کلیدستان

نسخه‌ی کامل: هزینه ترخیص کالا از گمرک به چه صورت است ؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
نرخ ترخیص کالا شامل هزینه های مختلفی می باشد که آگاهی از آن ها مهم است . در بعضی مواقع به دلیل هزینه بالای ترخیص کالا، تجار و بازرگانان مجبور هستند کالای خود را برای مدت زمان بیش تری در انبار گمرک نگهداری کنند که این خود باعث افزایش هزینه های ترخیص کالا می شود، به همین دلیل لازم است قبل از اقدام به واردات و صادرات از هزینه های مربوط به ترخیص کالا از گمرک آگاهی پیدا کنیم .
منظور از هزینه های گمرکی، وجوهی هستند که باید برای خدماتی که گمرک ارائه می دهد، پرداخت نمود . این خدمات شامل: تخلیه، بارگیری، باربری، بارچینی ، صفافی، انبارداری، تعرفه آزمایشگاه، کارشناسی ها، بدرقه و ... می باشند . تمامی تعرفه ها و هزینه ها توسط هیئت وزیران تعیین شده و به گمرکات کشور ابلاغ می گردد و گمرک موظف است مطابق همان تعرفه ها از تجار وجوه مورد نظر را دریافت نماید . برخی از این هزینه ها مربوط به بخش دولتی و برخی دیگر مربوط به بخش خصوصی می شود که گمرک وظیفه وصول آن ها را دارد . برای ترخیص کالا و تحویل‌ آن پرداخت تمامی هزینه ها الزامی است .
محاسبه هزینه ترخیص کالا از گمرک کمی پیچیده است و نیاز به دانش و تجربه گمرکی دارد . به همین علت به شما عزیزان پیشنهاد می گردد برای کسب اطلاعات بیش تر و همچنین محاسبه هزینه های مرتبط با ترخیص کالا و واردات کالا با کارشناسان شرکت ترخیص کالا فرا تجارت هخامنش در ارتباط باشید .