کلیدستان

نسخه‌ی کامل: راه حل تبلیغ در دوران کرونا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
راهکار های تبلیغات در دوران کرونا با شرایط و وضعیت عادی متفاوت است. چرا که همانطور که می دانید در شرایط ویژه ای که اکنون به علت شیوع این ویروس منحوس به وجود آمده است، روند کار بسیاری از کسب و کار ها مختل شده است.

علت تفاوت شرایط کسب و کار ها در این دوران کاهش خرید های حضوری و ارتباط مستقیم با مشتریان است.لذا در این مرحله چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانیم شرایط کسب و کار خود را حفظ کنیم و علاوه بر تنظیم سطح درامد از این شرایط سود برده و درامد خود را افزایش دهیم.در ادامه این مطلب به انواع راهکار های تبلیغات در دوران کرونا و خصوصیات و مزایا و معایب هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت.

بازاریابی در دوران کرونا:
تیم بازاریابی در یک شرکت وظیفه برند سازی را بر عهده دارد. بر خلاف تصور عام مردم برند سازی مسئولیت خطیری است. ممکن است با یک اشتباه در این زمینه تمام پیشینه شرکت زیر سوال برود و یا با یک عمل درست در این زمینه و یک انتخاب هوشمندانه سهم بازار شرکت چند برابر شود.
همانطور که بسیاری از شرکت ها در این دوران از شرایط به وجود آمده به عنوان یک فرصت استفاده کرده و برند خود را در اذهان ثبت کردند. قطعا بعد از پایان شرایط کرونا نیز بسیاری از افراد به این شرایط عادت کرده و نیاز های خود را به همین طریق رفع خواهند کرد. مثلا خدمات خرید اینترنتی که در این دوران بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است اقدامی است که بسیاری از مراکز فروش را توسعه داده است.

حسن خدمت رسانی در این زمان می تواند به یافتن مشتریان وفادار برای زمان بعد از دوران کرونا نیز منجر شود. این مسئله اهمیت بالایی دارد چرا که ممکن است عدم صداقت و درستی در خدمت رسانی در این دوران منجر به این شود که مشتریان حس کنند شما قصد سو استفاده از شرایط کنونی را دارید. این تصویر می تواند منجر به کاهش اعتبار برند در اذهان عمومی شود.

بازاریابی، پیش بینی رفتار مشتری است:
مسئله ای که کار بازاریابی را کمی سخت می کند این است که مدیران بازاریابی بایستی انتخاب های مشتریان را قبل از وقوع پیش بینی کنند. این در حالی است که ممکن از در آن زمان حتی خود مشتریان هم ندانند که چه تصمیمی خواهند گرفت.به خصوص در شرایط ویژه ای مثل شیوع ویروس کرونا که پیشتر تجربه مشابهی وجود نداشته و بایستی در دم این پیشبینی ها صورت بپذیرد.

مشتریان تا این شرایط را به درستی درک نکنند تصمیمی نمیگیرند ، حال آنکه مدیران بازاریابی باید این تصمیم ها را حدس بزنند. تا بتوانند استراتژی صحیحی را به خدمت بگیرند. تیم بازاریابی در این دوران لازم دارند تا سناریوی مناسبی تدوین کنند. سناریویی که بر اساس آن برنامه های بازاریابی در شرایط خاص اجرا شود.

طراحی سناریوی مناسب بازاریابی در شرایط کرونا:
برای تدوین یک سناریوی مناسب با شرایط کرونا بایستی تمامی ویژگی ها و تصمیمات بازار هدف را در نظر داشته باشید. می توانید به آسانی این اطلاعات را از طریق بازخورد های مشتریان در شبکه های مجازی و نظرات آنها به دست آورید.

تحلیل اطلاعات به دست آمده از کانال ها و صفحات مربوط به کسب و کار شما می تواند پنجره ای باشد که نیاز مشتری را به شما می شناساند.

بازاریابی دیجیتال چیزی است که این روز ها رونق بسیاری گرفته است. بسیاری از کسب و کار ها با توجه به این شرایط ویژه تبلیغات خود را در بستر شبکه های مجازی تدوین می کنند. ارجاع سمینار ها به شبکه های مجازی و بستر اینترنت و برگزاری آن ها در قالب وبینار میتواند یکی از راه های شناساندن کسب و کار شما به مخاطبان باشد.

ازدیگر راه های معرفی وبسایت ها و یا اپلیکیشن هایی که برای ارتباط با مشتری فراهم کرده اید، می تواند ارسال آدرس وبسایت یا لینک دانلود اپلیکیشن از طریق پیامک انبوه به مشتریان گذشته و یا سایر عموم افراد باشد.

پس بهتر است قبل از هر کاری برنامه ها و استراتژی های مورد نظر را به خوبی بررسی کنیم. و از پایه اقدام به ساخت یک شبکه بازاریابی و تبلیغات قوی در دنیای دیجیتال کنید.