کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چه تفاوتی بین هایپرمارکت ، سوپرمارکت و فروشگاه تجاری وجود دارد؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
فروش کالاها خصوصاً کالاهایی که ماهیت ضروری دارند نوعی محبوب در تجارت است. مهم نیست که به کجا بروید ، می توانید فروشگاه هایی را که خود را یک نام یا نام دیگر صدا می کنند تشخیص دهید. در حالی که برخی خود را فروشگاه های بزرگ می نامند ، دیگران معروف به سوپرمارکت ها هستند. جدا از اینها ممکن است نام هایپر مارکت ها را هم شنیده باشید.

چه بخواهید شغل جدیدی تاسیس کنید و چه بخواهید با چنین فروشگاههایی شریک شوید ، باید تفاوتهای آنها را بدانید. این نه تنها در تصمیم گیری بلکه در درک مشتریانی که هر یک از این فروشگاه ها دارند به شما کمک می کند.
علاوه بر این، اگر قصد دارید کسب‌وکار محلی را راه‌اندازی کنید، این به شما یک بینش در مورد ماهیت کسب‌وکار می‌دهد که می‌خواهید پول خود را در آن سرمایه‌گذاری کنید.
به عنوان مثال، شما در یک منطقه جغرافیایی شروع می‌کنید، که در آن مشتریان انواع مختلف محصولات زیر یک سقف را می‌خواهند.
در چنین مواردی یک سوپر مارکت یا اینجا کلیک کنید برای نیازهای آن‌ها مناسب‌تر است.
به طور مشابه، سناریوهای دیگری نیز وجود دارند که در آن‌ها یک فروشگاه بزرگ این کار را انجام می‌دهد.
در هر صورت باید روی تدارکات خود کار کنید تا محصولات خود را به خانه مشتری تحویل دهید.
انجام این کار اطمینان حاصل خواهد کرد که شما می‌توانید نیازهای مخاطبین خود را برآورده کنید و سود فوری با تحویل سریع و اجرای سفارش بیشتر به دست آورید.
اگر نتوانستید بفهمید از کجا شروع کنید ، نگران نباشید. ما پیش رفته و همه آنچه را که باید در مورد سه نوع فروشگاه اصلی بدانید ، گردآوری کرده ایم. برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.
فروشگاه تجاری چیست؟
فروشگاه بزرگ فروشگاه بزرگی است که کالاهای مختلفی را که متعلق به بخشهای مختلف است به فروش می رساند. در اصل یک موسسه خرده فروشی است که تعداد زیادی کالای مصرفی را که به دسته های مختلف کالا تعلق دارند ، ارائه می دهد.
سوپرمارکت چیست؟
سوپرمارکت یک بازار بزرگ خرده فروشی سلف سرویس است که به طور کلی مواد غذایی و لوازم خانگی را به فروش می رساند. می توان آن را نسخه بزرگتر فروشگاه های مواد غذایی خواند.

سوپرمارکت ها معمولاً دامنه انتخاب گسترده تری نسبت به فروشگاه های مواد غذایی سنتی دارند. اقلام طبقه بندی شده و در راهروها قرار داده می شوند تا مشتریان بتوانند از طریق آنها رد شوند و آنچه را که می خواهند ببرند. راهروهای موجود در سوپرمارکت معمولاً شامل میوه های تازه ، لبنیات ، وسایل پخته شده ، گوشت ، غذاهای کنسرو شده و بسته بندی شده و انواع اقلام غیر غذایی مانند وسایل آشپزخانه ، وسایل خانه ، محصولات داروخانه ، لوازم بهداشتی و غیره است.

برای ایجاد استناد به یک واحد خرده فروشی بزرگ که قبلاً سوپرمارکت نامیده می شد ، ایجاد شده است. فرد مایر اولین زنجیره ای در ایالات متحده بود که به عنوان هایپرمارکت برچسب گذاری شد ، اما اصطلاح هایپرمارکت بعدا برای همه فروشگاه های این چنینی اختصاص یافت که دارای امکانات ترکیبی یک سوپرمارکت و یک فروشگاه بزرگ بود.

طراحی هایپرمارکت معمولا هر چیزی که مشتری برای استفاده روزانه نیاز دارد، از جمله خواربار و حتی اسباب‌بازی‌ها، اسباب و لوازم الکترونیکی را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند تا همه چیز را زیر یک سقف به دست آورند.

امروزه طراحی هایپرمارکت به قدری رایج هستند که می‌توانید بسیاری از آن‌ها را در مناطق شهری و روستایی در سراسر کشور پیدا کنید. بعضی از طراحی هایپرمارکت به قدری بزرگ هستند که حتی رستوران‌ها، کافه ها ، و سالن‌های زیبایی را با راحتی خرید در تمام زیر یک سقف انجام می‌دهند.

تفاوت بین فروشگاه های دپارتمان و سوپرمارکت چیست؟

یک فروشگاه بزرگ یک فروشگاه خرده فروشی بزرگ است که کالاهای مختلفی را که متعلق به بخشهای مختلف است به فروش می رساند. در مقابل ، سوپرمارکت یک بازار بزرگ خرده فروشی سلف سرویس است که به طور کلی مواد غذایی و لوازم خانگی را به فروش می رساند. اگرچه سوپرمارکت ها فروشگاه های بزرگی هستند ، اما معمولاً از فروشگاه های دپارتمان کوچکتر هستند.

فروشگاه‌های تجاری می‌توانند طبقات زیادی داشته باشند، در حالی که سوپرمارکت‌ها اغلب محدود به یک سطح واحد هستند. سوپرمارکت‌ها معمولا پوشاک، جواهرات و سخت‌افزار را، برخلاف یک فروشگاه تجاری ، نمی‌فروشند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای، برخلاف سوپرمارکت‌ها، به طور کلی در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیستند.

تفاوت های سوپرمارکت و هایپرمارکت چیست؟
سوپرمارکت یک فروشگاه بزرگ است ، اما هایپرمارکت بسیار بزرگتر از یک سوپرمارکت است. هایپرمارکت ها تعداد بیشتری از محصولات FMCG را نسبت به سوپرمارکت ها ذخیره می کنند. یک سوپرمارکت ظاهری گرم و دلنشین دارد که مشتریان را به خود جلب می کند ، در حالی که هایپرمارکت معمولاً شبیه یک انبار است. همچنین ، دکوراسیون سوپرمارکت جذاب تر از هایپرمارکت است.

سوپرمارکت ها خدمات مشتری مداری و لمس گرمی بیشتری را ارائه می دهند که در هایپرمارکت دیده نمی شود. قیمت اقلام در هایپر مارکت به طور کلی کمتر از سوپرمارکت ها است. سوپرمارکت ها در طول جشنواره ها بازسازی می شوند و در این دوره بازی ها و فعالیت هایی را معرفی می کنند ، که معمولاً در هایپرمارکت دیده نمی شود.