کلیدستان

نسخه‌ی کامل: قبل از خريد ماشين چيني به اين نكته ها دقت كنيد!
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ماشين هاي چيني با آپشن هايي كه دارن و قيمت پايينشون نسبت به ماشين هاي كره ايي و ژاپني و خارجي گول زنك هستن ولي بهتره كه قبل خريدش يكم تحقيق كنه آدم.مطلب زير شايد به دردتون بخوره!به سراغ خودروهاي دست دوم برويدافت قيمت اغلب خودروهاي چيني در زمان فروش دست دوم بسيار چشمگير است از اين رو با كمي صبر و حوصله مي توانيد خودروهاي كم كاركرد (كمتر از 20 هزار كيلومتر) را 10 الي 15 ميليون تومان ارزانتر از مدل صفر كيلومتر خريداري كنيد.از طرف ديگر با مراجعه به آگهي فروش دست دوم مي توانيد نسبت به رانندگي و تست خودرو اقدام كنيد، اما متاسفانه چنين امكاني در مورد اكثر خودروهاي صفر كيلومتر وجود ندارد. بهره مندي از تجربه مالك براي نگهداري خودرو و رفع عيوب مونتاژي احتمالي و انجام شدن سرويس هاي اوليه، از ديگه موارد مهمي است كه توسط خريدار اول انجام مي شود و شما با خريد خودرو دست دوم از انجام اين امور معاف خواهيد شد.
از شركت هاي گم نام خريد نكنيد
خودروسازاني نظير كيا، هيونداي، تويوتا، مرسدس بنز و ب ام و در بازار خاورميانه حضوري فعال دارند و قطعات يدكي و خدمات دهي به محصولات اين شركت ها به راحتي در كشور انجام مي شود، اما خودروسازان چيني اينگونه نيستند و تهيه قطعات يدكي محصولات آن ها به راحتي تبديل به معضل مي شود.
از اين رو بسيار مهم است كه به جاي خريد خودروهاي گمنام از شركت هاي بي مسئوليت، نسبت به انتخاب خودروهاي اقدام كنيد كه در حال برند سازي هستند و به حضور بلند مدت در بازار ايران مي انديشند.متاسفانه حتي ايران خودرو و سايپا نيز در زمينه عرضه و خدمات دهي به خودروهاي چيني سابقه چندان درخشاني ندارند و خريداران هايما، دانگ فنگ H30 يا برليانس و چانگان تاكنون مشكلات ناشي از تاخير در تحويل يا كمبود قطعات يدكي را تجربه كرده اند.
بنابراين پايدار ترين شركت ها در زمينه عرضه و خدمات دهي به خودروهاي چيني فعلا كرمان موتور و مديران خودرو هستند، به خصوص كه مديران خودرو اساسا توسط چيني ها اداره مي شود و شعبه اي از كمپاني دولتي چري چين در ايران به حساب مي آيد.
خودروهاي مشاركتي چيني از نمونه هاي كپي شده بهتر هستند
بر طبق قوانين چين، حضور مستقل خودروسازان خارجي در بازار اين كشور مشمول ماليات و عوارض گمركي بسيار است، از اين رو خودروسازان جهان معمولا محصولات خود را در قالب جوينت ونچر (انتقال تكنولوژي و توليد مشترك) با خودروسازان چيني عرضه مي كنند.
از اين رو فولكس واگن، جنرال موتورز، مزدا، فورد و …همگي در چين داراي كارخانه هستند و مدل هايي را به صورت مشاركتي با شركاي چيني راهي بازار مي كنند، اما در كنار اين دسته از خودروسازان چيني، شماري از كارخانه ها نظير ليفان، جك و چري به توليد مستقل خودرو مشغولند و كمتر به تكنولوژي خودروسازان جهاني دسترسي دارند.بنابراين پر واضح است كه خريد خودروهايي كه براساس الگوي جوينت ونچر توليد مي شوند، ريسك كمتري نسبت به محصولات خودروسازان كاملا مستقل چيني دارند. براي مثال دانگ فنگ به شكل مشاركتي با پژو كار مي كند و از موتورها و گيربكس هاي پژو براي محصولاتش بهره مي برد اما ساير خودروسازان چيني در اغلب موارد ناچار به كپي كردن شاسي، موتور و گيربكس مي شوند.
براي مثال، ولكس C30 از روي نسل هاي قديمي تويوتا ياريس كپي شده است و جيلي EC7 يك كپي خوب از تويوتا كرولا دو نسل قبل به حساب مي آيد.

http://mashinbazirani.royablog.ir/