کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ویژگی های متن تبلیغاتی مناسب
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به گفته ی "دیوید اگوری" که پدر علم تبلیغ نویسی شناخته می شود، برای نوشتن بخش اصلی متن تبلیغاتی از همان سبکی استفاده کنید که برای صحبت با اطرافیان خود استفاده می کنید. همچنین محصول خود را به گونه ای به مشتریان خود ارائه دهید که برای دوستان و آشنایان خود ارائه می کنید.

برای نوشتن متن تبلیغاتی مناسب و مؤثر به نکات زیر توجه نمایید:

۱- حاشیه گویی نکنید
همیشه سعی کنید در متن تبلیغاتی خود به هیچ وجه حاشیه گویی نکنید. ارائه مطالب بی ربط فقط باعث انصراف خواننده از مطالعه متن نوشته شده می شود.

۲- کلی گویی نکنید
سعی شما بر این باشد که تمام مسائلی که در متن اصلی خود ارائه کرده اید، مستند باشد (همراه مدارک و شواهد باشد) و به هیچ وجه اقدام به ارائه کلی مطالب نکنید.
همیشه سعی کنید تا با استفاده از لحن دوستانه و صمیمی بدون بیان حواشی در متن و درباره محصول مورد نظر صحبت کنید.

۳-اعتماد سازی با مشتریان قبلی
همیشه مستریان شما قبل از خرید به دنبال مواردی هستند که باعث اعتماد سازی برای آنها بشود. می توان گفت استفاده از گفته های مشتریان قبلی از مواردی است که به اعتماد سازی شما کمک می کند. در واقع استفاده از نقل قول های تایید کننده مشتریان قبلی شما به جلب اعتماد مشتریان حدید اثر گذار است.

۴-روان بنویسید
همیشه سعی کنید متن های خود را در هر زمینه ای که می نویسید روان باشند، روان بودن متن نوشته شده توسط شما در ادامه دادن مطالعه توسط خواننده متن به شدت اثر گذار است.

البته در رابطه با موضوع ذکر شده در بالا باید به این مورد هم توجه داشته باشید که رعایت نکات نوشتاری و قواعد زبانی در کنار روان نوشتن متن قطعا برای خواننده حس خوبی ایجاد خواهد کرد.

۵-تعریف بیجا ممنوع
سعی کنید در متن تبلیغاتی خود از تعریف زیاده از حد در رابطه با محصول خود و یا توضیحات نا مربوط بپرهیزید که این مورد خود به تنهایی باعث مشکوک شدن مخاطب در رابطه با مزایای محصول شما باشد.