کلیدستان

نسخه‌ی کامل: درمان ترک های پوستی به روش میکرونیدلینگ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به طور معمول قبل از شروع ترک های پوستی (استریا)، پوست نازک و صورتی شده و شخص در پوستش احساس سوزش و خارش می کند؛ به مرور رگه هایی به رنگ قرمز، بنفش، قهوه ای قرمز یا قهوه ای تیره درپوست پدیدار شده و به تدریج کم رنگ تر می شوند. ترک های پوستی خطری برای سلامتی ندارند، فقط ممکن است از حیث زیبایی برای افراد نگرانی ایجاد کند. پزشک معالج با معاینه پوست و مرور پیشینه پزشکی فرد، به سادگی می تواند، استریا را تشخیص دهد.
ترک پوست شکم هم به صورت بالا ایجاد می شود: کشیدگی پوست شکم، ترک هایی روی پوست ایجاد می کند که در اثر آن، کلاژن و الاستین موجود در پوست دچار از هم گسیختگی شده و پوست شل می شود. در روش میکرونیدلینگ با تحریک مجدد کلاژن سازی، پوست دوباره خود را باز سازی کرده و به حالت اولیه برمی گردد. میکرونیدلینگ با زنده کردن دوباره کلاژن ها، پوست را سفت کرده و ترک ها را از بین می برد. در ادامه شما را با نحوه کاربرد تکنیک جدید میکروندلینگ در درمان ترک های پوستی آشنا می کنیم.

درمان ترک شکم با میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ روشی مناسب و غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست و درمان ترک‌ های پوست شکم است. در میکرونیدلینگ با القای کلاژن و الاستین، کلاژن‌های پوست به طور مجدد شاداب و جوان می شوند. در این روش، ابتدا موضع درمان ضد عفونی و سپس برای جلوگیری از ایجاد درد و سوزش بی حس می شود. با استفاده از دستگاه درماپن یا میکرونیدلینگ زخم های ریزی بر روی سطح پوست ایجاد می شود و این زخم ها با تحریک پوست به تولید کلاژن و الاستین، موجب ترمیم ترک های پوستی می شوند.
پس از انجام میکرونیدلینگ، پوست ناحیه درمان، با استفاده از لوسیون های مخصوصی پاک سازی می شود. چنانچه محل درمان متورم یا قرمز شود می توان از لوسیون آلوئه ورا برای کاهش التهاب، بهره برد. از مهمترین مزایای روش میکرونیدلینگ آسیب نرساندن به لایه سطحی‌تر پوست و کم عارضه بودن آن است که اگر در محیط استریل و توسط پزشک متخصص انجام شود، جای هیچ نگرانی نیست. استفاده از میکرونیدلینگ برای رفع ترک پوست شکم، برای انواع جنس و رنگ‌های پوست مناسب است و چون برای انجام آن از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، احتمال سوختگی پوست بیمار و ایجاد هایپرپیگمنتاسیون وجود ندارد.

مراقبت های قبل و بعد از درمان و رفع ترک شکم با میکرونیدلینگ
برای این که از هر نوع درمانی و خصوصا درمان ترک های پوستی با میکرونیدلینگ نتیجه مطلوب و دلخواه گرفته شود رعایت یک سری مراقبت ها و دستورالعمل ها الزامی است، البته جدی گرفتن توصیه های پزشک معالج نیز در دستیابی به نتایج بهتر، تاثیر بسزایی دارد.

قبل از درمان می بایست، پزشک معالج از بیمار درباره علل ترک های پوستی سؤال کند و در مورد سابقه پزشکی بیمار و نوع فعالیت های او بپرسد و بیمار پیش از شروع درمان، حداقل برای مدت یک ماه، باید از محصولات غنی از ویتامین A و C استفاده کند. پیش از شروع درمان نیز، باید پوست به طور کامل، ضد عفونی شود و از کرم هایی مانند لیدوکائین برای بی حسی موضعی استفاده کرد.

بعد از درمان پزشک معالج، باید اطلاعات کافی درباره مراقبت از زخم ها و مراحل ترمیم آن در اختیار بیمار بگذارد و یک تا دو روز پس از درمان، بیمار را معاینه کند. بیمار باید برای جلوگیری از خشک شدن زخم، از کمپرس با یک پارچه مرطوب و لوسیون شستشوی مناسب استفاده کرده و از محصولات آبرسان و حاوی ویتامین A و C سه بار در روز استفاده کند. البته در مورد مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ اطلاعات کامل تری در وبسایت کلینیک سپیدار قرار داده شده است که می توانید مطالعه کنید.

نتایج درمان استرچ مارک با میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ با تحریک کلاژن سازی حالت ارتجاعی پوست را افزایش داده و ظاهر استرچ مارک‌ها را بهبود می‌دهد. اغلب بیماران گزارش داده اند که پس از اولین جلسه درمانی میکرونیدلینگ برای ترک شکم، تفاوت را مشاهده کرده‌اند؛ اما رسیدن به نتایج کامل چند هفته پس از آخرین جلسه درمانی امکان پذیر است. به طور معمول پس ازطی ۵ تا ۶ جلسه درمانی با فواصل حدود ۴ هفته‌ای، بیماران شاهد رفع تدریجی اثرات ترک‌ خوردگی روی پوست خود می شوند و بافت پوست ترمیم شده و بهبود می‌یابد.

هزینه میکرونیدلینگ برای رفع ترک شکم
ترک های پوستی انواع زیادی دارند، بنابراین روش های درمان و تعداد جلسات برای هر فردی متفاوت است. شما می توانید پیش از شروع درمان درجلسه مشاوره رایگان، از تعداد جلسات، هزینه درمان و درصد بهبودی به صورت تقریبی آگاه شوید تا در صورت تمایل پروسه درمان را آغاز کنید. اکیدا توصیه می شود برای حفظ سلامت خود از مراجعه به مراکز غیر مجاز پرهیز کنید.
استرچ مارک یا ترک پوستی ممکن است در هر سنی برای زنان یا مردان اتفاق بیفتد و عوامل متعددی مثل بارداری، رشد دوران بلوغ، ورزش های سنگین و عوامل ژنتیکی در ایجاد آن دخیل هستند. در روش درمانی میکرونیدلینگ با تحریک کلاژن سازی، ضمن بازسازی پوست و رفع ترک‌ های پوستی کانتورهای سطح پوست نیز بازیابی می‌شوند. در مرکز پوست و مو در سعادت آباد می توانید با نظر پزشک خود، علاوه بر میکرونیدلینگ از روش های درمانی تکمیلی نیز برای درمان استفاده کنید. در مشاوره های درمانی، علاوه بر اینکه بهترین راه برای نتیجه گیری سریع و ماندگار به شما پیشنهاد می شود، به مدیرت هزینه ها نیز توجه می شود.