کلیدستان

نسخه‌ی کامل: روش های مش کردن موی سر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
گذشته ی رنگ مو
مصریان که دارای یکی از بزرگ ترین تمدن های باستان بودند، برای پوشاندن موهای خاکستری خود از رنگ موی طبیعی مانند حنا استفاده می کردند. سال ها بعد، یونانی ها و رومی ها نیز از عصاره های گیاهی برای رنگ مو خود استفاده می کردند.
در دهه 1800 زویلیام هنری پرکین، شیمی دان انگلیسی به صورت تصادفی کشف کرد که رنگ مو را برای همیشه می توان تغییر داد. پرکینز اولین رنگ را در سال 1863 ایجاد کرد، این رنگ مو مات بود.
رنگ و مش
امروزه بیشتر خانم ها برای جذابیت بیشتر و تنوع، موهایشان را رنگ و مش می کنند. مدل های زیادی برای رنگ کردن مو وجود دارد و این تنوع باعث می شود افراد حق انتخاب زیادی داشته باشند. مدل های فانتزی، مدل های هایلایت، مدل های مش، مدل های آمبره و مدل های دیگری که روز به روز به عرصه مد اضافه می شوند، هر کدام دارای طرفداران خود هستند و به افراد این اجازه را می دهند با توجه به سلیقه و چهره خود و البته مشورت با دیگران مدل رنگی را انتخاب کنند. با وجود تنوعی که در خدمات رنگ و مش وجود دارد، هر فردی می تواند رنگ های مختلفی را امتحان کند و در مراسم ها به گونه ای متفاوت ظاهر شود.
روش های مش کردن موی سر
همانطور که در ویکی پدیا آمده است : مش کردن مو سر با سه روش کلاه، فویل و دیسکی انجام می‌شود. در روش کلاهی یک کلاه پلاستیکی با سوراخهای فراوان کوچک را روی سر قرار می‌دهند و با یک قلاب (مانند قلاب، قلاب بافی) دسته‌های مو را از داخل سوراخ‌های کلاه بیرون می‌کشند. بدین وسیله برخی قسمت‌های مو از بقیه موی سر جدا می‌شود. سپس موهای بیرون آمده از کلاه را دکلره کرده و عمل رنساژ را روی آن انجام می‌دهند.


منبع : https://parniahair.ir/color-and-mesh