دارند، به همین دلیل اگر وسیله‌ای از این مارک بخرید، احتمالا از یک دوره طولانی عمر مفید برخوردار خواهید بود. با تمام این اوصاف هر وسیله‌ای خصوصا یخچال، فارغ از اینکه چه برند و مارکی داشته باشد، می‌تواند در مواقعی دچار مشکلاتی شود.پروفایل و جنرال الکتریک از آن برندهای فوق‌العاده‌ای هستند که خوشبختانه عیب یابی آن‌ها نیز روشی آسان محسوب می‌شود و اگر کمی حوصله به خرج دهید، شاید بتوانید علت مشکل را خودتان پیدا کنید و در مواقع بسیاری هم بدون نیاز به کمک دیگران آن را برطرف کنید. در این مطلب قصد داریم راهنمای تعمیرات دستگاه یخساز یخچال پروفایل را با جزئیات برای شما شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.راهنمای تعمیرات یخساز پروفایلهنگام تعمیر دستگاه‌های تولید کننده یخ یخچال که به آن یخ ساز می‌گویند، بسیار مهم است که بدانید این دستگاه چه مقدار یخ تولید می‌کند. یخ‌سازها به طور معمول هر یک تا دو ساعت یک بار مقداری یخ تولید و تخلیه می‌کنند و پس از آن حدودا یک تا دو روز طول می‌کشد تا سطح یخساز پر شود. این مدت زمان اگر یخچال تازه راه اندازی شود، بیشتر طول خواهد کشید.اگر یخساز یخچال شما به آرامی یخ تولید می‌کند، اولین چیزی که باید قبل از مراحل عیب یابی آن را بررسی کنید، درجه دمای فریزر است. اگر قصد دارید دما را اندازه بگیرید، درب فریزر باید از قبل حدود ۳۰ دقیقه بسته شده باشد؛ بهتر است این کار را با دماسنج انجام دهید. اگر دماسنج ندارید، می‌توانید به شکل سنتی از میزان خنک سازی فریزر مطمئن شوید. کافیست یک بستنی را درون آن قرار دهید؛ اگر سفت بود، پس دما مناسب است، اما در صورت نرم بودن بستنی باید علت خنک نکردن فریزر را بررسی کنید. برای اینکه اقدام به انجام  کنید، باید از درجه دمای مناسب اطمینان حاصل کنید؛ به این منظور به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کنید.مراحل عیب یابی محفظه یخ ساز پروفایلیخ‌سازهای اتوماتیک در بسیاری از مدل‌های جدید یخچال فریزر، یک ویژگی بارز محسوب می‌شود که در اغلب موارد کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. در برخی مواقع هنگامی که عمل یخسازی متوقف می‌شود، شاید بتوانید با یک راه اندازی مجدد مشکل را برطرف کنید. گزینه‌های زیر از جمله کارهایی هستند که می‌توانید برای عیب یابی یخساز یخچال خود از آن‌ها استفاده کنید.
  1. بازوی استرلر را تنظیم کنید.
    یکی از اجزای مهم یخساز قسمتی از آن است که بازوی استرلر نام دارد. این بخش مثل شناور توالت فرنگی کار می‌کند و با پر شدن سینی یخ دستگاه، یخساز را خاموش کرده و یا در آن مکث ایجاد می‌کند. این فنر جوری طراحی شده است که باید هنگام تخلیه سینی، دوباره به حالت قبل برگردد؛ اگر این اتفاق رخ ندهد، ممکن است بر اثر یک تکه یخ عملکردش دچار مشکل شده باشد و یا نیاز به روغن کاری داشته باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید این قسمت را به سمت پایین چند مرتبه فشار دهید. اگر صدای جریان آب مخزن یخچال را شنیدید، پس بدانید مشکل برطرف شده است.

    1. برای انجام تعمیرات یخساز پروفایل از دکمه تنظیم مجدد استفاده کنید.
      بسته به مدل یخچال، برای تنظیم مجدد یخساز باید دکمه یا سوییچ یخساز را خاموش کنید؛ اما قبل از آن سینی و صفحه پوشش جلوی یخچال را در بیاورید. زمانی که سوییچ را خاموش کردید، یخچال را از برق بکشید و اجازه دهید ۵ دقیقه زمان بگذرد و سپس یخچال را دوباره به برق بزنید. در انتها سوییچ یخساز را روشن کنید. در برخی مواقع این کار ساده می‌تواند مشکل یخچال را برطرف کند.توجه کنید که برخی از مدل‌ها دکمه تنظیم مجدد ندارند، در این صورت همان کشیدن یخچال از برق می‌تواند برای رفع این مشکل کافی باشد. پس از آن چند مرتبه بازوی استرلر را فشار دهید تا یخساز را مجبور کند آب را به مخزن خود حمل کرده و چرخه تولید یخ را آغاز کند.
      1. ورودی آب را بررسی کنید.
        در زمان‌های دیگر علت عدم یخ سازی دستگاه، مسدود بودن ورودی آب آن است؛ زیرا به هر دلیلی ممکن است آب این قسمت قطع شده باشد؛ مثلا ممکن است لوله‌های انتقال آب دچار پیچ خوردگی شده باشند یا چیزی مانع از انتقال آب از قسمت لوله‌های انتقال دهنده آن شود. در مواقعی هم فیلترهای آب مسدود می‌شوند که باید تعویض شوند.اگر هر یک از اقدامات بالا را انجام دادید، ولی یخساز یخچال باز هم کار نکرد، مشکل می‌تواند از یک ایراد الکترونیکی و یا نقص مکانیکی باشد. برخی از این مشکلات را می‌توانید خودتان با استفاده از دفترچه راهنما حل کنید، اما در مواردی هم باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.نکات مهم در انجام تعمیرات یخساز پروفایل
        1. در صورت عدم سرویس دستگاه، اگر با فشار آب کم مواجه شدید، احتمالا مشکل از فیلتر یخساز است. تولید کنندگان یخچال پروفایل توصیه می‌کنند، حتما هر سال دو بار (در صورت استفاده مداوم از دستگاه یخساز آن) فیلتر یخساز یخچال خود را تعویض کنید. ()
        2. در صورت سرد نبودن کافی و عدم یخسازی، ممکن است مشکل از فن موتور یخچال باشد؛ برای رفع مشکل احتمالا باید فن آن را تعویض کنید. ()
        3. یکی از دلایل مشکل در یخساز یخچال پروفایل، آسیب‌دیدگی و خراب شدن سوئیچ یخچال است که در این صورت نیاز به تعویض دارد.
        4. اگر یخچال دمای مناسب داشت و یخساز هم مشکلی نداشت، شاید علت از برد فیلتر داخلی باشد که در این صورت این قسمت نیاز به تعمیر یا تعویض خواهد داشت.
          نتیجه گیریدر این راهنمای تعمیرات یخ ساز یخچال، تمامی علل مشکل ساز در این قسمت از یخچال را بررسی ‌کردیم. اگر هر یک از مراحل بالا را تست کردید و مشکل باز هم حل نشد، ممکن است ایراد از اجزای دیگری از یخچال مثل برد الکترونیکی، خرابی موتور دستگاه یخساز و یا مشکل در شیر برقی باشد که در این صورت دستگاه نیاز به بررسی کارشناسان مربوطه خواهد داشت.
  1. تعمیر یخساز پروفایل |تعمیر یخچال پروفایل | تعمیرات یخچال پروفایل | سرویس یخچال پروفایل | تعمیر تخصصی یخچال پروفایل | نمایندگی تعمیرات یخچال ساید پروفایل | نمایندگی تعمیرات یخچال پروفایل | تعمیر یخچال فریزر پروفایل | تعمیر یخچال پروفایل غرب تهران | | قیمت فیلتر یخچال پروفایل | تعویض فیلتر یخچال پروفایل |تنظیم دما یخچال فریزر پروفایل | تنظیم دما یخچال پروفایل |