کلیدستان

نسخه‌ی کامل: زیر و بم خلافی خودرو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اگر شما هم یک مالک خودرو هستید، ممکن است بارها با لیستی بلندبالا از خلافی خودرو و جریمه‌های انباشته‌شده روبرو شده باشید. این لیست می‌تواند واقعاً بودجه ماهانه و یا حتی در برخی مواقع سالانه یک خانواده را تحت تأثیر قرار دهد.



تبعات خلافی خودرو انباشته‌شده:



۱- افزایش جریمه بر اثر عدم پرداخت



۲- ضبط خودرو توسط پلیس



۳- عدم امکان نقل‌وانتقال



۴- پیگرد قانونی



روش‌های مختلف استعلام خلافی خودرو



استفاده از تلفن گویا


شما می‌توانید با استفاده از خطوط تلفن و شماره‌گیری تلفن گویای ۸۸۲۸۸۸۸۸ از تلفن‌های ثابت تهران و یا این شماره به‌اضافه پیش‌شماره تهران یعنی ۰۲۱ از تلفن همراه و یا شهرستان‌های خارج از تهران، اقدام به استعلام میزان خلافی خودرو نمایید.



استفاده از ارسال پیامک



کافی است کد ۱۷ رقمی درج‌شده بر پشت کارت خودروی خود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید.



استفاده از کد USSD



برای استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد USSD در تلفن همراه کافی است کد ستاره ۱۱۰ مربع را وارد نموده و پس از آن به سامانه پلیس ۱۱۰ وارد شوید. در این مرحله از شما خواسته خواهد شد که کد VIN ۱۷ رقمی بر روی کارت خودروی خود را وارد نمایید و مبلغ خلافی خودرو به شماره شما پیامک خواهد شد.



استفاده از اپلیکیشن های استعلام خلافی



اپلیکیشن های مختلفی برای استعلام خلافی خودرو وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را از گوگل پلی سیبچه و یا هر محل معتبر دیگری دانلود کرده و استفاده نمایید.


استفاده از سایت راهور به‌صورت آنلاین



کافی است در موتور جستجوی گوگل کلمه پلیس راهور را جستجو کنید و یا آدرس راهور rahvar۱۲۰.ir  سیستم کامپیوتری خود تایپ نمایید. به بخش استعلام خلافی خودرو وارد شوید و طبق دستورالعمل‌های نمایش داده‌شده در صفحه کدهای موردنظر را از روی کارت خودروی خود وارد نمایید در چند ثانیه تمامی خلافی خودرو شما به‌اضافه جزئیات هرکدام نمایش داده خواهد شد.