کلیدستان

نسخه‌ی کامل: اختلال خود بیمار انگاری چیست ؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
گاهی اوقات ممکن است برای شما پیش بیاید که احساس بیماری یا ترس از مبتلا شدن به یک بیماری را داشته باشید . افرادی که دچار این اختلال هستند، وقتی که به پزشک مراجعه می کنند متوجه می شوند که هیچ گونه بیماری خاصی ندارند و تنها دچار نوعی اضطراب شده اند و خود را بیمار پنداشته اند که به این اختلال، اختلال خود بیمار انگاری یا هیپوکندریازیس گفته می شود .
این افراد با کوچک ترین نشانه جسمی نگران سلامتی خود می شوند و پزشک نمی تواند آن ها را قانع کند که بیمار نیستند . افراد دارای این اختلال مدام بدن خود را بررسی می کنند و به دنبال نشانه هستند .
هیپوکندریازیس می تواند در هر سنی رخ دهد اما این اختلال در سن 20 تا 40 سال شیوع بیش تری دارد . اختلال خود بیمار انگاری یک اختلال مزمن است و احتمال طولانی شدن دوره درمان وجود دارد .
روانپزشک دکتر فرامرز ذاکری بیان می کند که علائم هیپوکندریازیس با داروهای ضد افسردگی برطرف می شود . درمان خود بیمار انگاری باعث بهبود عملکرد روزانه فرد در منزل و محل کار می شود و کیفیت روابط بین فردی و موقعیت های اجتماعی او را بهبود می بخشد .
اگر خود یا اطرافیانتان به این اختلال دچار هستید، می توانید به متخصص اعصاب و روان دکتر فرامرز ذاکری مراجعه نمایید . ایشان از روش های نوین برای درمان اختلالات روانپزشکی استفاده می کنند .