کلیدستان

نسخه‌ی کامل: نکات طراحی لوگو 2020
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اگر به تازگی وارد دنیای طراحی گرافیک شده باشید و یا حتی مدت ها در این زمینه کار کرده باشید،احتمالا زیاد شنیده اید که میگویند طراحی لوگو یک تخصص پول ساز و بسیار درآمد زاست و اگر شما طراحان بتوانید با استفاده از خلاقیت و تخصص خود لوگو هایی حرفه ای طراحی کنید بدون شک به درآمد های بسیار بالایی خواهید رسید.اما طراحی لوگو آن قدر ها هم که تصور میکنید کار راحتی نیست و باید تخصص و مهارت بالایی در این زمنیه داشته باشید تا بتوانید اصلی ترین قسمت بصری برند که همان لوگو است را طراحی کنید،برای همین نکات مهم طراحی لوگو که میتوانید کمک زیادی به شما کمک را جمع آوری کرده ایم،امیدوارم که از خواندن این مقاله استفاده لازم را ببرید.

1- یک تصویر گویای هزاران کلمه است

لوگو نمایشی بصری از برند شماست ، پس چرا وقتی می توانید به آنها نشان دهید ، به دیگران بگویید چه کاری انجام می دهید؟ از آیکون های ساده برای برقراری ارتباط با خود استفاده کنید.

2- از فضای خالی برای تمیز نگه داشتن طرح لوگو خود استفاده کنید


[عکس: logo-design-tips.png]
فضای خالی یکی از تکنیک های مهم طراحی لوگو (logo design) است،شما باید اطمینان حاصل کنید که لوگو شما از راه دور و یا حتی در کوچکترین سایز نیز به راحتی دیده شود و حسی که در آن ایجاد میکنید را به خواننده منتقل کند.در طراحی لوگو فضای منفی، فضای خالی اطراف و درون تصویر شماست 

استفاده از فضای خالی فقط معطوف به طراحی لوگو نیست و شما میتوانید در اکثر طرح های گرافیکی خود مثل بروشور ها،پوستر ها،تیشرت ها و طرح های دیگر استفاده کنید تا یک طرح ساده و در عین حال جذاب داشته باشید.

نکته : طراحی لوگو امری پیجیده است و در صورتی که تخصصی در این زمینه ندارید توصیه میشود که طراحی آن را به متخصصان و گرافیستان حرفه ای بسپارید،شرکت ها و افراد زیادی در این زمنیه فعالیت میکنند،برای مثال طراحی لوگو در گروه طراحی فلامینگو  یا ناصر آبادی میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

3- از اشکال در طراحی لوگو استفاده کنید

[عکس: logo-design-tips_af4e4.png]

شکل ها واقعا یک روش عالی برای برجسته نشان دادن لوگوی شما هستند. برای این آرم برای یک شرکت حقوقی ، نام شرکت را در جعبه ها قرار می دهیم تا به یک ظاهر حرفه ای دست پیدا کنیم.همچنین اگر آیکون اصلی که بخش اصلی لوگو شماست را درون یک جعبه ایجاد کنید آنگاه طرح شما بسیار حرفه ای تر جلوه میکند،مثل تصویر زیر

4- لوگو خود را در مکان های مختلف تصور کنید

در حین طراحی لوگو تصور کنید که لوگو شما در چه جاهایی قرار بگیرد،بر روی لیوان،بیلبورد های سطح شهر،کاتالوگ ها و بروشور ها و بسیاری از مکان های دیگر،در این صورت ایده های جذابی به سرتان خواهد زد و میتوانید لوگویی طراحی کنید که بسیار جذاب باشد.

5- از قدرت رنگ ها استفاده کنید

رنگ ها قدرت بالایی در انتقال مفاهیم و ایجاد احساسات مختلف در ما دارند و برای همین ضروری است که به روانشناسی رنگ ها تسلط داشته باشید و آن ها را در لوگو به کار ببرید،البته در بیشتر موارد رنگ لوگو شما،از رنگ سازمانی برند مورد نظر پیروی میکند ولی شما میتوانید تا جایی که دستتان باز است از قدرت رنگ ها استفاده کنید،معروفترین لوگویی که رنگ ها در آن به درستی و به شکلی حرفه ای استفاده شده لوگو شرکت بریتیش پترولیوم BP است که یک شرکت مرتبط با نفت و فراورده های نفتی است و در طراحی لوگو خود از رنگ سبز برای نشان دادن اهمیت این شرکت به محیط زیست استفاده کرده.

6- نام برند را لوگو کنید

آیا شما یک شرکت الکترونیکی هستید؟ پس بهتر نیست همین موضوع را در لوگو خود قرار دهید؟ همیشه پرداختن به موضوعات واقعی بسیار بهتر از تصاویر و آیکون ها انتزاعی است،اینگونه مشتریان شما بهتر با شما ارتباط برقرار میکنند و به راحتی متوجه موضوع کسب و کار شما خواهند شد.البته این موضوع به این معنی نیست که حتما در تمام طراحی ها خود از نام برند و فعالیشان الگو بگیرید و دقیقا در همان موضوع تصویری طراحی کنید،بلکه این یک ترفند است که به شما کمک میکند لوگو های جذابی در زمانی که ایده ای ندارید ایجاد کنید.

7- لوگویی طراحی کنید که اعتماد جلب کند

همیشه سعی کنید لوگویی ایجاد کنید که زمانی که مشتریان احتمالی شما آن را میبینند در نگاه اول به شما اطمینان کنند.لفظی باشید ، اما مطمئن شوید که متناسب با سازمان شما باشد. برخی از شرکت ها ، مانند شرکت های غیر انتفاعی ، لوگویی خشک و جدی را می خواهند در صورتی که این لوگو ها برای یک فروشگاه نمیتواند مناسب باشد،بنابراین متناسب با هر برند باید لوگویی طراحی کنید که مختص ویژگی های آن برند باشد.

8- جلوه بصری را با یک رنگ تند ایجاد کنید

کمی پیش تر توضیح دادیم که چگونه رنگ با ارزش ترین ابزار در جعبه ابزار طراحان است و در ساختن لوگو بسیار مهم است و تفاوتی ندارد.

در طراحی ، ما این را "برجستگی بصری" می نامیم. این اصطلاح بسیار خوبی است که برای تحت تأثیر قرار دادن دوستان طراح خود در مکالمه های گاه به گاه استفاده می شود و همچنین روشی عالی برای ایجاد یک لوگو تأثیرگذار است.

9- هنگام طراحی آرم خود ، چرخ را از نو اختراع نکنید

لوگو شما اگر جذاب باشد کار خود را انجام داده است. بعضی اوقات ، نانوایی شما فقط به یک لوگو با گندم نیاز دارد. اگر احساس خوبی نسبت به شما داشت ، ادامه میهد و از آن استفاده می کنید. نگاهی به رقبای خود بیندازید و ببینید لوگو آنها چگونه است ، آیا موضوعات یا رنگ های مشترکی وجود دارد؟ پس از اتمام خواندن این نکات طراحی لوگو میتوانید برای ایده یابی بیشتر به وبسایت 99designs مراجعه نمایید.

10- از باز طراحی لوگو نترسید

برند پپسی 120 سال از فعالیتش میگذرد و هنوز هم لوگو این برند تفاوت فاحشی با کاری که میکنند دارد و بار ها آن را باز طراحی کردند و برای آن هزینه های میلیون دلاری پرداخته اند،طراحی لوگو یک صنعت بسیار پیچیده است که یادگیری آن ملزم به صرف تجربه و زمان زیادی است،بنابراین از طراحی و یا باز طراحی لوگو ها نترسید.

امیدوارم این 10 نکته به شما کمک کند لوگو هایی جذاب و حرفه ای طراحی کنید.


منبع : venngage.com