کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چند روش برای راه اندازی وب سایت به صورت رایگان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ساخت وبلاگ:
وبلاگ ها یکی از رایج ترین راه ها برای ساخت فضایی در وب به صورت رایگان می باشند و به شما این امکان را می دهند که تحت آدرس وبلاگ برای خود فضایی داشته باشید و آن را مدیریت نمایید. در حقیقت وبلاگ شما به عنوان ساب دامنه آدرس اصلی بلاگ قرار می گیرد و می توانید وبلاگ خود را از طریق کنترل پانل وب سایت مدیریت نمایید.

دقت داشته باشید در صورت نیاز می توانید دامنه مورد نظر خود را با پرداخت هزینه ثبت نموده و از آن پس وبلاگ خود را به آدرس دامنه خود مشاهده خواهید نمود. بلاگ ها معمولا در صفحات شما تبلیغات خود را قرار می دهند که قادر به حذف آن نخواهید بود.

سایت های ساخت وبلاگ رایگان بسیاری در کشور عزیزمان ایران وجود دارند که در بخش زیر برخی از آنها را برای شما لیست می نمایم.
بلاگفا
وبلاگ نویسان
پرشین بلاگ
میهن بلاگ
بلاگ اسکای
پارسي بلاگ

برای ساخت وبلاگ در هر یک از این سایت ها کافی است وارد وب سایت شده و در سایت عضو شوید و آدرس مورد نظر خود را انتخاب نموده و تحت آن آدرس فعالیت نمایید. برای ورود به کنترل پانل مدیریت وبلاگ خود می بایست از سایت اصلی وارد شوید.

سایت سازهای آنلاین رایگان:
سایت سازهای آنلاین رایگان بسیاری وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید به سرعت سایت خود را راه اندازی نمایید. برای طراحی وب سایت رایگان کافی است قالب مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس اطلاعات سایت را وارد نمایید. سایت سازهای رایگان فارسی بسیاری وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده نمایید. چند مورد از این سایت سازها:
epage.ir
کاني وب

توجه داشته باشید در صورتی که قصد دارید سایت فقط با آدرس دامنه شما بالا بیاید لازم است هزینه ثبت دامنه را به صورت جداگانه پرداخت نمایید. سایت سازها در سایت شما تبلیغات خود را قرار می دهند که در صورتی که نیاز به حذف آن را داشته باشید می بایست هزینه لازم پرداخت نمایید.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان:
سیستم های مدیریت محتوای رایگانی به مانند جوملا و وردپرس وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید به راحتی سایت خود را راه اندازی نمایید و دیگر تبلیغات سایت های دیگر در سایت شما قرار نخواهد گرفت. البته در این روش طراحی وب سایت رایگان می بایست علاوه بر هزینه ثبت دامنه، هزینه هاستینگ را که در حدود 60 هزار تومان می باشد پرداخت نمایید.


در این روش کافیست یک هاست خریداری نمایید که در کنترل پانل خود نصب کننده جوملا و یا وردپرس را داشته باشد. برای نصب هر یک از این سیستم های مدیریت محتوا کافی است ویزارد مربوط به هر یک را از کنترل پانل اجرا نمایید. در صورتی که از هر یک از سیستم های مدیریت محتوای جوملا و یا وردپرس استفاده می نمایید مطالب آموزشی آنها در اینترنت فراوانند و می توانید نحوه کار با هر یک را در اینترنت آموزش ببینید.

البته نحوه استفاده از این سیستم ها نیز به مانند بلاگ ها می باشد. در صورتی که قصد استفاده از این روش را دارید می توانید به سایت رسمی هاست دارکوب مراجعه نموده و سفارش هاست خود را ثبت نمایید.