به لطف کشور بزرگ چین تنوع ماشین خیلی زیاد شده،لیفان x50 هم ماشین چینی هستش.قیمت تقریبا مناسبی هم داره من سعی کردم یه اطلاعات کلی راجب این ماشین براتون بزارم.محبوبیت خودروهای کراساوور در چند سال گذشته به صورتی بوده که بامو رسما از تصمیم خود مبنی بر توسعه کراساوور جدید X2 به جای سرمایهگذاری در ساخت رودستر Z2 پرده برداشت. در چنین شرایطی پرواضح است که چینیهای باهوش و سختکوش نیز به سرعت محصولاتی را برای این بخش بکر از بازار تدارک دیدند و با استفاده از غفلت دائمی خودروسازان داخلی برای تصاحب این کلاس تازه اما محبوب برنامهریزی کردهاند. لیفانX50 یک کراساوور سایز کوچک با ابعادی در حدواندازه هاچبکهای متداول اما با ارتفاع بیشتر است که میتواند طیف وسیعی از نیاز خریداران را در شرایط سخت و دشوار رانندگی در کلانشهرهای امروزی پوشش دهد. شاید تصور کنید که ارتفاع 20 سانتیمتری کف خودرو از سطح زمین برای مواجه با انبوهی از دستاندازها و سرعتگیرهای عظیم و عجیب موجود در کشورمان میتواند کارایی داشته باشد اما جالب است بدانید که این قضیه فقط محدود به ایران نیست و چنین خودروهایی ظرف چندسال اخیر حتی در اروپا نیز بسیار محبوب شدهاند. به هرحال با توجه به این ارتفاع و آرایش فنربندی مکفرسون چرخهای جلو و نیمهدنبالهای محور عقب عملکرد این خودرو در عمل نیز متفاوت از هاچبکها یا خودروهای سدان متداول به نظر میرسد و این میزان از تفاوت در حدی است که خرید X50 را در برابر سایر گزینههای 40 تا 50 میلیونی توجیه کند.
طراحی لیفان X50 براساس آرایش موتور جلو و دیفرانسیل جلو شکل گرفته و یک موتور 1.5 لیتری با ۱۰۰ اسب بخار قدرت و 133 نیوتنمتر گشتاور وظیفه انتقال نیرو به گیرباکس ۵ سرعته دستی را بر عهده دارد. البته در بازار کشورمان امکان انتخاب یک گیرباکس اتوماتیک پیشرفته با مکانیزم CVT نیز روی این خودرو وجود دارد که میتواند رانندگی آسان و عملکرد اقتصادی تضمین شدهای را برای ایکس ۵۰ به ارمغان آورد. وزن کلی خودرو به اندکی بیش از یک تن میرسد که با احتساب مشخصات پیشرانه میتوان انتظار شتابگیری متوسطی در حدود ۱۱ الی 12.5 ثانیه را از مدلهای دستی و اتوماتیک لیفان X50 داشت. ترمزها در هر چهار چرخ بهصورت دیسکی بوده و از پشتیبانی سامانههای کمکی ABSو EBD برخوردارند.
طراحی داشبورد و فضای داخلی جذاب و متفاوت از سایر خودروها انجام شده و میتواند در همان نگاه اول توجه سرنشینان را به خود جلب کند. به نظر میرسد که استفاده از المانها و اشکال چند ضلعی با ساختار ذوزنقهای در اولویت طراحان قرار داشته و البته در مجموعه پشتآمپر نیز شاهد نوآوری لیفان در جایگزینی عقربه آنالوگ سرعت سنج با یک نمایشگر دیجیتالی در مرکزیت دورسنج موتور هستیم.درضمن از تمام اینها گذشته این ماشین زیبا برای تهیه لوازم یدکی خودش در ایران کار همه را راحت کرده فقط کافیست یه سر به
https://zed.fitبزنید.