کلیدستان

نسخه‌ی کامل: طراحی داخلی برای فروشگاه مبلمان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مبلمان مدرن از جمله محبوب ترین نوع مبل در حال حاضر برای منازل ایرانیان است. در یک مغازه مبل فروشی مدرن، محصولات از تنوع بسیار بالایی برخوردار اند و تشابه آنها به یکدیگر، بر خلاف مبلمان کلاسیک، بسیار اندک است.

پیشنهاد میکنیم که برای دکوراسیون فروشگاه مبلمان مدرن و در جهت بهتر دیده شدن هرکدام از محصولات به صورت جداگانه، از تکنیک تفکیک فضا استفاده کنید. با پیاده سازی این تکنیک در فروشگاه خود، باعث افزایش قدرت دید مخاطبان شده و به افزایش فروش و درنهایت سود فروشگاه کمک میکنید.

اما منظور از تفکیک فضا چیست؟

تفکیک فضا در دکوراسیون فروشگاه مبلمان مدرن
در تفکیک فضا، هر بخش از مغازه با دکوراسیونی متفاوت نسبت به دیگر بخش ها نمایش داده میشود.

تفکیک فضای فروشگاه مبل با استفاده از دیوار
به طور مثال می توانید دیوار یک بخش کوچک از فروشگاه را به رنگ قرمز انتخاب کرده و کف آن را نیز سرامیک کنید. سپس یک یا دو دست از مبلمان موجود را در این قسمت بچینید. در بخش کناری همین قسمت، دیوار را با استفاده از کاغذ دیواری ۳ بعدی تزئین کرده و کف آن را نیز پارکت میکنید. حتی می توانید با تجهیزاتی کم، یک سقف کوتاه متناسب با نوع مبلی که در آن قسمت چیده میشود بنا کنید.

تفکیک فضا با استفاده از اختلاف سطح
در این تکنیک، قسمتی از فروشگاه (به طور مثال یک قطعه ۱۵ متری) را با افزایش ارتفاع سطح همراه میکنید. به این صورت مبلمانی که روی آن قرار میگیرد، نسبت به مابقی مبل ها دید متفاوتی دارد. علاوه بر افزایش سطح، میتوانید کف آن را با استفاده از یک موکت رنگی با دیگر قسمت های فروشگاه متفاوت کنید.

تفکیک فضای فروشگاه مبل با استفاده از جدا کننده ها
اگر علاقه ای به ایجاد تغییرات زیاد و ناگهانی در دکوراسیون فروشگاه مبلمان مدرن خود ندارید، برای تفکیک فضا از جدا کننده ها استفاده کنید. به این صورت میتوانید با ایجاد یک دیوار کنافی و حتی استفاده از جدا کننده های چوبی متحرک، فروشگاه را به چند قسمت تبدیل کرده و در هر کدام نوعی متفاوت از مبلمان را قرار دهید.

منبع: تهران دیزاین سنتر