کلیدستان

نسخه‌ی کامل: وسایل مهم در خرید جهیزیه چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کدام وسایل برای جهیزیه ضرورت کمتری دارند؟

عموما توصیه می شود که وسایل کم کاربرد، تزئینی و لوکس برای جهیزیه خریداری نشود. چرا که به عنوان شهروندان یک جامعه ی اسلامی و متمدن باید داعیه ی ساده زیستی و دوری از چشم و هم چشمی ها را داشته باشیم. برای ترویج فرهنگ حسنه ی ازدواج آسان باید پیش گام باشیم. پس برای نیل به این هدف، بهتر است تا حد ممکن از ریخت و پاش های اضافه خودداری کنیم.
وسایل برقی کم کاربرد که سال ها در کابینت های آشپزخانه خاک خواهند خورد، وسایل تزئینی که شما تنها دردسر گردگیری شان را بر عهده خواهید داشت، وسایل لوکس و گران بها، از جمله وسایل غیر ضروری در خرید جهیزیه به شمار می روند. به طور کلی سعی کنید وسایلی را که مادرهایتان در زندگی های چندین ساله، نیازشان را حس نکرده اند، خریداری نکنید.

برای خرید جهیزیه بهتر است از چه وسایلی شروع کنیم؟

اگر بودجه ی قابل توجهی دارید و ترجیح میدهید خریدتان را به شکل نقد انجام دهید، باید از وسایل بزرگ تر شروع کنید. اعم از یخچال، لباسشویی، اجاق گاز و … چرا که بودجه ی بیشتری نیاز دارد و عموما هزینه های بیشتری صرف خریدشان می شود. اغلب مردم، برای خرید این اقلام دقت و وسواس بیشتری دارند چون علاقمند هستند که سالهای زیادی از این وسایل استفاده کنند. در قدم بعدی خرده ریزهای آشپزخانه، مثل وسایل برقی، ظروف چینی، تفلون و غیره …. خریداری می شود. خرید مبلمان و سرویس چوب و فرش معمولا آخرین مرحله از خرید جهیزیه به حساب می آید. چرا که چنین وسایلی جای بیشتری را اشغال خواهند کرد. بنابراین عقلانی تر این است که پس از مشخص شدن منزل نوعروس، اقدام به خریدشان کرد تا مستقیم در منزل خود نوعروس مستقر شوند. در این شرایط هم در هزینه های ایاب و ذهاب صرفه جویی می شود و هم احتمال صدمه و آسیب به این وسایل کمتر می شود.


سایت منبع: https://tamire-lavazem-khanehgi.blogspot.com/2020/11/blog-post_21.htm