کلیدستان

نسخه‌ی کامل: برش لیزر استیل چگونه است ؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به آلیاژی از جنس آهن که کمتر از 2 درصد کربن دارد، استیل گفته می شود . استفاده از کربن در استیل باعث تغییر خصوصیات ویژه این آلیاژ خواهد شد . افزایش مقدار کربن موجب افزایش سختی و مقاومت ورق استیل می گردد اما در عوض از میزان شکل پذیری آن می کاهد . با تغییر در میزان کربن و در نهایت تغییر در مشخصات فیزیکی آن، عملیات برش لیزری روی آن نیز سخت تر می گردد به نحوی که  سختی برش بر روی استیل تقریبا دو برابر برش بر روی آهن معمولی می باشد .
در زمان های قدیم برش استیل با ابزار آلات مکانیکی مانند اره، لوازم دستی و روش های سنتی صورت می گرفت . اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی از روش هایی مثل واترجت، پرسکاری، سی ان سی و … برای برش استیل استفاده می شود . برش لیزر استیل با دقت بسیار بالا و سرعت بالاتر نسبت به روش های دیگر صورت می گیرد . این فلز قابلیت جذب بالای نور مادون قرمز را داشته و برش آن با لیزر بسیار سریع، دقیق و صاف انجام می شود .
برای انجام برش لیزر در ابتدای کار اشعه لیزر را آماده می نمایند . برای این کار مواد مولد لیزر به وسیله تحریک به وسیله جریان الکتریکی یا تابش لامپ تهیه می گردد و پرتو ایجاد شده با استفاده از تکه های آینه به کار رفته در دستگاه منعکس می گردد تا انرژی لازم برای انجام برش را به دست آورد .
با استفاده از لیزر CO2 می توان ورقه های ضخیم تری از استیل را برش زد . معمولا برای برش قطعات ریزتر این فلز از لیزر فایبر استفاده می شود . لیزر فایبر توانایی برش قطعاتی با عرض برش 50 میکرون را دارد .


برش لیزر فلزات لیزر پاسارگاد