کلیدستان

نسخه‌ی کامل: آموزش ریاضی پنجم ابتدایی ( مبحث لوزی و ذوزنقه )
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در این مقاله می خواهیم که محاسبه مساحت ذوزنقه و لوزی را با فرمول به شما عزیزان آموزش دهیم . دو ویدئوی آموزشی از مدرسه تلویزیونی ایران قرار داده شده است . در این فیلم های آموزشی در مورد لوزی، مربع، مستطیل، متوازی الاضلاع، ذوزنقه و مساحت آن ها توضیح داده می شود .
در این جا کمی با لوزی آشنا شویم . لوزی یک چهارضلعی متساوی الاضلاع است که اضلاعش باهم برابر هستند و قطرها نیز عمود منصف یکدیگر هستند یا می توانیم بگوییم متوازی الاضلاعی که قطرهای آن عمود منصف یکدیگر باشند، لوزی است . برای بدست آورن مساحت لوزی، قطر بزرگ را ضرب در قطر کوچک می کنیم و سپس تقسیم بر 2 می کنیم . بچه ها ویژگی های لوزی را می توانیم اینجوری تعریف کنیم . در لوزی قطرها برهم عمود هستند و یکدیگر را نصف می کنند، پس عمود  منصف یکدیگرند . در لوزی قطرها نیمسازهای زوایای لوزی هستند؛ مجموع زوایای داخلی در لوزی 360 درجه است و دارای دو محور تقارن است . در لوزی زوایای مجاور مکمل یکدیگرند و زوایای روبه رو باهم برابرند .
شما دانش آموزان عزیز علاوه بر استفاده از فیلم های آموزشی می توانید در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی اوربیتال شرکت کنید و هر گونه سوال و مشکل خود را برطرف کنید .
برای دسترسی به آرشیو کامل فیلم های آموزشی ( آموزش ریاضی پنجم ابتدایی ) بر روی لینک زیر کلیک نمایید .

معلم خصوصی اوربیتال