کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مشکلات متداول اجاق گاز اسنوا و دوو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
هر چه تلاش کنید باکیفیت ترین و مرغوب ترین اجاق گاز را خریداری کنید، ممکن است به دلیل استفاده مکرر از اجاق گاز، برخی ایرادات را در دستگاه به وجود آید. در بسیاری از موارد، ایرادات سطحی بوده و با کمی دانش فنی قابل تعمیر خواهند بود؛ اما آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است آشنایی با ایرادات است. استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات اجاق گاز اسنوا به شما کمک خواهد کرد تا در زمان کوتاهی اجاق گاز را تعمیر و مجدداً استفاده کنید.



مشکلات متداول اجاق گاز اسنوا

از مشکلات متداول اجاق گاز اسنوا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خراب شدن ولوم اجاق گاز اسنوا
فندک را زده و ولوم اجاق گاز را باز کنید تا شعله روشن شود؛ اما ولوم به سختی می چرخد یا به طور کامل نمی چرخد. بهتر است از فشار دادن بیش از اندازه ولوم، خودداری کنید. چرا که ممکن است قطعات داخلی آن شکسته شود. امکان دارد به دلیل کثیفی، ولوم نچرخد یا به دلیل فرسوده شدن قطعات داخلی آن، شکسته شده است. با استفاده از خدمات نمایندگی تعمیر اجاق گاز اسنوا می توانید این قطعات را تعویض کنید.



روشن نشدن شعله اجاق گاز اسنوا
از مشکلات اجاق گاز اسنوا می توان به روشن نشدن مشعل اشاره کرد. ابتدا مطمئن شوید که گاز شهری وصل می باشد. ولوم گاز را باز کنید و یک کبریت را نزدیک مشعل نگه دارید. اگر شعله تشکیل شود پس جریان گاز وجود دارد. بدین ترتیب چربی و مواد غذایی باعث انسداد سوراخ های مشعل شده و شعله تشکیل نمی شود. از یک مسواک و مواد شوینده برای تمیز کردن حفره های مشعل استفاده کنید.



تغییر رنگ شعله اجاق گاز اسنوا
معمولاً شعله اجاق گاز باید به رنگ آبی بوده و پراکندگی یکسانی داشته باشد؛ اما گاهی ممکن است رنگ شعله به رنگ زرد یا نارنجی تغییر رنگ پیدا کند که یکی از مشکلات اجاق گاز اسنوا می باشد. یکی از دلایل تغییر رنگ شعله، گرفتگی و رطوبت منافذ مشعل می باشد. برای برطرف شدن این مشکل، ابتدا مشعل ها را کاملاً از مواد غذایی پاک کنید. وجود چربی و باقی مانده مواد غذایی باعث انسداد منافذ مشعل می شود. همچنین بعد از هر بار شستن مشعل، اجازه دهید کاملاً رطوبت آن از بین برود.



نرسیدن گاز به اجاق گاز اسنوا
باید گاز شهری، اتصال لوله اصلی و شلنگ گاز اجاق گاز، اتصال شلنگ گاز به بدنه اجاق گاز و خروجی گاز از مشعل را بررسی کنید. پس از اطمینان از جریان گاز شهری، اتصال لوله اصلی و شلنگ گاز و همچنین اتصال شلنگ گاز به بدنه اجاق گاز را با کف صابون، چک کنید. در صورت شل بودن بست ها، آن را محکم کنید تا از انتشار گاز جلوگیری شود. همچنین شلنگ گاز نباید دچار پیچ خوردگی باشد. در صورتی که میزان گاز ورودی به صفحه مخلوط کن کم باشد، جریان گاز به مشعل نرسیده و شعله روشن نمی شود.




مشکلات متداول اجاق گاز دوو

مشکلات اجاق گاز دوو به شرح زیر است:

خراب شدن فندک اجاق گاز دوو
دلایل مختلفی باعث خرابی در فندک اجاق گاز می شود. سر رفتن غذا و مایعات بر روی مشعل باعث می شود که مجرای فندک مسدود شود. اگر صفحه اجاق گاز را با آب و مواد شوینده تمیز می کنید ممکن است آب به داخل فندک نفوذ پیدا کرده و کار نکند. البته امکان دارد نوسانات برق نیز باعث سوختن فندک شود. اگر فندک اجاق گاز غیر اتوماتیک است، زمانی که از فندک استفاده می‌ کنید سعی کنید از نگه داشتن بیش از حد آن خودداری کنید تا از اتصالی کردن آن جلوگیری شود.



برق گرفتگی بدنه اجاق گاز دوو
اگر سیم های داخل اجاق گاز دچار پارگی یا آب شدگی شده باشند قسمت بدنه اجاق گاز و حتی ولوم های فلزی آن دچار برق گرفتگی می شوند. هرگز با دست خیس به اجاق گاز دست نزنید. سیم برق را از پریز جدا کرده و برای تعمیر آن از خدمات نمایندگی تعمیرات اجاق گاز دوو استفاده کنید.



انتشار دود در اجاق گاز دوو
اگر اجاق گاز را به تازگی خریداری کرده ‌اید و با روشن کردن آن، دود و بوی نامطبوع منتشر می شود. این ایراد به این دلیل است که زمانی که کار اجاق گاز در کارخانه به اتمام می رسد روغن محافظ صنعتی بر روی اجاق گاز می زنند و زمانی که برای اولین بار از اجاق گاز استفاده می کنید روغن، سوخته و دود می کند؛ اما اگر  بعد از ماه ها و سال ها استفاده از اجاق گاز، در حین استفاده از آن، دود و بوی نامطبوع منتشر می شود به دلیل کثیفی و ایجاد چربی بر روی مشعل می باشد. اگر ذرات مواد غذایی به خوبی از روی مشعل ها و پنجره های چدنی روی صفحه تمیز نشوند به مرور زمان روی هم انباشته شده و با روشن شدن اجاق گاز ایجاد دود و بوی نامطبوع می کند. برای اینکه هر بار استفاده از اجاق گاز منجر به انتشار دود نشود و یکی از مشکلات اجاق گاز اسنوا به راحتی برطرف شود بهتر است بعد از هر بار استفاده از اجاق گاز، کثیفی ها را تمیز کنید.



جرقه زدن پی در پی در اجاق گاز دوو
اگر جعبه فندک سوخته باشد، برق نوسان پیدا کرده باشد رطوبت وارد قطعات فندک شده باشد، جرقه به طور پی در پی زده می شود. اگر اجاق گاز را با آب شستشو داده و تمیز می کنید تا زمانی که آب داخل فندک باشد جرقه پی در پی زده می شود. دقت داشته باشید هنگام پختن غذا، مایعات بر روی فندک ریخته نشود. در این وضعیت ابتدا سیم برق را از پریز جدا کنید رطوبت را خشک کرده و اگر مواد غذایی و چربی روی فندک را گرفته است کاملاً پاک کنید. 



تعمیر اجاق گاز اسنوا و دوو

قبل از بررسی ایرادات در اجاق گاز، ابتدا سیم برق را از پریز جدا کنید. دقت داشته باشید که به تازگی از اجاق گاز استفاده نکرده‌ اید و شبکه های چدنی و مشعل ها داغ نیستند؛ اما اگر به تازگی از اجاق گاز استفاده کرده اید اجازه دهید تا کاملاً خنک شوند. سپس به عیب یابی آن پرداخته و ایرادات را شناسایی کنید. در صورت عدم ناتوانی در تشخیص ایراد و برطرف کردن آن، از خدمات نمایندگی تعمیرات اجاق گاز دوو استفاده کنید.