کلیدستان

نسخه‌ی کامل: با این ترفندها، جلوی افت قیمت خودروی خود را بگیرید!
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شهر سخت افزار گزارش می دهد:
پیش از آنکه به روش‌های جلوگیری از افت قیمت روز خودرو بپردازیم، بهتر است بدانید که چه مواردی می‌تواند باعث افت قیمت روز خودروی شما گردد. به‌طورمعمول مدل خودرو یکی از عوامل تعیین‌کننده درافت قیمت خودرو است. بدین معنی که هر چه قدر از سال ساخت خودرو گذشته باشد قیمت خودرو با افت بیشتری روبه‌رو خواهد شد.
از موارد دیگر می‌توان به مسافت پیموده شده توسط خودرو، میزان استهلاک فنی، شرایط بدنه، تصادفات و موارد مشابه اشاره کرد. برای کاهش ضرر و زیان خود و کاهش افت قیمت خودرو موارد زیر را به خاطر داشته باشید:
1- برنامه تعمیر و نگهداری منظمی داشته باشید
سرویس‌های دوره‌ای تعویض روغن و تنظیمات مختلفی در خودرو وجود دارند، که استفاده از تعمیرگاه مناسب برای آن‌ها و انجام به‌موقع می‌تواند در وضعیت فنی خودروی شما اثرات چشمگیری داشته باشد. امروزه با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت قطعات می‌توان گفت که نگهداری و تعمیرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.
بدین معنی که در صورتیکه نگهداری و تعمیرات خودروی خود را به‌موقع انجام ندهید ممکن است با ایرادها و معایب بسیار بزرگی بر روی خودرو روبرو شوید که هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌نمایند.

2- از بین خودروهای بورس بازار انتخاب نمایید
همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد خودرو یک کالای سرمایه‌ای است، بنابراین در زمان خرید بایستی به شرایط روز فروش آن نیز فکر کنید. بهتر است برای آن‌که برای فروش خودروی خود را با مشکلات جدی مواجه نشوید از بین خودروهای پرطرفدار و دارای بازار فروش خوب انتخاب نمایید. با این کار علاوه بر اینکه در زمان فروش خودرو به‌راحتی و با سرعت بسیار زیادی می‌توانید خودروی خود را بفروشید، افت قیمت خودرو یک متری نیز شامل حال شما خواهد شد.
3- حواستان به مسافت طی شده با خودرو باشد
یکی از مواردی که در تعیین قیمت خودرو بسیار اثرگذار خواهد بود میزان کیلومتر طی شده با هر خودرو است. بنابراین بهتر است که به‌جای استفاده هرلحظه‌ای از خودرو برای مسافت‌های کوتاه مانند سوپر مارکت سر خیابان از وسایل جایگزینی مانند دوچرخه استفاده نمایید و در عین حفظ سلامتی بدن خود، افت قیمت خودروی کمتری را نیز شامل حال خود نمایید.
4- خودروهای دست‌دوم خانگی گزینه‌های مناسبی هستند

به خاطر داشته باشید که خودرو معمولاً در سال اول با افت قیمت بیشتری روبه‌رو خواهد بود. بنابراین شما نیز می‌توانید به‌جای اینکه به خرید گزینه‌های صفرکیلومتر بیندیشید خرید خودروهای دست‌دوم تمیز و خانگی را برای خود در دستور کار قرار دهید. با این کار عملاً شما هزینه تبدیل یک خودروی صفرکیلومتر به خودروی کارکرده را از جیب خود پرداخت نخواهید کرد.