کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ۵ دلیل برای سرمایه گذاری روی تبلیغات گوگل
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به عنوان یک صاحب کسب و کار یا بازاریاب هیچ حسی بدتر از نداشتن مشتری نیست. وقتی هیچ مورد ارسال فرمی وجود ندارد و هیچ سفارشی دریافت نمی‌کنید و هیچ تماس ورودی ندارید، متوجه می شوید که باید کاری برای حل این معضل انجام دهید.
من اخیرا مقاله ی مسخره ای خواندم که با این جمله شروع می‌شد، به این دلایل شما نباید از تبلیغات گوگل استفاده کنید:
  1. شما برای کلیک ها هزینه پرداخت می‌کنید!
  2. رقابت با کمپانی های بزرگ سخت است!
  3. در انتخاب تعداد حروف محدودیت وجود دارد!
  4. اشتباه شما می‌تواند برای شما گران تمام شود!
  5. مخاطبان هدف شما را پوشش نمی دهد!
من الان برای شما توضیح میدهم که چرا محتوای این مقاله نادرست است و اینکه چطور می‌توانید با استفاده از تبلیغات گوگل، بیزینس خود را سریعا رشد دهید. ما در آژانس تبلیغاتی پارس ادوردز میلیون‌ها دلار برای مدیریت تبلیغات کسب و کارهای مختلف صرف کرده‌ایم و شاهد آن هستیم که کسب و کارها از این سرمایه‌گذاری زودبازده خرسند بوده‌اند.
۱. در تبلیغات گوگل شما برای کلیک های استراتژیک و با کیفیت هزینه می‌کنید
با تبلیغات “پرداخت به ازای هر کلیک” شما فقط برای کلمات کلیدی که به طور استراتژیک مدنظر دارید هزینه پرداخت می‌کنید.
به عنوان مثال اگر من یک لوله کش باشم و بخواهم برای “شرکت های لوله کشی نزدیک” اطلاعات مشتریان جدیدی را بدست آورم (لید جدید تولید کنم)، می‌توانم تنها روی همان کلمات کلیدی مرتبط سرمایه‌گذاری کنم و هروقت روی تبلیغات من کلیک شد و از سایت من بازدید کردند، هزینه ی تبلیغ را پرداخت میکنم.
بر طبق “گزارش تاثیر اقتصادی گوگل” بیزینس ها ازای هر ۱ دلاری که برای تبلیغات کلیکی گوگل هزینه می‌کنند به طور میانگین ۲ دلار درآمد کسب می‌کنند.
آیا می توانید به فرم دیگری از تبلیغات فکر کنید که تمایل به خرید در آن بیشتر باشد؟ مشتری بالقوه شما محصول یا خدمات مورد نظر خودش را در موتور جست و جوی گوگل تایپ می‌کند و تبلیغات شما بر اساس کلمات کلیدی انتخاب شده نمایش داده می‌شوند و شما تنها زمانی هزینه ی تبلیغ را پرداخت می‌کنید که روی آن کلیک شود.
اگر شما مدیریت “گزارش اصطلاحات جست و جو شده” (search terms report)  و  “کلمات کلیدی منفی در تبلیغ” (negative keywords) را به خوبی انجام دهید، می‌توانید ترافیک فوق العاده ای در سایت خود ایجاد کنید.
مطمئن شوید که با استفاده از اصلاح کننده دایره ی تطابق (broad match modifier)، تطبیق دهنده عبارت (phrase match) و تطبیق دهنده دقیق (exact match) هوشمندانه سرمایه گذاری می‌کنید

۲. در تبلیغات گوگل شما می‌توانید با شرکت‌های بزرگ رقابت کنید
برخلاف دهه ۸۰ و ۹۰ که بیزینس ها برای تبلیغات در تلویزیون نیاز به بودجه عظیمی داشتند شما میتونید تبلیغات گوگل خودتان را با هزینه ای بسیار کمتر مثل ۳۰۰ دلار شروع کنید. از نظر تئوری شما میتوانید تبلغات خود را با هزینه ای کمتر هم انجام دهید اما ۳۰۰ دلار حداقل میزانی است که ما به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنیم. دلیل اینکه چرا ما حداقل ۳۰۰ دلار را پیشنهاد می‌کنیم این است که ما با این مبلغ می‌توانیم تعداد کلیک و میزان دیتای لازم برای ایجاد تغیر و پیشرفت را برای شما تضمین کنیم.
بر طبق گزارش CLUTCH حدود ۴۵% از بیزینس های کوچک از تبلیغات کلیکی (PPC) استفاده می کنند. به محض اینکه شما شروع به افزایش میزان تبادلات برای بیزینس خود می کنید چه از طریق افزایش میزان فروش یا ارسال محصولات و اثبات تاثیر گذاری این نوع تبلیغات، می‌توانید بودجه تبلیغات خود را افزایش دهید.
اگر یک برنامه برای آنالیز اطلاعات در اختیار دارید که میتواند با متریکی به اسم ROAS (بازگشت سرمایه صرف تبلیغ شده)، بازگشت سرمایه شما را توجیه کند،  شما می‌توانید بودجه خود را برای تبلیغات دو برابر کنید. این زیبایی  تبلیغات گوگل است. شما می‌توانید عملکرد و بازدهی تبلیغات خود را آنالیز کنید و به محض اینکه کمپین شما سود آور شد، می‌توانید به طور مداوم سرمایه گذاری خود را بیشتر کنید. اگر نتایج مدنظر خود را نمی بینی ، می توانید با کلیک بر روی یک دکمه تبلیغات را موقتا متوقف کنید.

۳. با توجه به محدودیتی که در میزان حروف وجود دارد خلاقیت به خرج دهید
مردم بر روی کیفیت تبلیغات گوگل بسیار حساس اند. آنها این تصور را دارند که اگر دقیقا کلمه کلیدی پبشنهاد شده یا مشابه را در نسخه تبلیغاتی قرار دهند ، کیفیت تبلیغ آنها بهبود می یابد و هزینه آنها برای هر کلیک کاهش می یابد.
بگذارید یک رازی را با شما در میان بگذارم. اگر شما از یک تبلیغ موفق کپی کنید و اسم بیزینس خودتان را در آن جایگزین کنید مانند کاری که اکثر افراد انجام می‌دهند، اینگونه از دیگران متمایز نخواهید بود. تبلیغ خودتان را دقیقا مشابه تبلغ دیگران نسازید.

۴. اشتباهات می‌توانند برای شما گران تمام شوند
به گفته ی مدیر اجرایی بخش “تبلیغات شکست خورده” ۶۱ درصد از بودجه های تبلیغات گوگل هدر می‌روند. اشتباهات می توانند سبب از بین رفتن کمپین تبلیغاتی شما شوند. همین مفهوم در هر مؤلفه تجارت صادق است. اگر شما یک حسابدار تنبل یا ناشی استخدام کنید ممکن در محاسبه مالیات اشتباه صورت بگیرد و شما با جریمه و مجازات از طرف دولت مواجه شوید. این اشتباه سبب می‌شود که یک متخصص را استخدام کنید که به کار خودش وارد است. اگر شما تا به حال یک کمپین تبلیغات گوگل ایجاد و مدیریت نکرده اید، پیشنهاد میکنم اجازه دهید یک آژانس تبلیغاتی گوگل ادز این کار را برای شما انجام دهد، اینگونه در زمان و پول شما صرفه جویی خواهد شد. با متخصص تبلیغات کلیکی که مدیریت تبلیغ شما را به عهده دارد شفاف باشید و به او اطلاع دهید که می‌خواهید تاکتیک هایی را که او در این زمینه استفاده می کند بیاموزید، در صورت داشتن وقت و علاقه به یادگیری، می توانید خودتان این کار را انجام دهید.
موارد زیر اشتباهات بزرگی هستند که معمولا در تبلیغات گوگل دیده می‌شوند:
  • ولخرجی در تبلیغات بدون استفاده از دایره ی تطابق (broad match modifier) تطبیق دهنده عبارت (phrase match) و تطبیق دهنده دقیق (exact match)
  • عدم نظارت بر نتایج اصطلاحات جستجو و افزودن کلمات کلیدی منفی
  • وارد کردن تنظیمات نادرست بر روی آنالیز کننده داده های بازدیدکنندگان، که منجر به عدم صحت گزارش می شود و تصمیم های صحیحی نمی‌توان گرفت
  • متون تبلیغاتی ضعیف
  • تنظیم نادرست موقعیت مکانی به درستی براساس اهداف کسب و کار
  • تخصیص نامناسب بودجه – بودجه بهتر است بیشتر در بخش های سودآور تجارت یا مناطقی توزیع شود که تجارت به دنبال رشد است
  • انتخاب نامناسب زمانبندی تبلیغات – برای بسیاری از مشاغل ، نیازی به تبلیغات از ۱ بامداد تا ۶ بعد از ظهر نیست.
  • نشان دادن تبلیغ در جایی که کاربر در حال مشاهده محتوایی است که به طور مستقیم با آنچه در نسخه تبلیغاتی مشاهده می‌شود، مرتبط نیست
 5. پوشش ندادن مخاطبان هدف
اگر نمی‌توانید به یک عبارت جستجو فکر کنید که بتواند به افراد کمک کند تا در مورد شغل شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، فیس بوک یا اینستاگرام می‌توانند گزینه های بهتری باشند. اکثر بیزینس ها می توانند از مزایای Google Ads استفاده کنند و مستقیما ترافیک را به سایت خود با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط هدایت کنند.
اگر تبلیغات گوگل به درستی اجرا و راه اندازی شود می‌تواند همچون یک معدن طلا برای بیزینس شما باشد. زیبایی آن در اینجاست که اگر بخواهید تبلیغات گوگل را شروع کنید، یک کمپین می‌تواند در کمتر از یک ساعت راه اندازی شود و می‌تواند تأثیرگذاری بلند مدت برای کسب و کار شما داشته باشد.


منبع: پارس ادوردز