کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چطور در فضای مجازی تبلیغ کنیم؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
امروزه تبلیغات در فضای مجازی به یک الزام برای تمامی مشاغل از بزرگ تا کوچکتبدیل شده، زیرا فقط با چند دلار می توانند دید بهتری نسبت به بازار و درخواست ها داشته باشند، که با بررسی و بهینه سازی فرایندها مطمئناً به افزایش بازدید از وب سایت و افزایش فروش آنلاین منجر خواهد شد. بنابراین اکنون می دانید چرا باید اندکی از پول خود را برای تبلیغات در فضای مجازی سرمایه گذاری کنید. روش های مختلفی برای تبلیغات در فضای مجازی وجود دارد که ما سعی می‌کنیم در این مقاله همه آنها را به شما آموزش دهیم.

1- تبلیغات در موتورهای جستجو
یکی از متداول ترین روشهای تبلیغات اینترنتی و در فضای مجازی، بازاریابی موتور جستجو (SEM) است و البته گوگل بهترین موتور جستجو می‌باشد. در واقع، غول بزرگ فناوری از روشی استفاده می‌کند تا شما بتوانید جایگاه خود و وب سایت خود را از طریق ابزارهای موجود در آن ارتقا دهید. بنابراین شما می توانید تبلیغات خود را با حمایت مالی در گوکل ادوردز (Google Ads) به آسانی به نمایش گذارید.


2- تبلیغات در شبکه های اجتماعی
این احمقانه است که از قدرتی که شبکه های اجتماعی در کمک به شما برای دستیابی به یک تجارت موفق دارند غافل شوید. این ابزار قدرتمند نه تنها در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما موثر است، بلکه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به لطف اثربخشی خود به طور فزاینده ای طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

در حقیقت، اکثر شبکه‌های اجتماعی امکان ایجاد تبلیغات را در سیستم عامل خود فراهم می‌کنند، خواه تبلیغات پیام و محتوا باشد یا ایجاد تبلیغات خاص درFacebook ، Twitter ، LinkedIn ، Instagram و YouTube  که فقط برخی از آنها هستند.


3- بنرها
احتمالاً بنرها بهترین و شناخته شده ترین شکل تبلیغات در فضای مجازی و  آنلاین هستند و بیشتر به این دلیل است که آنها اولین تبلیغاتی بودند که در اینترنت ظاهر شدند. آنها شامل قرار دادن استراتژیک تبلیغات با قالب‌ها، اندازه‌ها و طرح های مختلف در یک صفحه وب هستند. کاربرانی که روی تبلیغات کلیک می‌کنند، به سایتی که انتخاب می‌کنید منتقل می‌شوند.

اگرچه مسئله این است که امروزه ما آنقدر از تبلیغات اشباع شده ایم که به سختی به آنها توجه می‌کنیم، بنابراین، اگر می خواهید تبلیغات اینترنتی کنید، ابتدا باید گزینه های دیگر مانند Google AdWords یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر در حال خواندن یک مقاله خبری در یک روزنامه آنلاین هستید، تبلیغاتی از این دست را مشاهده خواهید کرد.


4- پنجره های باز شو (Pop up)
بدون شک شما ده ها تبلیغ پاپ آپ را هنگام استفاده از اینترنت بسته اید (احتمالاً خیلی بیشتر از این) و این اتفاقاً در مورد تبلیغات آنلاین نیز عادی است و همچنین بسیار آزار دهنده نیز است.

پاپ آپ‌ها پنجره‌هایی هستند که ظاهر می‌شوند و شما را به وب سایتی متفاوت از آنچه که اخیراً مشاهده می‌کردید می‌رسانند، گرچه سالها پیش این روش کاملاً کارآمد بود، اما امروزه در اینترنت بدون ممنوعیت هرچه بیشتر و استفاده بیشتر و بیشتر آن، محبوبیت خود را از دست داده است. البته درج یک پنجره بازشو در وب سایت خود که کاربران را به ثبت نام، اشتراک یا وارد کردن ایمیل خود به منظور دریافت اطلاعات کاملا رایگان دعوت می کند، می‌تواند نمونه‌ای از پاپ آپ‌های مفید باشد. چیزی به همین سادگی می تواند به شما در دستیابی به چشم انداز، افزایش پایگاه داده و نتایج بهتر کمک کند.

5- تبلیغات در وبلاگ ها
ما به تبلیغاتی که در هر وبلاگ ظاهر می شود اشاره نمی کنیم – از آنجایی که این امر همراه با بنرها یا تبلیغات گوگل است – بلکه به نوعی تبلیغات غیرمستقیم نیز محسوب می‌شود که معمولاً از طریق داستان سرایی و محتوای مارک دار ایجاد می شود و ایجاد یک تبلیغ پیرامون یک تجربه، داستان یا بازتاب است. این یک روش نسبتاً جدید است و بنابراین بسیاری از مشاغل هنوز از مزایای آن بی اطلاع هستند.


6- بازاریابی ایمیلی
سالهاست که این شکل از تبلیغات بر اینترنت مسلط است و آزار دهنده، مزاحم و البته بی تأثیر هم نیست. این نوع تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات گسترده ایمیل هستند. در واقع، روزانه ایمیل‌های زیادی دریافت می کنیم که به نوعی از تبلیغات ایمن شده ایم و برای ارسال مستقیم به پوشه Spam به دو ثانیه بیشتر نیاز نداریم.

بازاریابی از طریق پست الکترونیکی هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد، بلکه فراتر از این است و می تواند بخشی اساسی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد. بازاریابی از طریق پست الکترونیکی کل محصول یا خدمت را پوشش می دهد (احتمالاً موارد بیشتر) اما برای این منظور، در مورد تبلیغات صحبت کنید و با اشاره به تبلیغات در هر روز، پیام های دوستانه و ارزشمندی را ارسال کنید که کاربر نمی خواهد آنها را حذف کند.