کلیدستان

نسخه‌ی کامل: انواع چوب پرده ها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
زمانی که قصد تهیه پرده برای منزلتان دارید، اولین گزینه انتخاب چوب پرده ای است که هم از لحاظ ظاهر و هم از نظر کارایی، مناسب باشد. چوب پرده های متنوع بسیاری در بازار موجود است که در ادامه به معرفی و بررسی آنها می پردازیم.

چوب پرده برقی: با استفاده از چوب پرده برقی می توانید به راحتی از راه دور پرده را بکشید. مخصوصاً برای پرده های سنگین استفاده از چوب پرده برقی گزینه مناسبی است. یکی دیگر از مزایای استفاده از چوب پرده برقی سهولت در استفاده برای افراد مسن و معلول است. از پرده های برقی در تمام فضاها مانند خانه، سینما، تئاتر و ... می توان استفاده کرد.

چوب پرده اتومات دستی: در این مدل از چوب پرده می توانید پرده را به وسیله بند مقاومی که در کنار چوب پرده قرار دارد حرکت دهید. اندازه این چوب پرده ها از سایز 90 سانتی متر تا 6 متر موجود می باشد که با توجه به متراژ پنجره می توانید از آنها استفاده کنید.

• چوب پرده های ساده: این نوع چوب پرده به دو دسته پلاستیکی و فلزی تقسیم می شوند. از این چوب پرده بیشتر برای نصب پرده های زیرین یا لایه رویی پرده ها و والانها استفاده می شود.

• چوب پرده های چوبی: این چوب پرده بیشتر جنبه تزیینی و زیبای دارد و روی کار نصب می شود.

• چوب پرده های گرد: در بین چوب پرده های گرد، چوب پرده پوست ماری بسیاری معروف است و طرفدارها زیادی دارد. شما به راحتی می توانید چوب پرده پوست ماری در دو رنگ نقره ای و طلایی تهیه کنید. جنس این نوع چوب پرده آلومینیوم است و به دلیل برجسته بودن به این نام مشهور است.

• چوب پرده های گریبر: از این نوع چوب پرده برای کشیدن پرده استفاده می شود و جزء چوب پرده های حرکتی است. برای اینکه پرده به راحتی حرکت کند، به وسیله طناب نازکی به میل پرده متصل است. شما می توانید با کشیدن طناب به راحتی پرده را باز یا بسته کنید.

• چوب پرده کروم: این نوع میل پرده جزء چوب پرده های کلاسیک دسته بندی می شود و دلیل نام گذاری این چوب پرده رنگ آن است.